י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפתק מתחת למזרן

'המרגלת' האמריקנית בגדה: העבירה מידע מסווג לחיזבאללה

 אמריקנית כבת 61 הואשמה היום בהעברת מידע מסווג למדינה זרה ובקשרים לכאורה עם ארגון הטרור חיזבאללה | "על ידי פגיעה בזהותם של נכסים אנושיים אלה, תומפסון העמידה בסכנה קשה את חיי הנכסים האנושיים ואנשי הצבא האמריקני", נכתב

'המרגלת' האמריקנית בגדה: העבירה מידע מסווג לחיזבאללה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מריאם טאהה תומפסון, 61, תושבת וושינגטון בארה"ב, הואשמה היום (רביעי) במחוז קולומביה בהעברת מידע לאומי מסווג רגיש ביותר למדינה זרה, עם קשרים לכאורה לחיזבאללה, "ארגון טרור זר שנקבע כך על ידי מזכיר המדינה" כך פרסם היום משרד ההגנה האמריקאי.

על פי התצהיר של התלונה הפלילית, המידע שתומפסון העבירה, כלל מידע להגנה לאומית מסווגת לגבי אנשים פעילים בחו"ל מטעם האמריקאים, כולל שמם האמיתי. "על ידי פגיעה בזהותם של נכסים אנושיים אלה, תומפסון העמידה בסכנה קשה את חיי הנכסים האנושיים ואנשי הצבא האמריקני", נאמר בפרסום.

ההודעה נמסרה על ידי ג'ון דמרס, עוזר היועץ המשפטי לביטחון לאומי טימותי ג'יי שי, מפרקליטות ארצות הברית מחוז קולומביה.

"הנאשמת מסרה לכאורה באזור מלחמה מידע הגנה לאומי רגיש, כולל שמות של אנשים המסייעים לארצות הברית, לאזרח לבנוני שנמצא מעבר לים". כך אמר עוזר היועץ המשפטי לממשל לביטחון לאומי ג'ון דמרס. "אם נכונה ההתנהגות הזו, היא ביזיון, במיוחד עבור מי שמכהן בתפקיד בצבא ארצות הברית. הבגידה הזו במדינה תיענש".

תומפסון נעצרה על ידי סוכנים מיוחדים של ה-FBI ב-27 בפברואר 2020 במתקן צבאי אמריקאי בחו"ל, שם עבדה, היא היתה עם סיווג ביטחוני מאד גבוה.

מהחקירה שהובילה למעצר עולה כי החל מה-30 בדצמבר 2019, יממה לאחר התקיפה האווירית של ארה"ב כנגד כוחות מילציה מגובים על ידי האיראניים בעירק. באותו יום הסתערו מפגינים על שגרירות ארה"ב בעירק כדי למחות על אותם תקיפות. יומני הביקורת מראים שינוי בולט בפעילות הרשת של תומפסון במערכות המסווגות של משרד ההגנה של ארצות הברית, כולל גישה חוזרת ונשנית למידע מסווג שלא היה לה צורך לגשת אליה באופן ספציפי, במהלך תקופה של שישה שבועות בין ה- 30 בדצמבר 2019 ועד ה- 10 בפברואר 2020, תומפסון ניגשה לעשרות תיקים הנוגעים למקורות מודיעין אנושיים, כולל שמות אמיתיים, נתוני זיהוי אישיים, מידע, רקע, ותמונות של הנכסים האנושיים.

אישור חיפוש שניתן על ידי בית המשפט במתחמי המגורים של תומפסון ב-19 בפברואר 2020, הביא לגילוי פתק בכתב יד בערבית שהוסתר מתחת למזרן של תומפסון. בפתק היו מידע מסווג ממערכות מחשבים של משרד ההגנה, וזיהוי סוכן בשמו.

בנוסף היא כתבה בפתק את שמו של מקור של משרד ההגנה, והודיעה כי משרד ההגנה משתמש בו, ויש צורך להאזין לטלפונים שלו. וכן סיפקה מידע לגבי הטכניקות בהן השתמשו הנכסים האנושיים כדי לאסוף מידע מטעם ארצות הברית.

סוכנת חיזבאללה מידע מסווג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד