י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בכמה קולות מדובר?

פרסום ראשון: המגעים כשלו; קהילת הגר"ש אלתר תתמוך בש"ס

ב'יהדות התורה' ניסו לשכנע את הגר"ש אלתר להביע תמיכה בהם, אולם המאמצים כשלו והקהילה תיתן מחר את קולה לתנועת ש"ס | "רבינו ראש הישיבה שליט"א ביקש שלא להביע דעתו בשלב זה", אומרים בקהילה ל'בחדרי', אולם לנו נודע כי הקהילה מתכוונת לצאת ולשלשל ש"ס בקלפי

פרסום ראשון: המגעים כשלו; קהילת הגר"ש אלתר תתמוך בש"ס
הגר"ש אלתר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קהילתו של הגר"ש אלתר הכריעה ביממה האחרונה והודיעו לבני הקהילה כי יש להצביע ולתמוך בש"ס בבחירות הקרובות. על פי בכירי קהילתו ששוחחו עם 'בחדרי חרדים': "הרב מונה 1200 קולות בקהילה ועוד עשרות ששומעים את לקחו מידי שבת".

מאחורי הקלעים התנהל קרב שקט או ממשי בין 'דגל התורה' לש"ס, כאשר ב'דגל התורה' פעלו לשכנע את הגר"ש אלתר לתמוך ב'יהדות התורה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביממה האחרונה פעלו להעלות היום את אחד מחברי המועצת ומבכירי ראשי הישיבות אל מעונו של הרב אלתר ולשכנעו לתמוך ב'יהדות התורה'.

בדקה ה-90, סירב ראש הישיבה חבר המועצת לצאת לירושלים, כשעל פי גורמים פוליטיים שנחשפו לאותן שיחות, ראש הישיבה התבטא כי לדעתו אין הבדל בין ש"ס ליהדוה"ת וכי הוא מסרב להיכנס בתוך המחלוקת בין 'דגל' לש"ס.

הערב (ראשון), שעות קודם פתיחת הקלפיות, פרסמו בקהילתו של הרב אלתר הודעה כי יש להצביע לש"ס, כאשר בין הנימוקים הוא הניסיון לפגוע במקום התשיעי - אליהו חסיד, נציג הסיעה המרכזית.

בכירים בקהילתו של הרב אלתר מסרו הערב ל'בחדרי חרדים': "רבינו ראש ישיבה שליט"א ביקש שלא להביע דעתו בשלב זה", שהם מינו והוסיפו כי "יחד עם זאת רבינו ראש הישיבה שליט"א ייצא בעז"ה להצביע על הבוקר כדי שהציבור יידע כי אין להימנע, וכי צו השעה היא להצביע למפלגה שתשמור על האידישקייט".

עוד מוספים בקהילה, כי "הקהילה הרשמית מונה כיום כמה מאות קולות, וכי יש עוד רבים המתווספים מידי שבת בשבתו מקהילות שונות והופכים לשומעי לקחו הקבועים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד