ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר שהוצגו תמונות וסרטונים

השופט הנדל קנס את כחול לבן על שימוש אסור בסמלי המדינה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, קנס את 'כחול לבן' ב-3000 ש"ח לאחר שביצעה שימוש אסור בסמל המדינה במהלך תעמולת הבחירות שלה • בפסיקתו קבע הנדל, כי "המשיבים עשו שימוש בסמל המדינה לצרכי תעמולת בחירות, באופן שהפר את הוראת סעיף 2א לחוק דרכי תעמולה"

השופט הנדל קנס את כחול לבן על שימוש אסור בסמלי המדינה
קמפיין כחול לבן בחוצות צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, קבע כי מפלגת כחול לבן ביצעה שימוש אסור בסמל המדינה במהלך תעמולת הבחירות שלה, ועל כן קנס את המפלגה ב-3,000 ש"ח.

את העתירה הגיש עו"ד אריאל שפירא, שהציג תיעודים רבים של שימוש אסור בסמלי המדינה, כמו למשל נאומים של יו"ר כחול לבן בני גנץ ע"ג פודיום שעליו מוטבע סמל המדינה. בשבוע שעבר פנה שפירא לכחול לבן ולבני גנץ וביקש מהם שיסירו תמונות וסרטונים אלו, אך פנייתו נותרה ללא מענה. בעקבות כך הוא החליט להגיש את העתירה.

לאחר מכן, ולאחר שנתבקשה תשובת גנץ והמפלגה, הודיעו בכחול לבן כי הפרסומים יוסרו או יעברו עריכה כך שהם לא יכללו את סמל המדינה.

כאמור, השופט הנדל קיבל את העתירה והשית על כחול לבן קנס ע"ס 3,000 ש"ח. בפסיקתו קבע הנדל, כי "המשיבים עשו שימוש בסמל המדינה לצרכי תעמולת בחירות, באופן שהפר את הוראת סעיף 2א לחוק דרכי תעמולה. מאחר שהוסכם כי הפרסומים יוסרו או יטושטשו – דין העתירה להימחק. לצד זאת, מאחר שהסרת הפרסומים וטשטושם בוצעה מספר ימים לאחר שהוגשה למשיבים פנייתו המוקדמת של העותר, יישאו המשיבים בהוצאות העותר על סך 3,000 ש"ח".

מפלגת כחול לבן תעמולת בחירות ועדת הבחירות המרכזית ניל הנדל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד