י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משא הקרדיטים וציוצי הדובר

אפשרי: נתניהו סגר הכל לפני הבחירות

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק אתמול מופע מדהים - מופע של מנצחים • האופציות להרכבת הממשלה אכן אצלו בכיס, או שהוא בעיצומו של תרגיל מבריק שאנחנו משמשים בו כשחקנים ללא ידיעתנו? // פרשנות

אפשרי: נתניהו סגר הכל לפני הבחירות
בנימין נתניהו בנאום הניצחון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בואו ונדבר קצת על בחירות. נכון, אני יודע שהרבה זמן כבר לא דיברנו על זה, אבל זה חשוב. אני מבטיח.

השערים נפתחו, הפודיום צוחצח, ולקול צעקותיה של מירי רגב ושירת "בנימין ידיד השם" צעד ראש הממשלה "הנבחר" (תזכרו את המילה הזאת) בנימין נתניהו למטה הליכוד בגני התערוכה. סליחה, לא צעד - פיזז ברגליו.

נתניהו היה נראה כמי שידע טוב מאוד מה האופציות העומדות בפניו ואיך הוא הולך להקים את הממשלה. כן כן, גם עם 59 מנדטים.

בשביל להבין איך זה, נאלץ לחזור מעט אחורה.

כשעה לפני פרסום המדגמים כבר החלו לרוץ השמועות על 59-60 מנדטים לגוש הימין. ארבע דקות לפני שהם פורסמו צייץ יונתן אוריך "‏בָּרוּךְ אֱלֹהִים אֲשֶׁר לֹא הֵסִיר תְּפִלָּתִי וְחַסְדּוֹ מֵאִתִּי".

דקה וחצי לאחר פרסום תוצאות המדגמים, הספיק נתניהו לנעול את גוש הימין. הרצים יצאו דחופים, קווי הטלפון הפנימיים הופעלו והדוברים תמללו בקצב. ראשי מפלגות הימין אמרו כן (שוב) לנתניהו.

לאחר מכן החל אוריך בהתפרעות משולהבת המתאימה רק לפרופיל אחד. זה שיודע שיש לו 'רויאל פלאש' וכולם נכנסו איתו ב'הול אין'.

"‏אין דבר כזה כחול לבן", צייץ אוריך. "זו מפלגה שלא מייצגת כלום. הקשר בין גנץ לבוגי לאשכנזי וללפיד הוא אפס. זו אסופה אקראית של אנשים שנדבקו יחד לדבוקה שאין לה תכלית חוץ מ״רק לא ביבי״. זו לא תנועה. זו לא מפלגה. זה לא כלום. זה יעלם מדפי ההיסטוריה מהר יותר מהציוץ הזה".

הוא הוסיף תמונה של בני גנץ ושאל "מישהו יודע מי זה?"

דקה לאחר כניסתו של ביבי למטה הליכוד צייץ אוריך "‏ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו נואם כעת בגני התערוכה בתל אביב". זוכרים את "הנבחר" הזה? מי שמכיר את אוריך יודע שהוא לא יכתוב את זה בלי צ'ק מזומן ביד. אצלו, זכל מילה שקולה בסלע, גם לתוספת "הנבחר" יש משמעות.

ואז ביבי החל לדבר.

זוכרים את נאומו של ביבי במוצאי הבחירות באפריל? זוכרים. ואת ההוא של ספטמבר? זוכרים. בעוד שהנאומים בבחירות הקודמות היו מלאים בהאשמות כלפי הצד השני ושימשו כפתיחת קמפיין הליכוד לבחירות סבב נוסף, הנאום הזה היה אחר. זה היה נאום של מנצחים.

הנאום התחיל בחלוקת קרדיטים נדיבה ו"תודה להורי שהביאוני עד הלום", המשיך באזכורים כגון "הניצחון הגדול בחיי" ונגמר בהצהרות על "ראש הממשלה של כולם" ו"פיוס". גם לקול ההמון המשולהב שצעק "לא לממשלת אחדות" המשיך ביבי בחיוכו העקום והמהפנט משהו ופיזר הצהרות שלום. נאום של מנצחים.

בראיון לחדשות 12 שנערך לאחר נאומו של נתניהו הצהיר אוריך: "הפעם אנחנו הולכים להרכיב. יש פה מגעים כבר ממש ברגעים אלו".

לשאלת אלדד יניב ויאיר שרקי שישבו באולפן אמר אוריך: "נביא עריקים. יש לנו כמה וכמה".

כמו כן, ראשי מפלגות הימין כולם כולל כולם הצהירו לאחר הישיבה היום עם נתניהו, כי לא יהיו בחירות רביעיות. מה הם שמעו שם?

בפנינו עומדות שתי אפשרויות: הראשונה היא שנתניהו מחזיק את מפתח הזהב ללשכת ראש הממשלה אצלו בכיס, והשאלה היחידה שנותרה היא מי יגיש לו אותו.

האופציה השנייה היא שנתניהו שחקן פוקר מדהים. במספר מהלכים קטנים אך מבריקים הוא הטמיע בלב כולם את התחושה שהקלפים המנצחים אצלו ביד, ומה שנותר לו זה רק לפתוח את הדלת - העריקים כבר יבואו בריצה.

נתניהו קוסם. השאלה היחידה היא אם הוא עדיין באמצע הטריק

בנימין נתניהו בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23 יונתן אוריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד