י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

עליה מפתיעה ברווחי 'נגב קרמיקה'

למרות הירידה הדרמטית ביבוא אריחים לישראל ברמה של 23%, הכנסות 'נגב' ברבעון השני רשמו עלייה נאה של 2%. מניית 'נגב' זינקה ב 172% מתחילת השנה

עליה מפתיעה ברווחי 'נגב קרמיקה'

על רקע ירידה דרמטית של כ-23% ביבוא אריחי גרניט פורצלן וקרמיקה לישראל במחצית הראשונה של 2009, הצליחה נגב קרמיקה, מקבוצת אפריקה ישראל, לגרום נחת לבעל השליטה ר' לב לבייב והשיגה תוצאות חיוביות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, כשמכירות החברה עלו ב2% כתוצאה מהרחבת הפעילות והסתכמו ב-115 מליון שקל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את המחצית הראשונה של השנה סיימה 'נגב' עם הכנסות של 226.2 מליון שקל – עלייה של 2.4%.

נגב קרמיקה, המנוהלת על-ידי אבי מוטולה, נחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחום שיווק וייצור אריחים. החברה עוסקת בייבוא מותגים נבחרים בינלאומיים, ובייצור אריחי פורצלן לחיפוי וריצוף.

רשת 'נגב' מונה אחת עשרה חנויות ברחבי הארץ, הפצה ארצית ומערך יצוא, כשלאחרונה חנכה את ה'סקנד פלור' מרכז העיצוב וההדרכה המורחב בירושלים.

הרווח הגולמי של 'נגב' עלה ברבעון השני ב-2.6% לעומת הרבעון המקביל ל- 42.5 מליון שקל, והיה 37% ממחזור המכירות של החברה לעומת 36.6% ברבעון המקביל. החברה הצליחה לשמור ברבעון השני על הוצאות הנהלה וכלליות יציבות לעומת הרבעון המקביל של 33.7 מליון שקל. בשורה התחתונה הצליחה 'נגב' לשמור ברבעון השני על רווח נקי של 5.6 מליון שקל, כשאת המחצית הראשונה היא מסיימת עם גידול של 16% ברווח הנקי.

"בשנתיים האחרונות ביצענו מהלכים המגדילים את נתח השוק שלנו בישראל אל מול יבואנים מקומיים", אומר אבי מוטולה מנכ"ל 'נגב'. יצוין, כי מלבד הצמיחה במכירות וברווח בולט ברבעון תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם ברבעון השני ב-21 מיליון שקל עלייה של 23.5% לעומת הרבעון המקביל.

מניית 'נגב' זינקה ב 172% מתחילת השנה, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 148.5 מליון שקל – 29% יותר מהונה העצמי בסוף חודש יוני האחרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד