י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנתונים המלאים לפניכם

עלייה בכל ישובי הציונות הדתית: הזינוק החרדי במעוזים של הימין

המפלגות החרדיות ובדגש מיוחד על 'יהדות התורה' רושמים הישג מרשים במעוזי הציונות הדתית, עם מאות קולות חדשים שנוספו לה, אולם כל המאמץ הזה לא מצליח להכניס ככל הנראה את המנדט השמיני, שהאיש הממוקם בו אחראי להצלחה הכבירה | עוצמה יהודית נחלה התרסקות

עלייה בכל ישובי הציונות הדתית: הזינוק החרדי במעוזים של הימין
תלמידים מהציונות הדתית צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים חרשו ב'יהדות התורה' כמו בש"ס, את יהודה ושומרון במטרה לגייס מצביעים מהציונות הדתית, ובדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה כי המאמצים נשאו פרי. היקף העלייה של החרדים ביישובי הציונות הדתית, נזקפת לזכותו של חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס שפיקד על המלאכה הקשה גם ביום הבחירות עצמו.

הערכה היא כי מרבית הקולות נלקחו מ'עוצמה יהודית', אך לא רק. ניתן לראות את הירידה של 'עוצמה יהודית' בכל ישוב לעומת העלייה של 'יהדות התורה' בכל מקום ובמקומות נוספים אף של תנועת ש"ס - להלן הנתונים המלאים.

בית אל

יהדות התורה עולה ב-74 קולות, כאשר אתמול היא זוכה ל-176 קולות ובסבב ב' ב-102 קולות. ש"ס עולה אף היא ב-14 קולות, כאשר היא זוכה ב-73 קולות לעומת 59 בסבב הקודם. מנגד 'עוצמה יהודית' יורדת מ-365 קולות בסבב הקודם ל-79 בלבד בבחירות הללו.

אפרת

יהדות התורה עולה באפרת ב-32 קולות. בסבב הנוכחי היא זוכה ב-95 קולות לעומת 63 בסבב הקודם, ש"ס מזנקת אף היא ב-22 קולות, מ-80 בסבב הקודם ל-102 בסבב הנוכחי. עוצמה יהודית מנגד יורדת דרסטית מ-323 בפעם הקודמת ל-68 אתמול.

מגדל העמק

יהדות התורה עולה בכמאה קולות. הפעם היא זוכה ל-502 קולות, לעומת סבב קודם בו קיבלה 416 קולות. כך גם מפלגת ש"ס, שמזנקת למרות העלייה הדרמטית של ראש הממשלה במגדל העמק שנקרא מעוז ימני.

קדומים

גם בישוב בו מתגורר שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ', החרדים רושמים עלייה: יהדות התורה זוכה ב-63 קולות, לעומת 45 בסבב הקודם. ש"ס עולה גם היא במספר קולות מ-34 בסבב הקודם ל-47. עוצמה יהודית צונחת מ-293 ל-46 קולות בלבד.

יצהר

גם ביצהר שנחשב לאחד המעוזים של הציונות הדתית, יהדות התורה מזנקת משמעותית מ-35 קולות בלבד בפעם הוקדמת ל-144 קולות אמש, ש"ס קיבלה 13 קולות לעומת 9 בפעם קודמת. בעוצמה יהודית זכו ב-123 קולות לעומת 311 בבחירות 2019ב'.

עלי

יהדות התורה עולה ל-98 קולות מ-68 בפעם הקודמת, ש"ס זוכה ב-58 קולות לעומת 49 בפעם הקודמת. בעוצמה יהודית צונחים מ-169 בפעם קודמת ל-22 בלבד הפעם.

מעלה שומרון

יהדות התורה עולה בארבעה קולות מ-5 קולות פעם קודמת ל-9 הפעם, ש"ס שומרת על כוחה עם 14 קולות. עוצמה יהודית יורדת מ-38 ל-7 מנדטים.

עמיחי

יהדות התורה עולה ביישוב של מפוני עמונה מ-2 קולות בסבב הקודם ל-6 קולות בסבב הנוכחי. כשמפלגת ש"ס שפעלה להקמת היישוב יורדת מ-10 בפעם קודמת ל-7 בלבד הפעם.

כפר אדומים

יהדות התורה עלתה בקולות גם בישובים שמתגוררים בהם דתיים לאומיים - לייט, כך למשל ביישוב כפר אדומים שאמנם מדובר בעלייה מזערית אך היא מסמלת קו, כאשר יהדות התורה עלתה מ-7 קולות בפעם הקודמת ל-15 אמש, ובש"ס שומרים על כוחם עם 15 קולות. עוצמה יהודית צונחת מ-82 קולות ל-14 בלבד.

בעקבות פרסום המספרים הללו, תמוה מדוע יהדות התורה לא הצליחה לעלות במנדטים, כאשר המגמה נרשמה ברוב ישובי הציונות הדתית, אך היא עדיין מצליחה רק לשמור על כוחה עם 7 מנדטים בלבד.

יש מי שמפנה אצבע מאשימה ביהדות התורה, שטוען כי לו שאר חברי הכנסת היו עושים קמפיין כפי שנעשה בציונות הדתית הרי שהיה ניתן להביא להישג משמעותי בקרב ישובי הצפון, החרדים העובדים ובקהלים נוספים.

דתיים לאומיים הציונות הדתית יהדות התורה עוצמה יהודית תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד