י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מועמד לרב העיר נסחט

התיעוד המביך: ראש הישיבה נתפס בקלקלתו ונסחט

פרסום ראשון: תיעוד המופץ ברשתות החברתיות חושף ראש ישיבה ברגעים מביכים מאוד • האירוע טופל במסגרת הקהילה ללא התערבות המשטרה • תלמידים טוענים שראש הישיבה נסחט בסכומי עתק • הרב ביקש סליחה במהלך דרשה שנשא

ראש הישיבה במשרדו, רגע לפני
ראש הישיבה במשרדו, רגע לפני צילום: צילום מסך

סחיטה ואיומים? לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה נדרש ראש ישיבה מוכרת ממרכז הארץ לשלם סכומי עתק לתלמידיו לשעבר - אלה מימשו את האיום ובימים האחרונים הפיצו ברשתות החברתיות סרטון מביך במיוחד.

מדובר ברב מוכר, העוסק שנים רבות בחיזוק לבחורי ישיבות ואברכים, מוסר שיעורים תורניים, שיעורי חיזוק והתקרבות לקדוש ברוך הוא. לפני מספר שנים, שמו אף הועלה כמועמד לתפקיד רב העיר בה הוא מתגורר.

כאמור, בימים האחרונים, תשעה חודשים לאחר האיום הראשוני, הופץ ברשתות החברתיות סרטון וידאו באורך 11:30 דקות, המתעד את הרב במשרדו בישיבה, שם הוא נמצא לבדו. הרב מתועד באופן מביך במיוחד, תוך שהוא צופה במסך מצלמות אבטחה.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי לפני כשבע שנים, הוגשו תלונות רבות נגד הרב, תלונות שנבדקו ונחקרו על ידי המשטרה. אולם לאחר כשנתיים התיק נסגר מחוסר הראיות. במהלך השבת האחרונה, הרב דרש בבית הכנסת בפני ציבור גדול שרובו ככולו מכיר את פרטי המקרה. בדרשתו ביקש סליחה מכל מי שפגע בעבר.

מדובר בתיעוד שאינו חדש, והוא אף הובא בפני רבנים בכירים. גורמים המעורים בפרטים אומרים ל'בחדרי חרדים', כי ישנו הבדל גדול בין מקרה זה של הרב, לבין מקרים אחרים בהם הרבנים נוקטים בגישה נוקשה כנגד תופעות אלו.

"ראשית, איש לא נפגע ממעשיו של הרב" אומר הגורם. "מעבר לכך, הרב נטל אחריות מלאה על מעשיו והסכים לכלל ההגבלות שהטילו עליו הרבנים".

הרב בעצמו הופיע בפני הרבנים, קיבל אחריות מלאה, הביע חרטה גמורה על מעשיו וקבלה לעתיד. במסגרת ההליך, "הרב קיבל על עצמו להיזהר במה שצריך זהירות, ולקיים את כל הגדרים הנדרשים לדעת הרבנים" אומר הגורם.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי במסגרת ההגבלות הותר לרב להגיע לישיבה אך ורק לאירועים רשמיים, והוא אינו שוהה שם ביום יום.

מקורביו של הרב טוענים מנגד, כי מפיצי הסרטון מנהלים מערך סחיטה כספי כולל האזנות סתר ודברים נוספים. לדבריהם מערך הסחיטה מתקיים מזה מספר חודשים - ללא הצלחה. "לכן הפיצו את הסרטון הערוך, זאת למרות העוול העצום שהם גורמים למצולמים בו, בהעצמת הדברים בצורה שונה מהמציאות".

ממשטרת ישראל נמסר: איננו מפרטים אודות חקירות או בדיקות מתנהלות ואין בכך כדי לאשר או להכחיש את קיומן. משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות כל מקרה המעלה חשד לביצוע עבירה פלילית במטרה להגיע לחקר האמת.

ראש ישיבה מצלמת אבטחה סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד