י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד בלעדי

הקורונה באיראן: "הממשלה קוברת אלפים בקברי אחים; ילדים מתמוטטים ברחובות"

מה באמת קורה באיראן מוכת הקורונה? אזרח איראני מספר ל'בחדרי חרדים' על אלפי הרוגים וחולים • בתיעודים בלעדיים נראים ילדים ומבוגרים מתמוטטים ברחובות והממשלה קוברת את המתים בקברי אחים הנחפרים בתוך שכונות המגורים • תיעוד מזעזע

הקורונה באיראן: "הממשלה קוברת אלפים בקברי אחים; ילדים מתמוטטים ברחובות"
קוברים את המתים מהקורונה בקברי אחים צילום: באדיבות המצלם

אזרח איראני המתגורר בטהרן ומתנגד למשטר, סיפר ל"בחדרי חרדים" על המצב הכלכלי הקשה ועל מצב המתים מנגיף הקורונה. לטענתו יש 1400 הרוגים לפחות, אך הרשויות מסתירות את המצב.

"אני החלטתי לא לצאת מהבית ולהישאר בבידוד, לא כי אני חולה, כי אני מפחד להידבק ברחוב. הרשויות משקרות לנו, יש כאן לפחות 1400 הרוגים". את הדברים אמר בתיעוד וידאו, אך "בחדרי חרדים" נמנע מלפרסם את הסרטון מחשש שהשלטונות יוציאו אותו להורג.

הצעיר האיראני מספר: "אני מרצה באחד ממקומות האקדמיה, ואני מדבר עם מדענים ורופאים, והם מספרים לי דברים מזעזעים. הרשויות פשוט מסתירות. לבסוף כן יצאתי מהבית, כי אי אפשר להישאר כל הזמן בבית, אני ראיתי אנשים מתים ברחובות ובתחנות רכבת, אני הפסקתי ללמד בכיתות לימוד, אני מלמד דרך האינטרנט בעיקר דרך סקייפ".

"השלטונות לא עושים כלום, כי הם לא יודעים מה לעשות, הם רק מדברים, אנחנו חוששים שהמצב רק יחמיר, אני ראיתי תיעודים שהרשויות קוברות גופות בקברי המונים ליד בניני מגורים".

משרד הבריאות האיראני מספק נתונים נמוכים בהרבה ממה שלכאורה באמת קורה. על פי ההודעה הרשמית, עד כה חלו בנגיף למעלה מאלף בני אדם ו-57 מתו. בין החולים גם סגן שר הבריאות, שר ההגנה, סגנית הנשיא רוחאני, אנשי ממשל ושגרירים. בסוף השבוע שעבר דווח כי שגריר איראן במצרים וחבר פרלמנט בכיר מתו לאחר שחלו בנגיף.

עם זאת, תיעודים בלעדיים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' מראים תמונה קשה בהרבה. בחלק מהתיעודים ניתן לראות אנשים מבוגרים וילדים מתמוטטים ברחובות, ברכבות ובקניונים. בתיעוד נוסף ניתן לראות כי הממשלה קוברת את המתים בקברי אחים בשכונות מגורים.

נציין, כי גם מספר המתים הרשמי שמספקת הממשלה גבוה בהרבה באחוזים ממספר המתים בסין בה התפרץ הנגיף. שיעור התמותה בסין הוא 3.59 אחוזים בלבד, בעוד שבאיראן על פי הנתונים הרשמיים הוא 5.52. אחוז התמותה באיראן הוא גם גבוה יותר מדרום קוריאה, איטליה ויפן.

קורונה חולי קורונה איראן קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד