י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"ליברמן לא מקבל את ההחלטות"

הקלטות מישיבת הבלוק: נתניהו: גנץ גרוע מאיראן; לא יהיו עריקים

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה ארוכה ובלעדית מישיבת בלוק הימין שהתקיימה בשעות הערב המוקדמות, בה נשמעים השרים וחברי הכנסת מביעים את דעתם על הפלונטר הפוליטי אליו נקלעו. נתניהו השווה את כחול לבן לאיראן, דרעי תהה איך יקימו ממשלה | ומה אמר נתניהו למקלב

הקלטות מישיבת הבלוק: נתניהו: גנץ גרוע מאיראן; לא יהיו עריקים
נתניהו ודרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלוק הימין שכולל 58 חברי כנסת התכנס היום (רביעי) לישיבה הראשונה מאז הבחירות ומאז הנפילה של גודל הגוש מ-59 ל-58 מנדטים, כשברקע החשש מחקיקת חוק שימנע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה לאור כתבי האישום שהוגשו נגדו.

מהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע ראש הממשלה תוקף את 'כחול לבן' וטוען כי הם גרועים יותר מאיראן, על האפשרות של מעבר עריקים לגוש הימין וגם, "אביגדור ליברמן לא מקבל את ההחלטות אלא מישהו מנהל אותו".

בין הדברים שנשמעו משרי הממשלה וחברי הבלוק, טענה השרה מירי רגב מ'הליכוד' כי "היה טעות לצאת עם העריקים" כשראש הממשלה נתניהו אמר; "אין עריקים, אף אחד לא מבקש מהם לערוק, אנחנו מבקשים מאנשים לכבד את ההבטחות שלהם בבחירות ואת הדמוקרטיה הישראלית". כשהוא מאשים את 'כחול לבן' כי "וזה מה שהם עושים, לא מכבדים לא את זה ולא את זה".

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע השר יואב גלנט אומר "למעשה זה ניסיון להפיכה שלטונית. באמצעים שהם מסוכנים לדמוקרטיה. צריך לרוץ לתקשורת ולא להיות בעוצר". כשבעקבות דבריו הודיעו בליכוד על הסרת עוצר הראיונות. השר ישראל כץ הוסיף, "אם התוצאות שונות לא היה החוק הזה. אם הם היו מנצחים לא היו עושים את החוק הזה".

בשלב הזה יצא ראש הממשלה נתניהו במתקפה כנגד גנץ ו'כחול לבן' כשהוא משווה אותם לאיראן: "זה חוק רטרואקטיבי מאוד פרסונלי. אפילן באיראן יש רשימה של מתמודדים, באים למועצה ומגלחים חלק והם קובעים מי מתמודד, אבל אחרי שמי שמתמודד הם סופרים את הקולות ביושר ואז מי שמנצח - מנצח. פה קורה דבר שאדם מתמודד ומקבל קולות ואחרי שהפסדת, אתה מגיש חוק רטרואקטיבי".

חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה' אמר לראש הממשלה בישיבה: "יש סכנה אחת שיחזור שיח שהוא רק משפטי", לדבריו, "חייבים להדגיש גם מה התמורה שהולכת להיות מבחינה מדינית, אם יהיה רק משפטי, יש להם יותר משפטנים מכל מה שיש פה בחדר - אתם חייבים לקשור את זה לתמורה לרשימה המשותפת, אחרת אנחנו משחקים לידיים שלהם בנושא המשפטי".

חבר הכנסת אורי מקלב אמר בישיבה; "אני חושב שזה לא נכון שמחביאים את החיבור של ליברמן עם הערבים", לדבריו; "לא צריך להחביא את החיבור של ליברמן למפלגות הערביות. אני חושב שזה יכול להרתיע אותו. אנחנו לא מדברים רק על הנושא הפרסונלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לחבר הכנסת מקלב ואמר: "ידידי מקלב, אני חושב שאתה יכול להבליט את ברית ליברמן - יזבק, אני רוצה להגיד לך משהו, לא בטוח שמשהו כל שהוא ישנה את ליברמן, כי אני לא חושב שליברמן מקבל החלטות".

את המפגש סיכם יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי שאמר "אני רוצה לחדד נקודה אחת, זה תיאור חזק, הרי הם טוענים שהם ניצחו וצריך לכבד את רצון הבוחר, שהם קיבלו 62 מנדטים", כשהוא שיתף את תהייתו, "אז שירכיבו ממשלה, אז למה הם מחוקקים חוק?!". לדבריו; "הם יודעים שהם לא יכולים להקים ממשלה כזו, אז הם רוצים לנצל את הרוב שהם לא יכולים לשלוט בו כדי למנוע את הדמוקרטיה שכן הרוב רצו את ראש הממשלה".

בלוק הימין אריה דרעי בנימין נתניהו מפלגת כחול לבן תיעוד בלעדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד