כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

צרות 'באפריקה ישראל': הפסד של 1.5 מילארד שקל ברבעון; התרסקות בבורסה

'אפריקה ישראל' לא הצליחה לעמוד בתחזית תזרים המזומנים וקיימת אי וודאות לגבי יכולתה לפרוע את התחייבויותיה. לבייב: "אני משוכנע שנעבור בהצלחה את המשבר". מניית החברה מתרסקת בבורסה

נצחק כל הדרך. לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
נצחק כל הדרך. לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

צרות בחברת 'אפריקה ישראל': בסיכום הרבעון השני של שנת 2009 הודיעה 'אפריקה ישראל' כי סיימה את הרבעון בהפסד עתק של 1.45 מיליאד שקל וקיימת אי וודאות גדולה לגבי יכולתה לפרוע התחייבויותיה.

על פי הדיווח, לבייב הפסיד 1.1 מיליאד שקל מירידות ערך של נכסים בארה"ב ורוסיה ועוד כ-300 מיליון שקל כתוצאה משינויים בשער החליפין של מט"ח. הפסד זה מצטרף להפסד הענק בגובה של 4.9 מיליאד שקל שהציגה 'אפריקה ישראל' בשנת 2008.

בהודעה מיוחדת שהוציאה 'אפריקה ישראל' נכתב: "חובת הזהירות ומידת האחריות מחייבות את החברה להתחיל בהליך של בחינה וארגון מחדש של מצבת התחייבויותיה כלפי כלל מחזיקי אגרות החוב תוך הידברות עם מחזיקי אגרות החוב של החברה. להערכת הדירקטוריון והנהלת החברה, יהיה ביכולתה של החברה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה בטווח הנראה לעין".

במסיבת עיתונאים שכינס היום (א) לוי לבייב, הוא אמר: "יש לי אחריות כלפי אלפי עובדים. הגענו למסקנה כי המשבר מאלץ אותנו לנהל את המצב ולא להיגרר. אנחנו לא יודעים מתי יסתיים המשבר בנדל"ן במדינות בהם פועלת הקבוצה. אנחנו מעריכים שזה ייקח הרבה זמן, אבל אנחנו לא פועלים על סמך תחושות בטן בלבד. אני משוכנע שנעבור בהצלחה את המשבר".

לבייב היכה על חטא ואמר: "הטעות הגדולה ביותר שלנו הייתה ארה"ב. אך מי שלא עושה לא טועה. איש אינו יכול לצפות את משך המשבר הכלכלי".

כאשר נשאל לבייב האם היה רוצה להתנצל בפני המשקיעים, ענה: "מדי יום אני מבקש סליחה בתפילות שלי. תמיד צריך להיות צנועים וטובים. לא גנבתי, לא רימיתי ויש הרבה אנשים שעשו הרבה כסף באפריקה. אם נצליח לעבור את המשבר, נצחק כל הדרך. אנחנו רוצים לשנות את סדרי העבודה היומית שלנו ולתת את המשאבים להצפת ערך לטובת בעלי המניות בעתיד. הגיע הזמן לעבור ממימושים להשבחה. כשהמשבר יחלוף, נרצה להיות עם נכסים בתהליך מתקדם של בנייה והשבחה. זה הזמן לחזור לאסטרטגיה העיקרית - ייזום ופיתוח".

'אפריקה ישראל' מאבדת במסחר בבורסה רבע מערכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד