כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"האיש הזה הולך ונחלש כל רגע"

בזכות התושייה: חייו של החולה החרדי ניצלו ברגע האחרון

צעיר חרדי מישראל שסבל ממחלה קשה והיה זקוק להשתלת לב בדחיפות כדי שיוכל לשרוד - נתקע ללא מסמכים דרושים • תושייתם של חבר מועצת העיר ניו יורק וחבר הקונגרס הצילה את חייו • "הבנתי שכל רגע חשוב. האיש הזה הולך ונחלש כל רגע"

בזכות התושייה: חייו של החולה החרדי ניצלו ברגע האחרון
שמחה אייכנשטיין אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: מתוך הטוויטר

לפני מספר שבועות קיבל חבר מועצת העיר ניו יורק שמחה אייכנשטיין בקשה דחופה: צעיר מישראל, אב לארבעה, סבל ממחלה קשה - והתקווה היחידה שלו לשרוד הייתה השתלת לב במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה. האיש, שנלחם על חייו, טס לאמריקה, אושפז בקולומביה והיה אמור לקבל טיפול מציל חיים.

אולם העניינים הסתבכו כשבית החולים סירב לטפל בו בגלל סוגיות ביטוח ולא ניתן היה לאשר את מצב הוויזה של החולה. ואז נכנסו עסקנים בקהילה החרדית בניו יורק לסיפור, ונפגשו עם שמחה אייכנשטיין וביקשו עזרה.

"ברגע שהתקשרו אליי, הבנתי שכל רגע חשוב. האיש הזה הולך ונחלש כל רגע", אמר אייכנשטיין לאתר Yeshiva world news. "אחרי מאמץ רב לרוע המזל לא יכולנו לעזור לאדם הזה, אז ביקשתי מחבר הקונגרס ג'רי נדלר (יהודי) עזרה בסיפור. בסופו של יום, הייתה זו התערבותו של חבר הקונגרס נדלר שהצילה את חייו של החולה".

"חבר הקונגרס נדלר הבין שחיים תלויים מנגד, מיד הוא יצר קשר עם בית החולים והתערב בשביל המטופל. בעזרת ההתערבות - הטיפול של המטופל החל ללא דיחוי". חבר האסיפה אייכנשטיין אמר כי, "שום דבר מכל זה לא יכול היה לקרות ללא עזרתו של חבר הקונגרס נדלר".

חבר הקונגרס נדלר שסייע במקרה הקריטי הזה אמר, "אני מודה לאלוקים בכל יום על שהציב אותי לתפקיד כחבר קונגרס כדי להיות מסוגל לעשות דברים כאלה. אז כמובן ברגע שקיבלתי את שיחתו של אייכנשטיין, מיד עשיתי את מה שיכולתי. תודה לקל שהצלחנו ושאני במצב שיכול לעזור".

חברי קונגרס הצלת חיים שמחה אייכנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד