י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חיים יענק'ל עושה חייל ב'בריינסטרום'

איש העסקים החרדי, חיים יענק'ל ליבוביץ, מצליח להכות את כל התחזיות, למרות המצב הכלכלי הקשה בשוק: חברת בריינסטרום שבבעלותו תתחיל בניסויים בבני אדם, והבעלים השקיע בחברה סכום של למעלה ממיליון דולר

חיים יענקל לייבוביץ עם הגר''ש וואזנר
חיים יענקל לייבוביץ עם הגר''ש וואזנר

דווקא בימים של מיתון כלכלי קשה, טוב לשמוע על בחור מאנ"ש שעושה חיל בעסקיו: חברת בריינסטורם, בבעלותו של חיים יענק'ל ליבוביץ', חסיד חב"ד המתגורר בשכונת הר נוף בירושלים, המפתחת טכנולוגיה לטיפול במחלות עצביות, בהן פרקינסון ו-ALS, הודיעה השבוע על גיוס של 1.4 מיליון דולר, מהמדען הראשי ומקבוצת ACCBT של ליבוביץ'.

את המימון תגייס בריינסטורם על מנת להחל בשלב ניסויים קליניים לטיפול בחולי ALS בשנה הבאה, וזאת לאחר שדיווחה על הצלחה בניסויים בבעלי חיים (פרה קליניים) שארכו כשנה וחצי.

עם סיום הניסויים הפרה-קליניים, בהובלתם של הפרופ' אלדד מלמד ופרופ' דניאל אופן, הודיע ליבוביץ', בעל השליטה בחברה, כי בכוונתו להשקיע מיליון דולר נוספים בחברה, לאחר שהשקיע בה 4 מיליון דולר מאז 2006, תמורתם יקבל מניות לפי שווי של 12 סנט למניה, או כ-15% מהחברה, מחיר המשקף פרמיה של קרוב ל-100% מהמחיר בו נסחרת המניה בניו יורק.

בנוסף, יעניק המדען הראשי 475 אלף דולרים, לאחר שכבר השקיע מעל מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות. החברה נסחרת כיום בשווי של 3.65 מיליון דולר במסחר מעבר לדלפק בנאסד"ק.

בריינסטורם, שהוקמה בשנת 2004, מפתחת טיפול באמצעות תאי גזע למחלות עצביות כגון ALS, פרקינסון ופגיעות בעמוד השדרה. באמצעות הטכנולוגיה של החברה ניתן יהיה בעתיד להזריק תאי גזע של אדם בוגר, תאים שמפרישים חומרי גידול החיוניים לתפקוד תאי העצב לגופם של חולי מחלות עצביות.

מאז פירסום ההודעה נסחרה המניה במחזור שיא של מעל שישה מיליון דולר ביומיים האחרונים, והמניה עלתה משישה סנט ל-11 סנט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד