ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרצה קוראת לרמאי • חשיפה מתועדת

עיריית אלעד שיגרה השבוע הודעה בומבסטית: "הגדר ההיקפית חזרה לפעול, כולל מצלמות אבטחה" • צוות 'בחדרי חרדים' חושף את התרמית הגדולה: פרצות ענק ומצלמות לא פעילות • וידאו ותמונות

גדר ללא חשמל. הרמאות של עיריית אלעד
גדר ללא חשמל. הרמאות של עיריית אלעד

הכותרת הרשמית שפורסמה השבוע מטעם דובר עיריית אלעד הייתה מרשימה: "הגדר ההיקפית של אלעד, החלה לפעול". ההודעה לעיתונות נשלחה לעיתונות שבלעה את המידע ככתבו וכלשונו, ופרסמה ללא כל בדיקה.

שימו לב מה סיפר לנו השבוע דובר העירייה, ומה חבל שאי-אפשר לבנות גדר הפרדה ממילים, כי המציאות כפי שתוארה לקוראים, מושלמת: "המערכת שהותקנה, כוללת מספר מרכיבי בטחון שיחד מהווים הגנה מפני חדירות לא רצויות לעיר. יצוין כי הגדר כפי שהותקנה, נשלטת באופן מלא ומבוקר המאפשר ניתוק והפעלה של אפקט ההדף באזורים מסוימים, בשעות מסוימות, ובימים מסוימים ויש בכך כדי לתת מענה בטיחות ברמה גבוהה".

מי שמיהר, כמובן, לקטוף את הקרדיט הוא ראש העיר, יצחק עידן, ש"הכווין והורה לתקן את הגדר ולהשלים ולשדרג את המערכת ההיקפית". עידן "בירך על השלמת העבודות בגדר", כלשון ההודעה.

קרוב לעשרה מיליון שקלים הושקעו בהקמת הגדר ההיקפית של העיר אלעד. עיקר הסכום הושקע בהקמת מערך המצלמות המשוכלל על-ידי חברת תדיראן. מסכים הותקנו במוקד העירוני וכל ניסיון חדירה או פריצה, היה אמור להקפיץ מיידית את המוקדן שיושב בחדר הבקרה עשרים וארבע שעות ביממה ועוקב  אחר ההתפתחויות.

אבל בשטח נוצרה מציאות הפוכה: הגדר נפרצה וחלקים גדולים ממנה נגנבו על-ידי גנבי מתכות פלסטינים, המצלמות נעקרו והמסכים הקטנים בחדר הבקרה של המוקד העירוני, הוחשכו. הגדר, הפכה למקום האידיאלי למעבר עבור פורצים ושוהים בלתי חוקיים שחדרו לעיר. 

גם הניסיון שנעשה על-ידי ראש העירייה הקודם, צביקה כהן, לתקן את מערכת המצלמות נכשל, לאחר שהקרינה הגבוהה מקווי המתח הגבוה החולפים בסמוך לגדר, הביאה לשריפת לוחות הבקרה, כפי שנחשף בשעתו בתחקיר של 'חדשות אלעד'.

והנה, התבשרנו השבוע, כל זה השתנה, וכי התכנית שגובשה בשלהי תקופת העירייה היוצאת, יושמה על-ידי העירייה החדשה.

לכל מי שיצא לאחרונה לסייר מסביב הגדר, זה נשמע קצת מוזר. לפיכך לא נותר לנו אלא לצאת ולהקיף את העיר, על שביל גדר הביטחון, כדי להיווכח במו-עינינו על האמת שמאחורי הפרסום.

את המציאות אתם יכולים לראות במו-עיניכם בתמונות ובוידאו המצורפים לכתבה - שצולמו ביום רביעי, השבוע.

הפרצות בגדר נותרו כשהיו. לא שוהה בלתי חוקי אחד, אלא חמולה שלמה יכולה לעבור דרכם, ואפילו כלי רכב - כפי שניתן לראות בצילומיםמ שבוצעו לאחר פרסום הודעת הדובר בעיתונות.

 אבל העובדה המדאיגה ביותר היא שאפילו מצלמה אחת מאלו שהותקנו סמוך לגדר בסכומי עתק, אינה פועלת. המשמעות היא, שגם אם מתקבל דיווח על חדירה, אין למוקד העירוני שום אפשרות לעקוב אחר המתרחש. במוקד עצמו, כל המסכים שאמורים להעביר צילומים חיים מהשטח, חשוכים.

הדבר היחיד שהשתנה ולרעה, זהו חידוש זרם החשמל בחלקים מסוימים מהגדר בלבד (באלו חלקים בדיוק? ראה בהמשך). מה ההיגיון בחידוש זרם החשמל בה בשעה שכל גנב מתחיל יכול לעבור בפרצות הרחבות ללא כל הפרעה? אין לדעת, אלא אם כן השיקול היחיד בחידוש הזרם הוא שיקול זרם יחסי-הציבור.

אבל לא מדובר רק בטיוח עיני הציבור, אלא בסכנה בטיחותית של ממש: "זו שערורייה", אמר ל'חדשות אלעד' גורם בכיר במחלקת ביטחון. "הרי בכל רגע נתון יכולנו לחדש את הזרם בחלקים הלא פרוצים, אבל המשמעות של זרם חשמל שלא ניתן לעקוב אחריו באמצעות המצלמות, היא מציאות בעייתית. נגיעה של אדם מבוגר בזרם, כמעט ואינה פוגעת. הנפגעים היחידים שיכולים להינזק, הם ילדים באזור רחוב בן קיסמא ורשב"ם שנוהגים לשחק באזור".

אז מה יש לנו? פרצות רחבות, מצלמות שבורות, ורק זרם חשמל חלקי.

איפה? לא בחלק החיצוני של הגדר, זה שאמור להרתיע את הגנבים, אלא דווקא בחלק הפנימי. ועל כך אומרים במחלקת הביטחון: "התרענו כל העת, כי את זרם החשמל צריך לחדש בחלק החיצוני של הגדר. הרי הזרם אמור להרתיע גנבים ולא ילדים שמשחקים סמוך לגדר, בחלק הפנימי של העיר ויכולים להיפגע".

 מסתבר, כי הפסקת זרם החשמל עד היום, בוצעה בדיוק בגלל השיקול הזה: "ברגע שאין לך שום אפשרות לעקוב, כי המצלמות מושבתות, וברגע שיש פרצות שגנבים יכולים לעבור דרכם, אין שום היגיון לחדש זרם שהדבר היחיד שהוא יכול לתרום זה לגרימת נזק לילדים שיבואו במגע עם החלק הפנימי של הגדר", מסביר הגורם הבכיר. 

אז זוהי אם כן התוצאה הסופית: יש פרצות, אין מצלמות, ויש זרם חשמל חלקי שמשפיע רק על החלק הפנימי, ובאופן מפתיע, לא במתחמים השוממים שמהם בדרך-כלל חודרים הפורצים (שם יש שילוט ואין זרם, כפי שניתן לראות בצילומי הוידאו), אלא דווקא במתחמים שסמוכים למתחמי המשחקים של הילדים ברחובות בן קיסמא-רשב"ם. 

מה ההיגיון, אם כך, להכריז על "תיקון הגדר ההיקפית?"

כאן, מסתבר לנו, כבר עומדים שיקולים אחרים לגמרי: אחד מחברי העירייה תבע בשבועות האחרונים לקבל לידיו דו"ח מפורט שיסביר -  לאן נעלמו סכומי העתק של השמירה, המושלמים מידי חודש על-ידי תושבי העיר. אותו חבר עירייה, הופתע לגלות, כי רמת השמירה בעיר לא רק שלא עלתה, אלא אף הופחתה, הגדר כלל לא פעילה והגורם היחיד בעיר שמסייע בהגנה מפני פריצות, הוא המשמר האזרחי בפיקודו של יעקב בנדרימר, שאף קיבל לאחרונה הצעה רשמית ממשטרת ישראל, לקבלת תפקיד מלא בשכר.






















































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד