י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הפרעה בלתי הוגנת"

השופט הורה לנתניהו להסיר את הסרטון על גנץ

לאחר שנתניהו הפיץ בחשבונו סרטון ערוך בו נראה בני גנץ אומר כביכול "לא נשים כחול לבן בקלפי", יו"ר ועדת הבחירות הורה לראש הממשלה להסיר את הסרטון מהרשתות החברתיות

השופט הורה לנתניהו להסיר את הסרטון על גנץ
בני גנץ ובנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, יושב ראש ועדת הבחירות לכנסת ה-23, קיבל את העתירה שהגישו מפלגת כחול לבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד, והורה להסיר מיידית את הסרטון הערוך.

בתגובה לעתירת כחול לבן, הורתה ועדת הבחירות המרכזית לבנימין נתניהו ולמפלגת הליכוד להסיר מיידית את "הפייק ניוז והסרטון השיקרי שהפיצו", בו ערכו והשתמשו באופן פסול בסרטון של יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

בסרטון שפורסם בין היתר בעמוד האינסטגרם ובדף הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה יושב ראש כחול לבן בני גנץ כשהוא אומר "לא נשים כחול לבן בקלפיות".

כפי שעולה מהחומר שצורף לעתירות, מדובר בחלק מסרטון שבו אומר בני גנץ "לא נשים כחול לבן בקלפיות, נקבל בחירות רביעיות". בכחול לבן טענו כי עריכת הסרטון בדמות חיתוך חלקו האחרון - מטעה את הצופים, ועולה לכדי הפרעה בלתי הוגנת לתעמולת הבחירות של כחול לבן.

הליכוד וראש הממשלה טענו בתגובתם כי לא הוצגה ראיה שהם ערכו את הסרטון או שיש בו משום תעמולה הפוגעת בתעמולה של רשימה אחרת. עוד נטען כי יתכן שהסרטון אמיתי.

השופט הנדל אמר כי "מדובר בהפרעה לתעמולת הבחירות של כחול לבן, שכן בסרטון קורא לכאורה יושב ראשה שלא להצביע לה". השאלה היא האם מדובר בהפרעה "בלתי הוגנת".

"מדובר בפרסום סרטון שנערך באמצעות השמטת סופו. השמטה זו משנה מקצה לקצה את משמעות הסרטון. בעוד שהמסר המקורי תומך בהצבעה לכחול לבן, המסר המעובד קורא שלא להצביע לרשימה זו. המסר עשוי להיות בגדר תעמולה לגיטימית כאשר הוא בא מפי
רשימה יריבה לכחול לבן, ואולם הסרטון מתיימר להציג את התעמולה נגד כחול לבן מפי ראש כחול לבן בעצמו".

עוד הוסיף השופט כי המסר התעמולתי מוצג לא כמסר של הליכוד אלא כמסר של כחול לבן, "תוך טשטוש הזהות בין הרשימות והמסר שלהן כלפי הבוחר". השופט הבהיר כי הואיל והסרטון פורסם על ידי נתניהו והליכוד במסגרת תעמולה מטעמם, גם בהנחה שאדם אחר ערך את הסרטון - תעמולה כזו עומדת בסתירה לתכלית האיסור על הפרעה בלתי הוגנת".

בהחלטתו קבע יו"ר עדת הבחירות לכנסת ה-23 כי הסרטון יוסר באופן מיידי, עוד פסק כי על הליכוד לשלם 7,500 שקלים הוצאות משפט.

בנימין נתניהו בני גנץ ניל הנדל ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד