ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"כחול לבן זו חניה - לא רוצים אחדות" • צפו

נתניהו: "זה הניצחון הגדול בחיי; עת לפיוס; אקים ממשלה לאומית"

לאחר שעל פי המדגמים רשמה מפלגת הליכוד הישג עצום של 37 מנדטים, ולמרות שעל פי התוצאות גוש הימין השיג רק 59 מנדטים, נשא נתניהו נאום ניצחון מובהק בפני אלפי הפעילים והתומכים • "נכונן שלום עם מדינות ערב, נחיל ריבונות, נחסל את האיום האיראני ונקים ממשלה לאומית"

נתניהו: "זה הניצחון הגדול בחיי; עת לפיוס; אקים ממשלה לאומית"
בנימין נתניהו בנאום הניצחון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע סוף כל סוף למטה הליכוד באולם אקספו שבגני התערוכה, שם חיכו לו אלפי התומכים הנרגשים.

כשניכנס ליווה אותו השיר "בנימין ידיד השם" שכתב אריאל זילבר לכבודו של נתניהו. כשעלה לבמה עלה הזמר רגב הוד ושר יחד איתו ויחד עם הקהל את השיר מי שמאמין לא מפחד.

"חברי הליכוד היקרים, אנחנו אוהבים אתכם ומודים לכן מכל הלב", אמר נתניהו, שנאומו הופרע כל העת בקריאות "היידה ביבי", "היידה שרה", כחול לבן זו חניה", ו"מנדלבליט הביתה".

"חברי הליכוד וחברות הליכוד היקרים, אזרחי ישראל – משנכנס אדר מרבים בשמחה, ואיזו שמחה יש לנו הלילה" המשיך. "זה לילה של ניצחון ענק. מול כל הרעשים וההפרעות – איזה עבודה עשיתם". בהמשך הודה לפעילים ולח"כים החדשים: "יש לנו חברי כנסת חדשים בלי עין הרע, ברוכים הבאים. כי הגדלנו את רשימת הליכוד".

כמו כן הודה ליועציו עופר גולן, יונתן אוריך, טופז לוק ולרשימה ארוכה של יועצים, שרים וראשי מטות בהם ישראל כץ, מיקי זהר ומירי רגב. "החברים הללו הלכו איתנו גם בניצחון אז ב-1996, אבל הניצחון הפעם מתוק לא פחות אם לא יותר מהניצחון הזה  – כי זהו ניצחון כנד כל הסיכויים" אמר. "יריבנו אמרו תם עידן נתניהו, אבל בכוחות משותפים הפכנו את הלימון ללימונדה".

"חרשנו את המדינה מצפון לדרום. פגשנו אתכם פנים אל פנים, חלק היינו צריכים לשכנע, הרוב לא. הם נתנו בי ובנו אמון. ואתם יודעים למה הם נתנו בנו אמון? כי הבאנו את העשור הטוב ביותר במדינת ישראל" המשיך. "הפכנו את ישראל למעצמה. טיפחנו קשרים שלא היו לנו עם מנהיגי העולם. כשאני אומר שנשיג הסכמים עם מדינות ערביות נוספות זה לא דברים בעלמא, כי זה יקרה.

עשינו את הבלתי אפשרי, ראינו את כל שבטי ישראל חוזרים לליכוד" הוסיף ואמר בהתרגשות ובדמעות. "אבל איננו מסתפקים במה שהבאנו: בכוונתנו להשיג החלת ריבונות על חבלי מולדת ביהודה ושומרון. החלת ברית הגנה היסטורית עם ארה"ב – כשהתחלתי כבר לדבר בדיוק על כך עם הנשיא טראמפ. כינון יחסים עם מדינות מוסלמיות שכנות. אנחנו נעשה את כל זה. והי שליחות להבטיח את עתידה של מדינת ישראל, זוהי משימת חיי".

נתניהו התייחס למאמצי הרכבת הממשלה הבאה, ונאומו הופסק בקריאות "לא לממשלת אחדות". "מוקדם יותר שוחחתי עם כל ראשי הסיעות בגוש הימין, אחרי שקצת נישן תקום ונכנס להקים ממשלה יציבה ממשלה לאומית למדינת ישראל" אמר, כשהקהל צעק "לא רוצים אחדות". "זה היה ניצחון גדול למחנה הימין, ובראשו ניצחון גדול לנו הליכודניקים – אבל אני רוצה להבהיר: אני מתכוון להיות ראש ממשלה של כל אזרחי ישראל: של יהודים ולא יהודים, של כל המגזרים וכל המגדרים. אתגר הקורונה לפנינו הוא אתגר לאומי ולא אתגר פשוט, אבל בכל יום הקדשתי זמן כדי להגן על כל אזרחי ישראל.

הגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה יציבה. הגיע עת פיוס. אני שואב את הכוחות מהתנ"ך. כל שבת אני לומד את התנך עם גדול בתורה עם הבן שלי אבנר.

אני נרגש מאוד, אני רוצה להודות בכל ליבי לרעייתי האהובה שרה. לפני שלוש שעות חגגנו את יום הנישואין ה-29 שלנו איזו מתנת נישואין יפה נתתם לנו. יש לנו 2 בנים נפלאים, יאיר ואבנר, שנמצאים איתנו. אני רוצה לומר לכם משפחתי היקרה: אני יודע איזה מחירים אתם משלמים, אני רוצה להודות לכם. אני אוהב אתכם מאוד מאוד.
ולכם הליכוד שהבאתם לנו את הניצחון – תודה רבה לכם" סיים. "יחד נמשיך להצעיד את מדינת ישראל לפסגות ההצלחה ויחד נצעיד את ישראל לפסגות ההצלחות. תודה רבה לכם".

 

 

בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23 בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד