כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

'נאות הפסגה' בצרות: אסור לבנות - אין כסף

חברת 'נאות הפסגה', הבונה במודיעין עלית, הגישה בקשה להקפיא ההליכים המשפטיים נגדה. הבעלים: נקלענו לחובות כי צה"ל הוציא צווים האוסרים בניה. יש לנו ליווי בנקאי מלא

"אי יכולת החברה לעמוד בתשלום הריבית". פנחס זלצמן (במרכז)
"אי יכולת החברה לעמוד בתשלום הריבית". פנחס זלצמן (במרכז)

חברת הבנייה 'נאות הפסגה', בבעלות איש העסקים פנחס זלצמן, הבונה בשכונת נאות הפסגה במודיעין עלית ביקשה היום (ב) מבית המשפט המחוזי בתל-אביב להקפיא את ההליכים המשפטיים כנגדה.

בהודעה ששוגרה לבורסה נאמר: "החברה מתכבדת להודיע כי נציג מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון הודיע לה לאחרונה כי התשובה לבקשת החברה להחרגת צו איסור הבניה הזמני צפויה להתקבל רק תוך כשלושה שבועות, ולא כפי שנמסר לה קודם לכן.

"במצב דברים זה אליו נקלעה החברה, שלא בשליטתה, ובשל אי הודאות ביכולת החברה לממש את חלקה הראשון של עיסקת קרית ספר ועיסקות נוספות בהן התקשרה למכירת מגרשים ויחידות דיור בפרוייקט הנבנה על ידה בשכונת נאות הפיסגה במודיעין עלית, וכתוצאה מכך, בין היתר, אי יכולת החברה לעמוד בתשלום הריבית למחזיקי האג"ח של החברה הצפויה להשתלם ביום 28.8.2009, החליטה הנהלת החברה לפנות מיוזמתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להקפאת הליכים כנגד החברה. בהתאם הוגשה הבוקר בקשה כאמור.

הבקשה הוגשה לאחר קבלת הסמתו העקרונית של הנאמן לאג"ח החברה להגשתה.

על פי הבקשה, בעלי המניות של החברה מציעים לממן את כל עלויות הפעלת החברה בתקופת ההקפאה המבוקשת על פי תקציב שהוגש על ידי הנהלת החברה, על מנת לאפשר לחברה למקד את מאמציה בהליכיים המשפטיים הנחוצים לתקיפת צו איסור הבניה.

החברה תוסיף ותדווח מייד עם קבלת החלטת בית המשפט בבקשה".

החברה טוענת, איפוא, כי נקלעה למצב קשה עקב צווים זמניים שהוצאו על ידי המפקד הצבאי באזור יהודה ושומרון, האוסרים בנייה בשטח החברה במודיעין עלית. הצווים הוצאו במסגרת העתקת גדר ההפרדה באזור, לאור פסיקת בג"צ, אל תוך השטח שבבעלות החברה.

החברה טוענת בפנייתה לבית המשפט, כי היקף חובותיה מסתכם בכ-117 מיליון שקל.

מנאות הפסגה לנמסר לאתר 'בחדרי חרדים':

"חברת 'נאות הפסגה מודיעין עלית בע"מ' קיבלה צווי הפסקת עבודה ממפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, זאת בשל שיקולים הקשורים בהעתקת מיקומה של גדר ההפרדה שממזרח לעיר מודיעין עילית.

"מדובר בפרויקט הכולל 2,340 יח"ד ומספר מרכזים מסחריים, בתב"ע בתוקף. עד כה אוכלסו 460 יח"ד וכ-74 יח"ד נמצאות בתחילת בנייה. החברה חתמה על עיסקאות מכר של מגרשים על כשליש מגרשיה בשווי כולל של כ-60 מליון ₪, סה"כ ערך נכסי החברה כ- 180 מליון ₪.

"הפרויקט של החברה במודיעין עילית במתחם 'נאות הפסגה' הינו בליווי בנקאי מלא ולכל הרוכשים ערבויות בנקאיות על כל כספם.

"לרגל הצווים שהוצאו על ידי הצבא אין לחברה אפשרות לממש בשלב זה את עיסקאות המכר של המגרשים. וכמו כן את שלשת הבניינים הנמצאים בבנייה, החברה לא יכולה לסיימם עד שהצבא ישחרר את הצו הזמני".

עוד נמסר מהחברה כי היא אופטימית לגבי שחרור מלא של הצווים שהוצאו על ידי הצבא.

חברת 'נאות הפסגה' סיכמה על מכירת קרקע במודיעין עילית לחברת 'קרית ספר' תמורת כ-45 מיליון שקל. מדובר בשטח קרקע המיועד לבנייתן של 606 יחידות דיור בעיר, ושטח נוסף המיועד למטרות מסחר. בהודעה טוענת החברה כי קיימת "אי וודאות ביכולת החברה לממש את חלקה הראשון של עיסקת קרית ספר".

בעבר ניסה הבעלים, פנחס זלצמן, למכור את החברה, אולם ללא הצלחה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד