י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שמחה וצהלה בימין

נתניהו שוחח עם ראשי המפלגות וסיכם על המשך השותפות

במפלגות הימין חוגגים הערב וראש הממשלה מיהר לחייג לראשי מפלגות הימין כדי לברך ולהתברך וכן לקבוע פגישה כבר למחר | במטה כחול לבן: "האווירה פה מאוד עצובה, שלא לומר דיכאונית" 

נתניהו שוחח עם ראשי המפלגות וסיכם על המשך השותפות
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

במפלגות הימין חוגגים הערב ניצחון עם היוודע תוצאות המדגמים בשלושת הערוצים המסמנים ניצחון מובהק לליכוד על כחול לבן, לצד זאת שמירת כוחן של המפלגות החרדיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התקשר לראשי מפלגות הימין וקבע להיפגש עמם כבר מחר בבוקר.

נתניהו שוחח עם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בירך אותו על התוצאה והודה לו על התמיכה העקבית. השר דרעי בירך את רה"מ על התוצאה המצויינת ואמר כי הוא מקווה שתוקם במהרה ממשלה ימנית וחזקה שתפעל למען עם ישראל

יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן שוחח גם הוא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיחל לו מזל טוב, ברוך השם ובשעה טובה. השר ליצמן הודיע לו על המשך שיתוף הפעולה בין גוש הימין. נקבעה פגישה למחר (שלישי) בבוקר.

כמו כן, רה"מ בנימין נתניהו התקשר ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. ח"כ גפני בירך אותו על הניצחון הגדול, השניים קבעו להיפגש מחר בבוקר לישיבת בלוק הימין.

בנוסף, רה"מ נתניהו התקשר לשר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט. השניים בירכו זה את זה על ניצחון המחנה הלאומי עפ"י תוצאות המדגמים. כפי שהבטיח, בנט אמר לראש הממשלה כי ימינה תמליץ עליו להרכבת הממשלה.

"הימין ניצח, אנחנו נדאג שגם דרך הימין תנצח. כפי שהבטחנו לפני הבחירות, נמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצורך הקמת ממשלת ימין לאומית. סיעת ימינה תישאר מאוחדת, וכבר מחר נקיים ישיבת סיעה ראשונה".

לדברי בנט: "אנו מחויבים לבלוק הימין בראשות נתניהו כדי להקים ממשלה בה נמשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, נמשיך להעניק גיבוי לחיילי צה״ל ונשמור על ארץ ישראל ועל ערכי הימין".

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לניצחון הימין ואמר: "‏ערב גדול למדינת ישראל. מודה לאלפי בני ובנות הציונות הדתית שלקחו אחריות על מדינת ישראל ומחנה הימין, ירדו אל השטח בהמוניהם, והביאו הישג אדיר. הרוח הגדולה הזו תתורגם בעזרת השם לממשלה לאומית טובה לישראל. ממשיכים בכל הכח ביחד קדימה!".

סגנית יו"ר מטה הבחירות של הליכוד, השרה גילה גמליאל הגיבה במשדר הבחירות של 'ישראל היום' ואמרה: "נצחון ענק לליכוד. מדובר פה בהבעת אמון גדולה של הציבור שתמך בראש הממשלה בנימין נתניהו. הייתה פה עבודה מדויקת של השטח הליכודי. היה סחף בימים האחרונים, דאגנו לעבור דלת לדלת לבדוק למה בעבר אנשים לא באו להצביע. קיימנו כנסים וחוגי בית פרלמנטים, כל מה שצריך כדי לשכנע אותם".

עוד אמרה: "לטעמי שלוש מערכות בחירות פשוט הציגו בפני הציבור הרחב את חוסר הניסיון של גנץ לעומת נתניהו. לא מדובר בשוויון 60 60, כי אין קואליציה של ליברמן עם הרשימה המשותפת. יש הבדל משמעותי מבחינת האידיאולוגיה והעקרונות. אני קוראת לליברמן להצטרך לממשלת ימין שהוא היה איתה שנים ארוכות".

עוד הוסיפה השרה: "היכולות האישיות של ראש הממשלה במהלך כל השנים האחרונות עם החקירות והכל הוא הצליח להתמודד איתלן יפה, ולקדם את תוכנית המאה. יש לנו את הזכות שהוא יוביל את החלת הריבונות הישראלית ותוכנית המאה".

יצוין כי לעת עתה במפלגות השמאל טרם הגיבו בצורה רשמית לתוצאות המדגמים. 

על פי דיווחה של כתבת 'ישראל היום' דניאל רוט-אבנרי ממטה כחול לבן: "האווירה פה מאוד עצובה, שלא לומר דיכאונית. רק המוזיקה ממשיכה להתנגן בעוצמה. כבר לקראת המדגמים נתנו בכחול לבן הוראה להישאר בבתים. בכחול לבן יש שתוקפים שהקמפיין לא היה טוב ומנומנם, שלא סחף אנשים".

לעומת זאת כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר שנוכח במטה 'הליכוד' דיווח: "מאחורינו כבר הגבירו את המוזיקה, יש פה אווירת שמחה. אני זוכר פה את הבחירות הקודמות, וזה לא היה דומה. ניתן לראות אפילו לפני תוצאות המדגמים, שיש פה תחושה שמישהו ידע עוד קודם שאלו יהיו התוצאות. גם השרים התייצבו פה מוקדם. האווירה מאד שמחה. הדמות הטרגית פה היא גבי אשכנזי. האיש שהוא הכי פחות פוליטיקאי בכחול לבן. גבי אשכנזי כעס על זה שלא קיבל את הדיל - ובסוף גם צדק".

 

בחירות 2020 בנימין נתניהו אריה דרעי יעקב ליצמן משה גפני מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד