י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדינת ישראל בכוננות

50 אלף ישראלים בבידוד; מאות אירועים מבוטלים

בעקבות הנחיות משרד הבריאות מאות אירועים בוטלו • הופעות ענק, מסיבות פורים ופסטיבלים • וגם: מסיבת הפורים לילדים חולי סרטן של ארגון רחשי לב בוטלה בעקבות החשש • מנכ"ל רחשי לב שימי גשייד: "ברחשי לב לוקחים אחריות על חיי הילדים החולים, מבטלים את המסיבה הענקית והמסורתית אבל מבטיחים לילדים להמשיך בחגיגות"

50 אלף ישראלים בבידוד; מאות אירועים מבוטלים
50 אלף ישראלים בבידוד; אלפי אירועים מבוטלים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במשרד הבריאות מעריכים הערב (רביעי) כי לפחות 50 אלף ישראלים ישהו בבידוד בתקופה הקרובה, בעקבות החרפת ההנחיות להתמודדות עם נגיף הקורונה. כך דווח בחדשות 12.

בין ההנחיות החדשות גם איסור על קיום אירועים המוניים של מעל 5,000 איש.

בעקבות כך אלפי אירועים יבוטלו. בין היתר, הפקת מופע המשותף של ישי ריבו ונתן גושן נאלצה לבטל את 2 מופעי ענק, שהיו אמורים להתקיים מחר ומחרתיים בהיכל מנורה בתל אביב, אליהם כל הכרטיסים נקנו מראש. ההופעות נדחו מיד לאחר ל"ג בעומר, ויתקיימו ב- 14-15 במאי.

כבר הערב אמורים להתקיים בישראל ארבעה אירועי ספורט גדולים - כולם אמורים למשוך למעלה מ-5,000 איש: ב-19:15 אמורה לארח הפועל ירושלים את פריסטרי היוונית בליגת האלופות של פיב"א. ב-19:30 אמורה הפועל תל אביב לארח את הפועל רעננה במסגרת רבע גמר גביע המדינה. ב-20:15 אמורה מכבי חיפה לארח את הפועל באר שבע במסגרת רבע גמר גביע המדינה. וב-21:15 אמורה מכבי תל אביב לארח את אנאדולו אפס במסגרת היורוליג בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו בתל אביב. משרד הבריאות כבר הודיע כי מרתון ירושלים, שתוכנן ל-20 במרץ, יבוטל.

בנוסף, עשרות אירועי פורים בעשרות רשויות בארץ יתבטלו, כמו גם פסטיבל מוזיקה אלקטרונית בגני התערוכה עם כמה מגדולי ז'אנר הטכנו בארץ ובעולם יבוטל גם הוא.

ולא רק אירועים המוניים בוטלו. במכתב ששלח מנכ"ל עמותת רחשי לב המסייעת לילידם חולי סרטן ובני משפחותיהם - למתנדבים, למשפחות ולתורמים, הוא הודיע על ביטול מסיבת הפורים שתוכננה לילדים.

המכתב של מנכ"ל רחשי לב

בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אמר כי "ברחשי לב לוקחים אחריות על חיי הילדים החולים, מבטלים את המסיבה הענקית והמסורתית אבל מבטיחים לילדים להמשיך בחגיגות". לדבריו, "ילדים חולי סרטן זה סיפור אחר. אני לא יכול לקחת אחריות על ילד חולה שייאלץ להיכנס לבידוד ובעקבות כך לא יוכל לקבל טיפולים למשך שבועיים, או חמור מכך, ילד שידבק חלילה מאחד מהמפעילים או מהאורחים". "ובכלל", הוא אומר, "לחולי סרטן אין מערכת חיסונית, או שיש מערכת חלשה מאוד. הסיכון אצלם גדול בהרבה".

ראש עיריית הרצליה כתב לתושבים: "לאחר שהתעדכנו בהנחיות רה"מ ומשרד הבריאות ומתוך דאגה לבריאותכם, תושבי העיר, אני מצטער להודיע על החלטתי לדחות את העדלאידע שאמורה היתה להתקיים בשבוע הבא בהרצליה. כולנו ציפינו ונערכנו לחגיגה הגדולה של עירנו בפורים אך עם זאת, בריאותם של הילדים שלנו חשובה יותר. אנו מחויבים להישמע להנחיות מקבלי ההחלטות במדינה, מתוך התחשבות באינטרס הכללי של המאבק בנגיף הקורונה. האיסור על כינוסים של מעל 5,000 איש של משרד הבריאות לא יאפשר לצערנו הרב את קיום העדלאידע בשבוע הבא.

הימים הקרובים צפויים להיות ימים של כוננות והערכות למניעת מגיפת הקורונה בכל המערכות העירוניות – אני מבקש מכם להמשיך לעקוב אחר ההוראות של משרד הבריאות ומאחל לכולנו שנתגבר במהרה על האיום ונחזור לימים של שיגרה – ברגע שהעיתוי יתאפשר אני מבטיח לכם חגיגה גדולה – כי על פורים בהרצליה לא נוותר".

ראש עיריית גבעתיים: "סיימנו הערב ישיבת הערכות מיוחדת בנושא הקורונה.לאור הנחיות משרד הבריאות ומתוך דאגה לשלומכם ולבריאותכם, תושבי גבעתיים, אנו נאלצים בצער רב לבטל את שני אירועי פורים הגדולים שלנו: קרנבל פורים ומסיבת ה״רייב״ בחניון העירייה. במידה ויהיו עדכונים והחלטות נוספות, ניידע כמובן בהמשך".

עיריית כרמיאל: "לנוכח הנחיות משרד הבריאות האוסרות על קיום ארועים המוניים העדלאידע שתוכננה להתקיים בכרמיאל ביום שישי הקרוב - מבוטלת. ביום ראשון, העירייה תעבוד במתכונת מלאה וביום שלישי במתכונת של חצי יום כפי שהודענו מלכתחילה. הארועים הרבים הנוספים המתוכננים בכל רחבי העיר יתקיימו כסדרם והתושבים מוזמנים להשתתף ולהגיע עם בני משפחה חברים ואורחים".

 

 

קורונה חולי קורונה רחשי לב בידוד משרד הבריאות ישי ריבו נתן גושן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד