י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נזכרו מאוחר?

בן כספית רוצה אחדות; מה הגיב יונתן אוריך?

ביום שאחרי התוצאה הדרמטית שבישרה על הישג עצום לראש הממשלה נתניהו, אחד מהקולות הבולטים בתקשורת המתנגדים לנתניהו, פרשן 'מעריב' בן כספית, מפרסם מאמר בו הוא קורא לשני מנהיגי המפלגות הגדולות לחתור לאחדות • מה הגיב לו יועץ ראש הממשלה?

בן כספית רוצה אחדות; מה הגיב יונתן אוריך?
בן כספית/יונתן אוריך צילום: פלאש 90

ביום שאחרי התוצאות הדרמטיות שבישרו על ניצחון מוחץ לנתניהו וגוש הימין, בלבול ומבוכה שולטים במחנה השמאל ובעיקר במחנה הדומיננטי מכולם 'רק לא ביבי'.

אחד מהקולות המרכזיים בתקשורת המתנגדים לראש הממשלה נתניהו, הוא פרשן עיתון 'מעריב' בן כספית, שמפרסם הבוקר מאמר בעיתון בו הוא קורא לשני מנהיגי המפלגות הגדולות לוותר על האגו וללכת על ממשלת אחדות.

"אם אכן ישראל לפני הכל" כותב כספית, "בני גנץ צריך להתקשר הבוקר לבנימין נתניהו ולפתוח במו"מ מהיר להקמת ממשלת אחדות רוטציונית".

"הוא יצטרך להפר את הבטחתו לבוחר" מבהיר כספית, "אבל אין לו ברירה. ישראל לפני הכל. נתניהו יהיה ראשון ברוטציה, אבל לא שנתיים. תימצא נוסחה. בפעם הקודמת הציע מי שהציע את נוסחת 8־28. נתניהו שמונה חודשים ראשונים, אחר כך גנץ 28 חודשים. בינתיים יסתיים משפטו של נתניהו. אם יזוכה, יחזור למלא את יתרת המכסה שלו. אם לא, ימלא אותה מי שיחליף אותו בליכוד".

כספית צייץ את המאמר בחשבון הטוייטר שלו ומי שמיהר להגיב לו היה יועצו האישי הקרוב של ראש הממשלה נתניהו שכתב לו "עכשיו באים?".

פרשן מעריב הגיב לאוריך וכתב: "מוטב מאוחר".

במאמר עצמו מדגיש בן כספית את ההישג הכביר של ראש הממשלה נתניהו ומתייחס לקרבות הירושה שיפתחו בקרוב בכחול לבן.

"הדרך היחידה של גנץ לשמור על מעמדו כיו"ר כחול לבן" כותב כספית, "היא דרך ממשלת אחדות ורוטציה. בכל אופציה אחרת, הסיכוי שישרוד כמועמד המפלגה לראשות הממשלה הוא נמוך. כשנכנס לפוליטיקה, טענתי שהוא דג זהב בבריכה של דגי פיראניה. הוא הצליח לבלום את נתניהו פעמיים וכשל, כנראה, בשלישית. דג הזהב נטרף".

 

בן כספית בנימין נתניהו יונתן אוריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד