י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצחון או בחירות סבב ד'?

גוש הימין עם 60 מנדטים: אלו הם העריקים הפוטנציאליים

צהלות השמחה עם פרסום המדגמים, עלולות לדעוך במידה ונתניהו לא יצליח למצוא עריק שיעזור לו להרכיב ממשלה • אין הרבה שמות פוטנציאלים לעריקה, ומצב שבו מפלגה שלמה תעבור נראה כעת כדמיון רחוק • איך נתניהו ירכיב קואליציה - כל התרחישים

גוש הימין עם 60 מנדטים: אלו הם העריקים הפוטנציאליים
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

למרות צהלות השמחה עם פרסום המדגמים הראשונים, המצב הפוליטי עדיין מסובך. לא צריך להתאמץ כדי שלזכור שלפני שנה בדיוק היינו באותו המקום - גוש הימין עם 60 מנדטים ורק מנדט אחד הפריד בין הקמת ממשלת ימין לבחירות סבב ב' - כפי שאכן קרה. 

גם אז ניסו בימין לפתות עריקים פוטנציאלים, ואף כמעט וסיכמו עם גבאי על ישיבה משותפת בממשלה. באותה התקופה הגיעו גם לא מעט דיווחיםעל ניסיונות הליכוד ורבנים שונים לשכנע את ח"כ עומר ינקלביץ - החרדית של כחול לבן - לערוק. כידוע, ניסיונות אלו במידה ואכן היו, עלו בתוהו. אילו גדי יברקן היה פורש חצי שנה לפני לא היינו נגררים לשתי מערכות בחירות נוספות, אבל מוטב מאוחר מלעולם לא.

כעת, עדיין לא ניתן לקבוע שישראל בדרך לבחירות רביעיות, שכן במפלגות הימין מקווים כי תהיה עריקה מכחול לבן או מסיעת העבודה, ובפרט כאשר עדיין לא התקבלו תוצאות סופיות. מנדט בודד יכול לזוז במהירות לכאן או לכאן לאחר ספירת כלל הקולות כולל המעטפות הכפולות וקולות החיילים. 

מפלגה שלמה ככל הנראה לא תערוק. כחול לבן כרשימה - לא תשב עם נתניהו - לאחר שזה היה הבייס של הקמפיין שלהם. אותו דבר גם 'העבודה-גשר-מרצ' שלא ישבו עם נתניהו בשום מחיר. על הרשימה המשותפת, אין בכלל מה לדבר. וליברמן? ובכן, גם אם ליברמן ממש ירצה, נתניהו לא יסכים לקבלו. וגם אם נתניהו יתפתה קמעה לאור בחירות סבב ד' שידהרו לכיוונו - החרדים יטילו וטו מיידי.

אם כן, האופציה היחידה היא עריקת בודדים, ויש שני שמות בולטים כעת לעריקה. הראשונה היא אורלי לוי אבקסיס מ'גשר' או בהרכב הנוכחי 'העבודה-גשר-מרצ' שנעלמה מהראדר הפוליטי כמעט לאורך הקמפיין. עם זאת, נציין בזהירות שישראל כ"ץ אמר לחדשות 12 לאחר פרסום התוצאות ש"אני מכיר את אורלי לוי מהבית, אין סיכוי שהיא תערוק". אם זה נכון או שהוא רק מנסה להנמיך ציפיות ולשמור על גל שקט, נדע בימים הקרובים.

או עומר ינקלביץ מכחול לבן. כאמור, למרות שבסבב א' לא צלחו ניסיונות השכנוע לינקלביץ שתערוק לגוש הימין, לאור המאורעות האחרונים בכחול לבן, כולל פרסום ההקלטות שבהן ישראל בכר יועצו של בני גנץ צוטט אותה אומרת שגנץ "טיפש, אפס מאופס, ולא ראוי להיות ראש ממשלה", הסיכוי לעריקה הולך וגדל.

בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד