י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"כבלו אותי וגילחו את זקני"

חרדי בעל אזרחות אמריקנית, מהנדס חשמל במקצועו, שהגיע מגרמניה לברזיל לבקר ידידים, נעצר לאחר שברשותו נמצאו חפצים יקרי ערך. הוא נאלץ לבלות במעצר - שם הושפל, בוזה, וזקנו גולח • וידאו

"כבלו אותי  וגילחו את זקני"
דוד קורן

חרדי, בן 56, בעל אזרחות אמריקנית, שהגיע מגרמניה לברזיל, נעצר ולדבריו עבר התעללות, השפלה, וכי זקנו גולח. שלטונות ברזיל מכחישים את הטענות על השפלה, והודיעו כי יחקרו את הפרשה.

"מה שהגרמנים עשו ליהודים לפני 60 שנה, עשו לי עכשיו בברזיל", אומר האיש, מהנדס חשמל במקצועו, בראיון לתחנת טלוויזיה בברזיל.

הפרשה החלה כאשר האיש, שלא מזוהה בשמו, הגיע מגרמניה לבקר חברים בס. פאולו שבברזיל. לאחר הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בס. פאולו - הוא נעצר, לאחר שאנשי המשטרה המקומית גילו כי הוא נושא במעילו פריטים יקרי ערך, כמו תכשיטים, יהלומים ושעונים יקרים.

המהנדס החרדי נעצר לשלושה ימים, על ידי המשטרה הפדרלית, בנמל התעופה ונלקח מאוחר יותר למעצר בעיר. לדבריו, במהלך סריקה שעבר על גופו, הוא היה קורבן של חוסר סובלנות דתית. "הסוהר זרק על הרצפה את הכיפה, ואחר כך עמד וצחק עם חוקר אחר עלי. ואז הם אמרו" 'הייל היטלר' - ההצדעה הנאצית הידועה לשמצה ביותר בזמן השואה".

המהנדס מספר עוד, לפי האתר של תחנת הטלווזיה, כי כאשר מצאו במזוודה שלו את הטלית והתפילין, הוא אמר להם ש"האביזרים האלה הם קודש, אבל הם זרקו אותם על הרצפה".

אבל הגרוע ביותר היה עוד לפניו. "הסוהר שאל אותי כמה זמן היה לי זקן. אמרתי כי מאז שהוא התחיל לצמוח. הוא השיב: אם ככה מהיום לא יהיה לך זקן יותר. הם שמו אותי על כיסא, כבלו לי את הידיים והרגליים באזיקים - וגילחו את זקני. לפי התורה והקבלה שלנו, אסור להרוס לך אפילו חלק מהזקן. אצל הנאצים זה היה סוג של השפלה שהם עשו, לחתוך את הזקן וללעוג. אני רואה בזה מעשה אנטישמי, אך חוץ מזה זה מעשה של זלזול והשפלה".

בתגובה אמרו במינהל בתי הסוהר בהצהרה כי לא הייתה במעצר תוקפנות פיזית, מוסרית או פסיכולוגית, אבל יהיה ראוי לחקור את המקרה כראוי. לדבריהם, אסירים מטופלים בצורה סטנדרטית.

"היה כאן ניצול לרעה של סמכות ובוודאי זה פשע של גזענות, לעודד בפועל הטיה נגד הדת, נגד האמונה ומוצא אתני", אומר עורך הדין מומחה לזכויות אדם על הפרשה. "זקן עבורו הוא חלק מהתרבות שלהם, האמונות הדתיות שלהם".

המהנדס החרדי: "אני מקווה שבית המשפט יחליט שאני יכול לחכות להתקדמות ההליך המשפטי בגרמניה, שם אני חי, ולא לחכות כאן. אני רוצה ללכת הביתה. אני מקווה שהם לא יעשו זאת יותר ליהודים שרוצים לשמור על הזקן שלהם", הוא אומר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד