י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כוננות שיא בישראל

זמרים, עיתונאים, קצינים וגלעד שליט: הידוענים שנכנסו לבידוד בעקבות הקורונה

במשרד הבריאות מעריכים כי בעקבות ההנחיות החדשות והוספת מדינות לרשימת חייבי הבידוד, ישהו בישראל בין 50 ל-70 אלף איש בבידוד • בין אלו שכבר נכנסו לבידוד: עיתונאים, זמרים, מגישי טלוויזיה, קצינים וגלעד שליט

זמרים, עיתונאים, קצינים וגלעד שליט: הידוענים שנכנסו לבידוד בעקבות הקורונה
גלעד שליט צילום: פלאש 90

העורך הראשי של "ישראל היום", בועז ביסמוט, נכנס הערב (רביעי) לבידוד של יומיים בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות. ביסמוט חזר לפני 12 יום מספרד, שנכללת ברשימת המדינות שהחוזרים מהן נדרשים, החל מהיום, לשהות בבידוד בעקבות מגפת הקורונה. 

"אני מרגיש מצוין, אבל חשוב להישמע להוראות ולשמש דוגמא אישית", אמר ביסמוט לעובדי המערכת לפני שעזב לביתו. יצוין כי הוא אינו סובל מתסמינים כלשהם ובימים האחרונים תפקד כרגיל, ואף התראיין לאולפן הבחירות של "ישראל היום", השתתף בפאנל פרשנים במשדר הבחירות של "חדשות 12" והתראיין לכלי תקשורת נוספים. 

כתבת תאגיד השידור 'כאן 11' ורד פלמן סיקרה את הגעתו של ישראלי שבטעות אובחן ביפן שהחלים מהקורונה ונאלצה כעת להיכנס גם לבידוד. עם זאת, פלמן ציינה כי תמשיך לעבוד גם מהבידוד. פלמן, סיקרה את הגעתו ארצה של שמעון דהן - שהחלים מהקורונה ביפן. עם זאת, לאחר חזרתו ארצה התברר כי הוא נשא של נגיף הקורונה.

בציוץ שהעלתה לטוויטר כתבה פלמן, "‏לעיתים יש סיכונים שאנחנו לא צופים אותם ולצערי זה מה שקרה לי. אתמול נשלחתי לסקר את הגעתו לישראל של שמעון דהן שהחלים- כך לפחות ביפן מקורונה. אלא שבבדיקה פה התברר שהוא נשא. קיבלתי הנחיה ונכנסתי לבידוד. לא פשוט אבל מקווה שיעבור מהר. בטוחה שתשמעו ממני גם מהבידוד".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע הערב בדף הפייסבוק שלו, כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות הוא ישהה בביתו עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שחזר לפני כשבוע מצרפת ובריסל שם קיים פגישות עם חברי פרלמנט בפרלמנט האירופי בבריסל, וכן נפגש עם חברי פרלמנט ועם קבוצת ידידי השומרון בפאריז למטרת גיוס תרומות לטובת יישובי השומרון.

"דגן כתב בדף הפייסבוק שלו: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מכיוון שלפני כשבוע חזרתי מפגישות הסברה וגיוס כספים, ומפגישות הסברה בפרלמנט האירופי בבריסל וגיוס תרומות בבריסל ובפאריז, אשהה בביתי בחמשת הימים הקרובים - עד יום ראשון הקרוב. אני מרגיש מצויין, נפגש שוב בע"ה ביום ראשון. המועצה האזורית שומרון מתפקדת כרגיל, ואני כמובן זמין טלפונית וממשיך לנהל את המועצה מרחוק. כפי שכתבתי, אני מרגיש מצויין בריא לחלוטין וממלא בשמחה אחר הנחיות משרד הבריאות, וכמובן אני קורא לציבור לנהוג כך ולהשמע במדוייק להוראות משרד הבריאות לטובת בריאות הציבור.

דגן יישאר בביתו עד יום ראשון הקרוב, לאחר שחזר מצרפת לפני שבוע ויומיים. ובהתאם להנחיות המעודכנות של משרד הבריאות.

גם הזמר המזרחי ליאור נרקיס קיבל הוראה ממשרד הבריאות וממד"א להיכנס יחד עם 2 ילדיו לבידוד, בשל המצאו בחנות הפיראט האדום באור יהודה בתאריך שבו שהה שם חולה הקורונה הראשון שהגיע מאיטליה.

לאחר פרסום המידע כי בעל החנות נמצא חולה קורונה, צלצל ליאור למד"א ושוחח עם ד"ר רבקה שפר שאמרה כי הוא יכול להתנהל רגיל ואף להמשיך להופיע ולהמשיך כל פעילות רגילה.

ביום שישי צלצל ליאור מיוזמתו שוב למד"א ולאחר התייעצות טלפונית עם דוקטור סרוגו מנהל בכיר שמתמחה בנושא, הוחלט כי הוא ייכנס לבידוד.

לליאור נמסר כי אין הדבקה במעגל שני, רק למי שהיה חשיפה ישירה לחולה, או נשא. מכיוון שליאור אינו חולה ואינו נשא, כמשנה זהירות בלבד, הוא התבקש להישאר בבידוד למשך 10 ימים. בשל כך, ליאור ייאלץ לבטל למעלה מ 20 הופעות שתוכננו לו במהלך התקופה הזו.

העיתונאי חזקי ברוך שב מצרפת, וייכנס אף הוא לבידוד. בציוץ שהעלה עמיחי אתאלי הוא כתב: "‏רק בצאתנו מישיבת הבלוק התברר שהחבר היקר חזקי ברוך, כתב ערוץ 7, שב מצרפת ולא ידע על דרישת הבידוד שיצאה בצהריים. הוא נכח באולם הצפוף לאורך כל הישיבה יחד עם: ראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ, שר הבריאות, שר המשפטים, שר החינוך, שר הפנים ובעצם כמעט כל הקבינט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול (שלישי) כי הוא נפגש עם ראש אגף המבצעים האלוף חילווה בדיון ביטחוני.

חילווה חזר מאיטליה שבה התפרצה הקורונה במלוא עוזה, ואף שמונה ישראלים נדבקו בקורונה כששהו בה, ולאור הנחיות משרד הבריאות ייאלץ להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום.

עם זאת, בלשכת ראש הממשלה אומרים כי ראש הממשלה נתניהו אינו נדרש להיכנס לבידוד גם הוא, כי לפי הנחיות משרד הבריאות - אדם שהיה בקרבה עם אדם שנדרש בבידוד - אין לו צורך בבידוד.

גם גלעד שליט - "הילד של כולנו", נכנס לבידוד לאחר שחזר מספרד. כך דיווח רז שכניק.

הזמר סגיב כהן נכנס אף הוא לבידוד לאחר שחזר מתאילנד. בעקבות כך הוא דרש מליצמן פיצוי של 140 אלף ש"ח. בריאיון ל"שש – אמנון לוי" סיפר כהן כי "בעקבות ביטולי ההופעות שלי, יש לי הפסד לא מבוטל של כסף, הנזק נגרם גם לנגנים שנאלצתי לבטל את עבודתם, אני רוצה להבין מי דואג לעצמאים".

"רציתי לברר עם שר הבריאות אם יש ממי לבקש עזרה בעניין הזה, לא ענו לי מהמשרד עד כה". סיפר כהן ואמר: "חזרתי ממדינה כל כך גדולה של 80 מיליון איש, ללא מקרה מוות מהנגיף ובכל זאת חויבתו לשהות בבידוד. זה חסר פרופורציות".
כמו כן, גם המגישים קורין גדעון וגיא פינס נכנסו לבידוד לאחר שחזרו מחו"ל. פינס מגרמניה, וגדעון מאיטליה.

מוקדם הודיע משרד הבריאות על הנחיות חדשות שבמסגרתן נדרשים לשהות בבידוד למשך 14 יום כל החוזרים מגרמניה, מספרד, מצרפת, משוויץ ומאוסטריה. זאת בנוסף לישראלים שחזרו מאיטליה, מסין, מהונג קונג, מסינגפור, מתאילנד, מוויאטנם וממדינות נוספות במזרח הרחוק. בנוסף בוטלו אירועים המוניים שבהם אמורים להשתתף יותר מ-5,000 איש, וכמות הצופים באירועי ספורט הוגבלה למספר זה.

גיא פינס קורין גדעון בועז ביסמוט גלעד שליט ליאור נרקיס קורונה חולי קורונה בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד