י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעשה שבת

זקן הפוסקים: "לא לתת הסכמות לספר שיוצר בחילול שבת"

משום 'מעשה שבת' עורר הגר"מ שטרנבוך באסיפה שהתקיימה בביתו להורות לרבנים שלא לתת הסכמות על ספרים שהודפסו על נייר שיוצר תוך חילול שבת

זקן הפוסקים: "לא לתת הסכמות לספר שיוצר בחילול שבת"
הגר"מ שטרנבוך בטבריה ובמירון צילום: י.נ.ק.

באסיפת עסקני כשרות שהתקיימה בשבוע האחרון בבית זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, התייחס הראב"ד להלכה הקובעת כי אין להשתמש במוצרים שנעשו תוך כדי חילול שבת, משום "מעשה שבת".

בדבריו אמר כי "מן הראוי היה לתקן שהרבנים לא יתנו הסכמתם על ספרים המודפסים מנייר המיוצר בחברות מחללי שבת קודש ה"י, ודבר זה יביא התעוררות למחברי הספרים אשר כיום אינם יודעים כי עליהם לברר את הדבר, ועל ידי תקנה זו יבררו תחילה על מקור דפי הספר לבדוק שאינם מיוצרים במפעל המחלל שבת".

במהלך האסיפה הציגו העסקנים את גודל היקף הבעיה הקשה הקיימת בארץ הקודש במגוון רב של מוצרים הנרכשים מחברות מחללי שבת, כמו נייר, פלסטיק, שקיות, ועוד מוצרים רבים אשר בעוה"ר מיוצרים בחברות המחללות שבת קודש, והציבור רוכש מהחברות הללו מחמת חוסר ידיעה גרידא.

בסיום האסיפה חיזק זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך את אלו שפועלים לצמצם את היקף הבעיה ולפרסם לציבור איזה הם המפעלים המחללים שבת קודש, ומה הם סימני ההיכר להבחין על המוצרים באיזה מפעל הם מיוצרים.

הגר''מ שטרנבוך חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד