י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לשמירה מקורונה

השופט לש"ס: הפסיקו מיידית לחלק קמעות

רשימת העבודה גשר מר"צ עתרה לוועדת הבחירות נגד מפלגת ש"ס, בטענה כי היא מחלקת קמעות ונרות תוך מעבר על החוק שאוסר זאת. יו"ר הוועדה השופט ניל הנדל הורה לש"ס להפסיק לאלתר עם המתנות

השופט לש"ס: הפסיקו מיידית לחלק קמעות
הקמע שמחלקים בש"ס צילום: באדיבות המצלם

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23 השופט ניל הנדל, קיבל את העתירה שהגישה רשימת העבודה גשר מר"צ נגד מפלגת ש"ס. מפלגת השמאל ביקשה להוציא צו מניעה על דרכי תעמולה.

על פי העתירה שהוגשה, ש"ס מעניקה מתנות במסגרת תעמולת בחירות, בניגוד להוראת החוק הקובע כי "לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות".

לעתירה צורפה תמונה של קופסה שעליה מתנוססת תמונתו ששל הרב עובדיה יוסף זצ"ל עם הכיתוב "מדינה יהודית" ו"ש"ס", ובתוכה שני נרות שבת; וכן "קמע", שגם עליו תמונת הרב עובדיה יוסף ומספר פסוקים.

לעומת טענה זו, טענו בש"ס, כי יש להבחין בין תקדימים קודמים, שאסרו על חלוקת נרות שבת הקשורה להצבעה למפלגה מסוימת, לבין המקרה דנן. לדבריהם, הוסרו חלק מהטקסטים שהופיעו על קופסאות נרות או קמעות במקרים קודמים, ומכאן הבסיס להבחנה בין המקרים.

יו"ר ועדת הבחירות ניל הנדל דחה את טענת ש"ס. "די לומר כי על החפץ שחולק ביום הבחירות מופיעות האותיות ש"ס בליווי הלוגו של המפלגה, כשלצידן תמונתו של הרב עובדיה יוסף. אמת המידה היא "הבוחר הסביר" המקבל את החפצים, כפי שחולקו".

לדבריו, "בכל הנוגע לקמעות לפי התמונות שצורפו לעתירה לא עולה כי מדובר ב"ספר תהילים" או - בפסוקי תהילים בלבד, שאינם קמע, כפי שטוענת המשיבה. לא עולה אפוא טעם לסטייה מההלכה הפסוקה שהובאה לעיל".

סוף דבר, השופט קיבל את העתירה והורה כי סיעת ש"ס "תחדל באופן מיידי מחלוקת נרות השבת או הקמעות מושא העתירה".

מש"ס נמסר בתגובה: אנו מכבדים את ועדת הבחירות למרות שאנו מתנגדים להחלטה שהתקבלה. שוב הוכח שמר"צ המתיימרת להיות פתוחה ו'ליברלית' מנסה לכפות את אורח חייה על ציבור מסורתי ודתי גדול שמאמין בכוח התפילה והסגולה כנגד פגעים רעים ומחלות. אנו מתכוונים לאפשר לכל אזרח שירצה בכך לקבל את התפילה והסגולה לאחר סגירת הקלפיות ומאחלים בריאות והצלחה לכלל אזרחי ישראל. ש״ס תמשיך לשמור על מדינה יהודית ולאפשר חופש דת לכולם.

ניל הנדל קמעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד