י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האויב המר ביותר

האיש המפתיע שהביא לניצחון הסוחף של נתניהו

מעז יצא מתוק: דווקא האויב המר ביותר שקם לו מבית הביא שלא במתכוון לניצחונו הסוחף של נתניהו אמש מול היריבים הקשים מחוץ • טור דעה מאת יוסי אסולין

האיש המפתיע שהביא לניצחון הסוחף של נתניהו
בנימין נתניהו אמש צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

זה אולי יישמע לא הגיוני לרגע. אבל כשחושבים על זה, נראה כי דווקא האויב המר ביותר מבית, האיש ששם לו למטרה לקחת מנתניהו את הבכורה בשיא כהונתו וכשהוא בקרב אדיר על חייו הפוליטיים - הלא הוא גדעון סער - הוא הוא שסלל לנתניהו את הניצחון המזהיר והמפתיע אמש, שהביא למהפך בדמות חזרת רשימת הליכוד להוביל את המפה הפוליטית וחיזוק משמעותי לגוש הימין.

המאבק החריף שניהל נתניהו נגד סער - שחשש אז אפילו מאפשרות של תוצאות שיתקרבו לטווח התוצאות שלו - אילץ את ראש הממשלה לראשונה לצאת מאזור הנוחות שלו. נתניהו התחיל לצאת ולחרוש את השטח - דבר שהתבטא בסבב מסיבי של כינוסי מרכז הליכוד ברחבי הארץ, בקצב כמעט בלתי אנושי. וזה הצליח לו.

ואסטרטגיה מנצחת, כך אמר חכם אחד, לא מחליפים. את ההצלחה האדירה הזאת, כמו גם את דליי האהבה שנשפכו על נתניהו במהלך הכנסים והחזירו לו את הזוהר לפנים, תרגם נתניהו מידית גם לבחירות במגרש הארצי.

ואכן ניתן היה לראות כי בסבב הנוכחי - יותר מכל הסבבים האחרונים בפער - נתניהו הסתער על השטח ולא הסתפק בלשכנע את המשוכנעים. אמנם בהתחלה היה דומה כי ראש הממשלה כילה את זמנו על טראמפ, פוטין ונעמה יששכר. אבל ככל שהתקרבנו לישורת האחרונה, נוכחנו לדעת כי נתניהו נמצא בעיצומו של קרב אמיתי. 

וכמו לוחם קומנדו, עד השנייה האחרונה ממש של סגירת הקלפיות, נתניהו תיזז את עצמו ממקום למקום, הרים אין ספור טלפונים למתלבטים, ואף דפק בהפתעה בדלתותיהם של רבים כדי שינהרו לקלפיות. ואת התוצאות ניתן היה לראות בשטח - הגדלת אחוזי ההצבעה בשיעור ניכר, שהביאה לגידול משמעותי במפלגת הליכוד וליתרונה על פני האיום המרכזי שלה בשנה וחצי האחרונות - כחול לבן, שמסתמן כי כעת מתחילה את דעיכתה אל שולי דפי ההיסטוריה הפוליטית.

בשולי הדברים: על פי התוצאות המסתמנות עולה כי מנדט אחד בלבד חסר לגוש הימין, אולי שניים. איתמר בן גביר ייזכר לדיראון עולם אם רק בגללו לא תקום פה ממשלת ימין.

ועוד הערה:  לו רק גנץ היה מסכים להצעת נתניהו הנדיבה לפני כחצי שנה, הוא היה עושה ממש בימים אלו את דרכו ללשכת ראש הממשלה. לו רק לא היה מקשיב ליועצי אחיתופל שסבבו אותו ובערו משנאה לנתניהו.

בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד