י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"פיגוע שלא יישכח"

העונש למחבל שהתכוון לרצוח את רוני אלשיך

חמש שנות מאסר נגזרו על מחבל שאיים לבצע פיגוע כנגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ואישים בכירים נוספים • "פיגוע שלא יישכח"

העונש למחבל שהתכוון לרצוח את רוני אלשיך
רוני אלשיך צילום: פלאש 90

כעשרה חודשים לאחר הגשת כתב האישום, בית משפט המחוזי בירושלים גזר 65 חודשי מאסר בפועל על אדם מוסלמאני, תושב מחנה הפליטים שועפט, שבמהלך שהותו בכלא נפחא, תכנן לבצע פיגוע ירי או התאבדות - לאחר שחרורו. "אם אמות בפיגוע, תדאגו למשפחה שלי", אמר לשותפו לתכנון מחמוד עבד אל לטיף.

בפברואר 2019 לאחר שחרורם מהכלא, נפגשו מוסלמאני ועבד אל לטיף עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול, שהיה מעורב בחטיפתו של החייל נחשון וקסמן הי"ד ושוחרר במסגרת עסקת שליט.

במהלך הפגישות במסעדה, זכריא ציין כי על החמאס לבצע "פיגוע שלא יישכח". אחת האפשרויות שהעלה בפני אדם הייתה כי יבצע רצח של אישיות חשובה. זכריא נקב בשמותיהם של ניר ברקת, יהודה גליק ורוני אלשיך, תוך שהוא מסביר מדוע יהיה ברצח של אחד מהם כדי להשיג את המטרה האמורה של החמאס.

זכריא הוסיף והסביר לאדם כיצד עליו לשמור על הנשק וכי עליו להביא עמו תחמושת רבה. כן ייעץ זכריא לאדם, כי מוטב לו למות בתום הפיגוע. עוד ייעץ זכריא לאדם לבצע אימונים צבאיים בטורקיה, אולם אדם אמר לזכריא שאינו מעוניין בכך מחשש שלאחר האימונים יאתרו בשדה התעופה אבק שריפה על גופו והוא ייעצר.

הרכב השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, אלי אברבנאל וחיה זנדברג מבית משפט המחוזי בירושלים, הרשיעו את המחבל על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעה פרקליטתו עו"ד לאה צמל עם פרקליטות המדינה. המחבל הורשע בקשירת קשר לרצח שהוא מעשה טורור, הכנה לביצוע מעשה טרור, פעולה ברכוש למטרת טרור, חברות בארגון טרור ומגע עם סוכן חוץ.

"הנאשם תכנן את המעשים שלו ב-2017, לאחר מכן הקפיא את התכנית וחידש אותה ב-2019 תוך שפועל באינטנסיביות לקידומה", אמרה עו"ד גלית שוהם מפרקליטות מחוז ירושלים. עם זאת הוסיפה כי הוא הודה בשלב מוקדם בחקירה וסייע לרשויות בחשיפת התארגנות טרוריסטית.

בתום הדיון גזרו עליו השופטים 65 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שנה וחצי נוספות באם ישוב לבצע עבירות מסוג זה.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד ג'ני אבני ועו"ד נעמי לוינוב מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך שנת 2017, בעת שריצו הנאשמים מחמוד עבד אל לטיף ואדם מוסלמאני עונשי מאסר בבית הכלא "נפחא", נוצר ביניהם קשר חברי. בשיחות שקיימו השניים הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי בשם החמאס בחוף הים בתל אביב.

על פי התכנית, המחבל יוציא מרכבו "מנגל" שבו יהיה מוחבא הנשק ואז יוציא את הנשק וירה על היהודים המבלים בחוף הים. עבד אל לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל, שכן בירושלים ובפרט באזור שער שכם היו הרבה פיגועים והנוכחות המשטרתית היא רבה, ועל כן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע.

אדם הביע הסכמה לדבריו של בד אל לטיף ואמר לנאשם שאם הוא ימות בפיגוע - הוא מבקש שידאגו למשפחתו. הנאשם אמר לאדם שהוא יעזור למשפחתו מבחינה כלכלית. אדם והנאשם סיכמו על מקום וזמן מדויקים למפגש לאחר שחרורם ממאסר, בכדי להמשיך לתכנן את פרטי הפיגוע, אולם המפגש לא יצא לפועל.

רוני אלשיך ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד