י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא הופתעתי מההחלטה"

השוטרים תקפו תושב בני ברק ולא יועמדו לדין

"לא הופתעתי מהחלטת מדור תביעות ת"א על סגירת התיק כנגד מרשי, שכן הדברים היו ברורים כבר במועד האירוע", כך אומר עורך דינו שהגיש תלונה למח"ש נגד שני שוטרים, שתקפו בערב חג הסוכות תשע"ח בחור בבני ברק 

השוטרים תקפו תושב בני ברק ולא יועמדו לדין
שוטרים עוצרים. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: קובי גדעון, פלאש 90

כשנתיים וחצי לאחר שתושב בני ברק הותקף על ידי שוטרים ונעצר לחקירה, בשוק ארבעת המינים בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ, התיק נגדו נסגר.

היה זה בי"ב תשרי תשע"ח, בשעות אחר הצהרים, ברחוב הרב שך בבני ברק בסמוך לבית הכנסת איצקוביץ. פקח עירוני ביקש לעכב נער רוכב אופניים שנסע על המדרכה, אולם זה התפתח לאירוע גדול בהרבה בעקבות סירובו של הנער לציית להוראות הפקח.

כוחות משטרה נוספים הוזעקו למקום ובסופו של דבר נעצר לחקירה הנער וחשוד נוסף. מאות אנשים התקהלו מסביב, כאלה שהגיעו לשוק ארבעת המינים, דבר שהגביר עוד יותר את המתח במקום. בן ה-20 שרכב על אופנים חשמלים פגע על פי החשד בעוברת אורח. בעת שנעצר, בן 19 נחשד שתקף את השוטרים ונעצר.

השניים הובאו למחרת לבית משפט השלום בתל אביב, שם עו"ד ליאור פרץ הציג תיעוד וידאו לשופט, שהחליט לשחרר את החשודים.

עו"ד ליאור פרץ אף הגיש תלונה במח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) נגד השוטרים שלטענת החשוד התנהגו באלימות וטענו בכתב כי הוא תקף אותם, התיק נסגר והוגש ערר על סגירת התיק למחלקת עררים בפרקליטות המדינה.

"לא הופתעתי מהחלטת מדור תביעות ת"א על סגירת התיק כנגד מרשי, שכן הדברים היו ברורים כבר במועד האירוע" אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד ליאור פרץ. "לא בכדי, מרשי שוחרר ממעצר בדיון הראשון ולאור סרטון שהצגתי בביהמ"ש שהוכיח את טענתנו כך שהתוקפים באירוע היו השוטרים".

לדברי עו"ד פרץ, "פעם נוספת אנו נתקלים בבריונות משטרתית כלפי אזרחים, ועל מנת להצדיק אותה משתמשים השוטרים האלימים בתלונת שווא כנגד האזרח לפיה הותקפו על ידו. צר לנו על פרק הזמן הארוך, כשנתיים וחצי לאחר האירוע, בהן נאלץ מרשי שהינו אזרח שומר חוק להתמודד עם תיק פלילי פתוח כנגדו על לא עוול בכפו".

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד לנטען, השוטרים פעלו כדין בעת שאכפו את החוק ולראיה תיק מח"ש (משרד המשפטים) נגדם נסגר. להבהיר כי מדובר בחשוד שביצע עבירת רוכלות, ברח משוטרים עם אופניים חשמליים פגע בעובר אורח ואף התנגד למעצר. באותה העת, החשוד הנוסף הפריע לשוטרים במילוי תפקידם ואף תקף שוטר. בימים אלה מתנהלת תביעה אזרחית של השוטר נגד המעורבים בגין פגיעה בשם הטוב ולשון הרע. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ותפעל לשמירה על הסדר הציבורי בכל זמן ובכל מקום.

עוד ליאור פרץ אלימות שוטרים תקיפת חרדי מחלקה לחקירות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד