י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הוא קוסם

עוד לפני התוצאות הסופיות ניתן לקבוע: נתניהו ניצח בענק

לא משנה מה תהיה התוצאה הסופית והאם נתניהו יצליח בסופו של דבר להקים ממשלה, ניתן לקבוע בוודאות: נתניהו ניצח ובענק // פרשנות

עוד לפני התוצאות הסופיות ניתן לקבוע: נתניהו ניצח בענק
בנימין נתניהו בכנס בחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אך הסתיימו הבחירות לכנסת ה-23 ופורסמו המדגמים, כבר היה ניתן לקבוע: בנימין נתניהו ניצח בענק. 60 מנדטים לגוש הימין אמרו את שלהם.

מיד עם פרסום התוצאות החלו התירוצים וההכחשות של השמאל וה"זה לא ניצחון של נתניהו", ו"נתניהו הפסיד כי אין לו איך להקים קואליציה" נשמעו מכל עבר.

אולם, אחי בשמאל, צר לי לצנן לכם את ההתלהבות. נתניהו ניצח - ובענק. כן כן, גם אם הוא לא יצליח להקים ממשלה. 

ואסביר.

בבחירות אלו - הבחירות לכנסת ה-23, הבחירות היו על שאלה אחת: נתניהו או לא נתניהו. לא עניין אף אחד ביטחון, כלכלה, בריאות, מדיניות ושאר מילים גבוהות של פוליטיקאים. מצביעי הימין מכל מפלגות הימין הצביעו למפלגת "רק ביבי" ומצביעי השמאל מכלל המפלגות בגוש הצביעו למפלגת "רק לא ביבי" (מלבד מצביעי ליברמן שהצביעו למפלגת "חרדים החוצה").

בבחירות לכנסת ה-21 הגיע נתניהו ל-60 מנדטים. בבחירות לכנסת ה-22 קיבל נתניהו 55 מנדטים. בבחירות לכנסת ה-23 נתניהו בא עם מטען כבד של כתב אישום ותאריך למשפט, ואך היה זה צפוי שהוא רק ירד מטה. 

אולם, בקמפיין גאוני הצליח נתניהו להעיר את השטח ולגרוף את כל הקופה. נתניהו התמקד בשתי מטרות עיקריות: להעיר את הימין ולהרדים את השמאל. 

בקמפיין גאוני החזיר לעצמו נתניהו את תדמית הנרדף, ו"אם לא אהיה ראש ממשלה בגלל שלא הצבעת מחר זה התור שלך להירדף על ידי השמאל/ הפרקליטות/מערכת המשפט". ואכן, את התוצאות ניתן לראות בשטח. התגייסות חסרת תקדים של מצביעי הימין ונהירה לקלפיות.

וגם בהרדמת השמאל נתניהו עשה עבודה נהדרת. הוא השכיל להבין שכמו שכתבנו לעיל, שלמרבית ממצביעי השמאל אין אג'נדה מלבד "רק לא ביבי", וכל מה שצריך לעשות זה להראות להם שהוא הרע במיעוטו. קמפיין "בלי טיבי אין לגנץ ממשלה" נגע בליבותיהם של רבים, והצפת המגרעות של גנץ כולל פרשת המימד החמישי ופרשת הרפז של אשכנזי, גרמו לאנשים להבין שאולי שב ואל תעשה עדיף. נכון, הוא לא הצליח להעביר קולות מהשמאל אליו, אך גם החלשת כוחה של כחול לבן הוא הישג משמעותי. ואיך כחול לבן כן גרפה 32 מנדטים (עד כה)? פשוט מאוד. כפי שאמרנו - האג'נדה בקרב מצביעים אלו היא "רק לא ביבי". כך, שמצביעי העבודה-גשר-מרצ שעדיין כן מצביעים כ"שמאל" העדיפו לתת את קולם למשותפת, והשאר נתנו את קולם ל"רק לא ביבי" המקורית; קרי: כחול לבן. והתוצאה בהתאם: 7 מנדטים בלבד להעבודה-גשר-מרצ.

אם כן, ברגע שנתניהו צלח בהצלחה את שתי המשימות הללו, גם אם לא יצליח להרכיב ממשלה ונצא לבחירות רביעיות, ברגע שהוא מנע מגנץ אץ הרכבת הממשלה והוכיח תמיכה חד משמעית בו למרות המשפט הקרב ובא ושאר מרעין בישין, וכמו עוף חול קם לתחייה וגרף הישג אדיר, ניתן כבר לקבוע: נתניהו ניצח - ובענק!

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד