י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החשש יתגשם?

התחזית של סמוטריץ': בני גנץ יפרק את כחול לבן ויחבור לנתניהו

יממה לאחר הבחירות שאמנם הביאו הישג לגוש הימין, אך מצד שני מותירות את הפלונטר הפוליטי ללא פתרון, שר התחבורה סמוטריץ' חושש מאוד כי יו"ר כחול לבן בני גנץ חותר לפירוקה של כחול לבן לטובת חבירתו עם נתניהו • "גנץ מתפרק מלפיד ויעלון והופך לשר ביטחון של נתניהו"

התחזית של סמוטריץ': בני גנץ יפרק את כחול לבן ויחבור לנתניהו
בצלאל יואל סמוטריץ' צילום: משה ביטון

יממה לאחר הבחירות שככל הנראה תסתיים ללא הכרעה של 61 לגוש הימין, השר בצלאל סמוטריץ' מנבא תחזית שנשמעת לעת עתה דמיונית ולפיה כחול לבן תתפרק ויו"ר המפלגה בני גנץ יחבור לנתניהו בתמורה לתפקיד שר הביטחון ונתניהו ישאיר בחוץ חלקים בציונות הדתית

סמוטריץ׳ הציג לפני זמן קצר את הערכה שלו לגבי הקואליציה הבאה כשהוא טוען כי מבחינת גנץ "אופוזיציה משמעותה התפרקות של כחול לבן והדחה כמעט וודאית שלו מראשותה. ולכן זו לא אופציה".

השר הבכיר טוען, כי "אין לגנץ דרך להבטיח שלא תהיה חבירת ח"כים בודדים ממחנה השמאל לממשלת נתניהו וזה סיכון שהוא לא יכול להרשות לעצמו לקחת". לכן מעריך שר התחבורה שגנץ יפרק את כחול לבן ויחבור לממשלת הימין.

‏"לגנץ יש שלושה סולמות טובים לרדת מהעץ ולהצדיק כניסה לממשלת נתניהו למרות הבטחות הבחירות" מסביר סמוטריץ׳ ומציין את הסרת החסינות של נתניהו, תוכנית המאה של טראמפ ובנוסף אומר סמוטריץ' שגנץ ינמק את חיבורו לנתניהו בכך שבזכותו סמוטריץ' ופרץ יישארו בחוץ וכך הוא יציל את המדינה.

‏סמוטריץ׳ טוען עוד כי "נתניהו רוצה באמת לממש את תכנית טראמפ על שני חלקיה ולהקים מדינה פלשתינית "מפורזת" ובשביל זה הוא צריך את גנץ ולא אותנו. יש בהחלט חשש שנתניהו ירצה בשלהי כהונתו להירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביא "הסכם מדיני היסטורי" ומימש את "חזון בר אילן".

‏עוד תוקף השר את ראש הממשלה ויושב ראש גוש הימין וטוען כי "גם תיקונים היסטוריים במערכת המשפט נתניהו לא באמת רוצה לעשות, וגם את זה ממשלה עם גנץ משרתת - יהיה לו את מי להאשים בכך (ע"ע כחלון...). ובכלל, כידוע, נתניהו "לא מת" עלינו בקואליציה" מבהיר סמוטריץ'.

‏"לכן" הוא מסכם, "התרחיש הסביר הוא שגנץ מתפרק מלפיד ויעלון והופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו". סמוטריץ' מבהיר כי "אם נתניהו בונה על זה שבנט יוכל לחיות בממשלה כזו, כך שהוא לא יצטייר כמי שבגד בציונות הדתית, אלא השאיר בחוץ רק את "הסמוטריצ'ים" (הוא עשה את זה כשהשאיר את האיחוד הלאומי בחוץ ב - 2009) ושתהיה לו ממשלת תהליך מדיני רחבה עם 'פיוס לאומי' "נכונה לו אכזבה".

סמוטריץ׳ מסביר כי "מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם בנט אין שום מצב בעולם שהוא מפנה עורף לציונות הדתית ולערכיו הלאומיים וחובר למהלך כזה. ביבי יוכל כמובן לעשות את זה גם בלי בנט, אבל ציבורית הוא ייראה רע מאוד - בממשלה כזו, וכשאנחנו רק 6 מנדטים, יהיה קשה מאוד לעצור הקמת מדינה פלשתינית אלא אם הליכודניקים יעמדו מול נתניהו ויציבו בפניו קווים אדומים".

‏סמוטריץ׳ מצטט את דברי בני גנץ הבוקר שאמר כי "אין רוב להרכבת הממשלה, נבחן את דרכינו" והוא ממליץ להקשיב "גם לתגובתו של נתניהו בנאומו בלילה לקריאות תומכיו": שאמרו בלילה "לא רוצים אחדות", והוא השיב "הגיע עת פיוס".

בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד