י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פונה לבית החולים

בית שמש: בחור ישיבה הוכש על ידי נחש ונפצע

נער כבן 15 הוכש על ידי נחש בעיר בית שמש ופונה במצב בינוני עד קשה לבית חולים בירושלים

בית שמש: בחור ישיבה הוכש על ידי נחש ונפצע
נחש צפע צילום: pixabay

נער כבן 15, בחור ישיבה, הוכש בשעות הצהרים (שלישי) על ידי נחש בעיר בית שמש ופונה במצב בינוני לבית החולים בירושלים.

בסמוך לשעה 14:00 הוזעקו צוותי החירום לרחוב נחל קישון ברמת בית שמש א', בעקבות נער שהוכש על ידי נחש. 

חובשי איחוד הצלה וצוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לבחור הישיבה טיפול רפואי ראשוני בזירה והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בהכרה, במצב בינוני עד קשה. 

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי מצבו של תלמיד הישיבה "כרגע לא מאוד יציב". הבחור נמצא בהכרה ומקבל טיפול באנטי סרום,  נסיוב המופק מדם בעלי חיים, ובו נוגדנים לטיפול בפגיעה של ארס, כתוצאה מהכשה או עקיצה.

אברהם לוינגר חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו חבריו כי הנער הוכש ע"י נחש. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשמצבו מוגדר בינוני".

החובשים של מד"א שלמה טדגי ואברהם מרים, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הנער בהכרה, כשהוא סובל מסמנים שאופייניים להכשת נחש. סיפרו לנו שבזמן שהוא הלך ברחוב יחד עם נער נוסף, נחש שיצא מהשיחים הכיש אותו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לביה"ח כשמצבו יציב".

ד"ר קובי אסף, מנהל חדר מיון בהדסה עין כרם מתריע בפני הורים וילדים כי הימים החמים מביאים להתעוררותם של הנחשים ושל זוחלים ארסיים ועוקצים אחרים. "האביב בפתח ויחד עם הפריחה הנהדרת ממנה נהנים כולנו, הרי שישנן תופעות לא נעימות שיכולות לסכן חיים בתקופה החמימה. אני מזכיר לכולם כי יש להימנע מהכנסת ידיים למקומות לא בטוחים כמו חורים בגדר או שיחים, יש להקפיד על צעידה בנעליים סגורות ובמכנסיים ארוכים בסביבה סבוכה - ובוודאי שלא בסנדלים או מכנסיים קצרים".

כעת כשהחלה עונת הטיולים, "מומלץ לנער כל שק שינה ואוהל בטרם משתמשים בהם ואף להציץ בנעליים רגע לפני שנועלים אותן. כמו כן, אדגיש כי בעת הכשת נחש- אין למצוץ את הארס או לטלטל את הנפגע ורצוי לפנות אותו כמה שיותר מהר לבית החולים" מסיים ד"ר אסף.

הכשת נחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד