י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"התחלתי להתפתל מכאבים"

השלושה היכו את בן ה-57 ושברו את שיניו

תקיפה אכזרית ביום חמישי האחרון בעיר ברזילאית שקטה יחסית. חובש כיפה בן 57 הותקף ברחובה של עיר על ידי שלושה גברתנים שהיכו אותו ובעטו בו בכל חלקי גופו, שברו את שיניו וקרעו את כיפתו בסכין

השלושה היכו את בן ה-57 ושברו את שיניו
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

שלושה תוקפים היכו צעיר יהודי חובש כיפה ושברו את שיניו ברחוב בברזיל תוך כדי קריאות אנטישמיות.

הם החזיקו את הקרבן בן ה-57, שברו את שיניו וקרעו את כיפתו עם סכין כיס ביום חמישי האחרון ביגואריונה, עיר בת 50,000 נפש, הממוקמת בדרום מזרח ברזיל. עם זאת הוא לא נשדד.

"הכל היה מהיר מאוד", סיפר הקרבן לתקשורת הברזילאית. "כשראיתי את זה, אחד מהם כבר חסם את דרכי. הוא תפס אותי בצוואר. אחד בעט בי במקום רגיש, כשהתחלתי להתפתל מכאבים, הוא נתן לי אגרוף מלמטה למעלה בפנים, שבר את שיני התותבות ופגע בפה שלי".

אתר JTA מדווח כי הקרבן סיפר לעיתונאים שהתגייר לפני 30 שנה, אמר כי מעולם לא סבל אנטישמיות במדינות אחרות שחי בהן, כולל גרמניה והולנד.

"הם אמרו שהיטלר היה צריך להרוג יותר יהודים", הוא סיפר "הכיפה שלי נפלה ארצה. אחד מהם אמר שבפעם הבאה שהם ימצאו אותי זה יהיה יותר גרוע. נשארתי על הרצפה, דיממתי".

תקיפות אנטישמיות הן נדירות ביגואריונה, עיר שאין בה בית כנסת. המשטרה חוקרת את התקיפה כפשע שנאה.

בהודעה שפרסמה ביום שני האחרון, הצהירה הפדרציה היהודית בעיר סאו פאולו: "זהו מעשה רציני של אנטישמיות וגזענות שלא נסבול בחברה שלנו. אנו פועלים כדי לעורר את המקרה ולהפוך אותו לדוגמא במאבק נגד אפליה, גזענות ואנטישמיות".

שיניים תותבות תקיפה אנטישמית ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד