כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בסך הכל עבר שקט

ביום הבחירות: זיופים, הפרות סדר והתחזות לאחר

מאז שעות הבוקר טופלו ברחבי הארץ על ידי המשטרה אירועים נקודתיים הקשורים לטוהר הבחירות וניסיון להפריע למהלכן התקין, וכן עבירות שונות הקשורות באופן ישיר או עקיף לבחירות, בהן: זיופים, הפרות סדר והתחזות לאחר

ביום הבחירות: זיופים, הפרות סדר והתחזות לאחר
שוטרים בבחירות לכנסת ה-23 צילום: דוברות המשטרה

נמשכת הפעילות המבצעית המוגברת של משטרת ישראל בכל רחבי הארץ, בכדי להבטיח את קיומו התקין של יום הבחירות לכנסת ה-23 של מדינת ישראל. כוחות משטרה גדולים הפרוסים בשטח לצד אלפי מאבטחים וסדרנים, ממשיכים להגיב ולתת מענה לכל אירוע שבו עולה חשד לניסיון פגיעה בטוהר הבחירות, שיבוש מהלכן התקין, הפרת חוק הבחירות או הפרעה לסדר הציבורי.

מאז שעות הבוקר טופלו ברחבי הארץ ע"י המשטרה אירועים נקודתיים הקשורים לטוהר הבחירות וניסיון להפריע למהלכן התקין, וכן עבירות שונות הקשורות באופן ישיר או עקיף לבחירות, בהן: זיופים, הפרות סדר והתחזות לאחר.

להלן עיקרי האירועים הקשורים לבחירות שטופלו על ידי המשטרה בשעות האחרונות ברחבי הארץ:

• מאז שעות הבוקר התקבלו במשטרה מספר תלונות ודיווחים ממצביעים במספר קלפיות ברחבי הארץ לפיהם כשהגיעו לקלפיות גילו שאנשים כבר הצביעו בשמם. מקרים בודדים אלו התרחשו, בין היתר, בקלפיות באזור ירושלים, חיפה, קרית מוצקין, אשדוד, קדימה צורן, אדם ובני עייש. המשטרה בודקת את מקרים אלו בתאום מול ועדת הבחירות המרכזית.

• במהלך השעות האחרונות טיפלו השוטרים במספר ניסיונות התחזות שהתרחשו בקלפיות ברחבי הארץ. כך למשל באזור הדרום התקבל דיווח על אדם שניסה להצביע עם ת.ז. של אחר וכשהגיעו השוטרים למקום, ניסה להימלט, נתפס ונעצר לחקירה. במג'ד אל כרום עוכב לחקירה אדם כשהוא משקר לגבי זהותו ומנסה עפ"י החשד להתחזות לאחר ע"י הצבעה עם דרכון מזויף. בנוסף טופל אירוע של חשד לזיוף בקלפי במודיעין עילית כאשר אדם שכבר הצביע חזר למקום עם ת.ז. מזוייפת של אדם הנמצא בחו"ל ועליה הודבקה תמונתו.

• מאז שעות הבוקר טיפלה המשטרה גם באירועי אלימות והפרת סדר נקודתיים במספר קלפיות. בין האירועים שטופלו: אדם שהתפרע בקלפי בירושלים, אירוע הפרת סדר וגניבת פתקים בקלפי בחדרה, צעיר שנעצר בדיר אל אסד לאחר שהפר את הסדר, סירב להישמע להוראות שוטרים ואף תקף אותם, וכן חשד לתקיפת מזכירת קלפי בעיר עכו.

• מוקדם יותר היום בקלפיות בת"א, כרמיאל ובירושלים טיפלה המשטרה במקרים של חלוקת פתקי הצבעה לבוחרים מחוץ לקלפיות במטרה שיצביעו עמם. בכפר מוסמוס שבצפון, עוכב חשוד שעשה כן והפר את הסדר הציבורי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד