כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.25% ל-0.75%

הבעיה העיקרית שיוצרת העלאת ריבית היא חיזוק המטבע המקומי - השקל, שכן כעת הוא מציע ריבית גבוהה יותר, ומחלישה את הדולר. בבנק ישראל מעוניינים דווקא לראות דולר חזק יותר - התומך ביצוא

מתחיל לעלות. הנגיד פישר
מתחיל לעלות. הנגיד פישר

בנק ישראל הודיע הערב (ב) כי העלה את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 0.75%. זו הפעם הראשונה לאחר 5 חודשים בה הריבית עולה.

בבנק ישראל כותבים בהודעה שפירסמו, כי ההחלטה להעלות את הריבית לחודש ספטמבר ב-0.25% לרמה של 0.75%, תורמת לחזרת האינפלציה לתחום היעד ולחיזוק יכולתו של המשק לבסס את ההתאוששות בפעילות, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית.

עוד נכתב בהודעת הבנק: "הנתונים לגבי הפעילות הריאלית שנוספו בתקופה האחרונה מחזקים את ההערכה כי ישנה תפנית בפעילות הריאלית, אם כי קיימת אי ודאות רבה לגבי קצב הצמיחה הצפוי. הנתונים שהצטברו עד כה מצביעים על בלימת הירידה ועל מעבר למגמת עלייה בפעילות, אמנם בקצב מתון".

בחודשיים האחרונים ניכרו סימני צמיחה בישראל, שהתבטאו בין היתר בצמיחה חיובית של 1% - בקצב שנתי - ברבעון השני של 2009.

יחד עם הצמיחה המחודשת של הכלכלה, עולות הציפיות לאינפלציה. מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-3.2% וב-12 החודשים האחרונים זינק המדד ב-3.5%. בשוק מעריכים כי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תסתכם ב-3% ויש מי שמדבר גם על אינפלציה של 4%-5%. יעד האינפלציה הממשלתי עומד, כזכור, על 1%-3%.

הבעיה העיקרית שיוצרת העלאת ריבית היא חיזוק המטבע המקומי - השקל. בבנק ישראל מעוניינים לראות דולר חזק יותר, אשר תומך ביצוא ובשבוע שעבר, כך על פי הערכות, רכש בנק ישראל יותר ממיליארד וחצי דולר, כדי למנוע היחלשות נוספת של המטבע האמריקני. היום (ב) בצהריים רכש הבנק עוד 50-100 מיליון דולר.

העלאת ריבית הופכת את השקל למטבע אטרקטיווי יותר, שכן כעת הוא מציע ריבית גבוהה יותר, ומחלישה את הדולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד