ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל הקורונה

לייבל'ה סוגר שבוע ומסכם בחירות מתישות

בצל החשש הכבד מהתפשטות נגיף הקורונה, לייבל'ה התבודד השבוע בביתו חרד מלהתקרב להתקהלויות אנשים. מי שעודדה את לייבל'ה לצאת, היתה דווקא רעייתו הצדקנית מרת הינדל'ה • והשבוע: לא תאמינו: משה גפני אוהב את השם לייבל'ה, מי הם הזמרים שביטלו טיסות לחו"ל בעקבות הקורונה? וגם היסטוריה בטיסות, ראש הישיבה נסע עם פשוטי העם • כנסו כנסו

לייבל'ה סוגר שבוע ומסכם בחירות מתישות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נבהל מאוד מהקורונה שהתפשטה השבוע גם לישראל, עד כדי כך שהוא נכנס לבידוד רציני מתחת לשמיכה לאחר שהתאכזב נואשות מתוצאות הבחירות שהסתיימו בגוש קטן של 58 בלבד ובהדחת נתניהו. זה עצוב כל כך אמר לעצמו לייבל'ה, אך התנחם בכך שתהיה לו עבודה גם בבחירות הרביעיות הבאות עלינו לטובה, לברכה לששון ולשמחה.

לייבל'ה יודע לספר, כי בזכות בחירות רביעיות יש אנשים שלא יודעים את נפשם מרוב שובע. אם בכל השנה הם התעסקו במכירת שמן בחנוכה ותחפושות בפורים הרי שהשנה האחרונה התברכה בעבודה בבחירות עם תלוש מסודר מה שעזר רבות בקשיי הפרנסה.

הרעייה המסורה של לייבל'ה מרת הינדל'ה (שאגב רבים שואלים את לייבל'ה אם זה שמה המלא, לייבל'ה לא חושף מה הם השמות הבאים ומסתפק במה שהכי קליט) גם שכנעה נמרצות את לייבל'ה שכדאי שיהיו בחירות רביעיות. "תראה כמה מצוות אתה זוכה לקיים תוך שנה אחת ובפרט שאתה בבידוד והצבעת במסירות נפש" אמרה.

לייבל'ה השבוע גילה כי השם 'לייבל'ה' הוא לא רק חסידי כפי שרבים נוטים לחשוב וגם היו"ר הדגלאי ליטאי משה גפני אוהב את השם לייבל'ה מאוד, כך מתברר על פי כינוס לילה לפני פתיחת הקלפיות במרפסת הבית ברחוב רשב"ם זעק גפני 'לייבל'ה' 'לייבל'ה' כפי שתוכלו לצפות פה בסרטון הוידאו.

לייבל'ה יצא לסיורי הבחירות כשהוא חמוש ומצויד בכל האמצעים המונעים הדבקות בקורונה. לייבל'ה את שר הבריאות ליצמן מנהל את המשבר כמו שצריך כשלידו ניצב האיש החזק שלו מוטי בבצ'יק שאף התנדב להחזיק את המיקרופונים בכדי לא להידבק בקורונה.

במטה הבחירות של יהדות התורה באשדוד ראה לייבל'ה את יהושע טננהויז, העוזר של סגן השר פרוש וחסיד סלאנים בפני עצמו, שמיד אחרי ההוראה שכן מצביעים בחסידות, פיקד על חסידי סלאנים שיצאו בהמוניהם להצביע ליהדות התורה.

לייבל'ה ראה ביום הבחירות עוזר במילואים, מאיר ברנשטיין ממונסי, שהיה עוזרו של ח"כ יעקב אשר במשך שנים כשכיהן בראשות עירית בני ברק, הגיע בפעם השלישית ברציפות להתלוות אל הבוס ביום הבוחר, בבית מדרשו של הגאון רבי מרדכי אויערבך בתל אביב זכה ח"כ אשר לברכה וחיזוק בעיצומו של היום הגדול.

גם בירושלים ראה לייבל'ה את תושבי חו"ל שהתגייסו לטובת המערכה. הקמב"ץ של חסידות סקווירא בארה"ב מוישי כף, הגיע לעזור בכדי להביא עוד קולות ליהדות התורה בירושלים.

במטה בגבעת זאב ראה לייבל'ה את סגן ראש המועצה איציק ברנר, שעליו אפשר לומר באמת הבולדוזר של דגל התורה, יושב יחד עם ח"כ אייכלר והאדמו"ר מדז'יקוב גאב"ד גבעת זאב שלמרות ימי השמחה בחתונת בתו ישב זמן רב והמריץ פעילים יחד עם אייכלר. 

לייבל'ה תמיד יודע שיש את אנשי המספרים, אבל יש כאלו שיודעים לסמן עם מרקר, חיים רבינוביץ שעבד סביב השעון בשביל השמיני ובסוף נשאר עם השביעי, נצפה ביום הבחירות מסמן מה שצריך בדרך ליעד. 

יומיים אחרי הבחירות נצפה שלומי פולק מ'דגל התורה' מקבל דו"ח ברחוב סוקולוב בבני ברק לאחר שנכנס באין כניסה עם הקודיאק החדשה. לייבל'ה מנחם את ההוצאות של מנהל מטה הארגון.

ואחרי הובלת הקמפיין המנצח "זמן לחיזוק" שהביא לזינוק בהצבעת החרדים לליכוד, התפנה המועמד החרדי בליכוד זאב פליישמן להרמת "לחיים" עם חברים קרובים.

את סגן השר פרוש ראה לייבל'ה מסכם את מערכת הבחירות במרפסת של משפחת הלפרין בירושלים יחד עם הרב דוד רובינשטיין האיש החזק בצאנז.

לייבל'ה יודע על כמה ח"כים שתכננו שחופשה שלאחר הבחירות באירופה והאזור ביטלו את הטיסות עקב נגיף הקורונה ולא חיפשו לעצמם שום הנחות "רק זה חסר להם להיות בבידוד 14 יום" והעיר שושן נבוכה.

כך למשל לייבל'ה יודע לדווח על הקלידן עמירן דביר שהיה אמור לטוס לבר מצווה בלונדון ושאל את הצדיק הגר"ש גלאי האם לטוס ונענה בשלילה.

גם הזמר ובעל המנגן אברמי רוט נכנס למעונו של מורו רבו הרבי מרפמישלאן בדבר טיסה להולנד, שם היה אמור להופיע ואברמי ביטל את הכרטיס בהוראת רבו.

ובמסגרת תחביב הקולינריה והאוכל היהודי האהוב על לייבל'ה, הוא מודיע בצער רב על סגירתה לעת עתה של מסעדת שלייקעס המיתולוגית ברחוב הקישון בבני ברק ליד 'אושר עד', הסיבה לסגירה היא ייעוד שטח מבנה המסעדה לבנייה. בעל המקום מוטי קניג מחפש מקום חדש, מי שיודע על מקום יוכל להציע וגם לבוא על שכרו במהרה. במעמד הפרידה שתו לחיים בליל שישי האחרון בעלי המסעדה ועוד אנשים טובים כדוגמת איש עולם הסלולר ישראל רויכר.

ועוד בתחום המסעדנות והאוכל היהודי: לייבל'ה שואל האם יצא לכם לאכול צ'ולנט ורגל קרושה בליל שישי בכיכר המדינה? מעכשיו כנראה יש הזדמנות מיוחדת . בליל שישי האחרון נפתח בכיכר המדינה מעדניית דאלי הוותיקה הפועלת למעלה מעשור בקניון כפר גנים בניצוחם של המסעדנים רפי בן-זאב ושוקי בלק. בין שלל האורחים שהגיעו לפתיחה ולאכול רגל קרושה היו ראש עיריית ת''א מר רון חולדאי, לצד שרים בכירים.

הגאון הרב אליעזר שמחה וייס חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה הזמני של בני ברק מטעם הרבנות נטל אף הוא חלק נכבד בפתיחה.

את הזמר יידל ורדיגר ראה לייבל'ה רוכש מוצרים ברמי לוי בצורה מסודרת ומבוקרת מבלי להיבדק חס ושלום בקורונה.

ומכאן לחדשות מסביב לעולם: לייבל'ה הצטרף השבוע למסע קדוש ונשגב של ישיבת 'עטרת שלמה' לציון מייסד שושלת הישיבה מגזע טלז. המסע שנערך בראשות ראשי הישיבה הגרח"מ אוזבנד והגרש"ב סורוצקין, נערך יממה קודם הבחירות.

בשדה התעופה נדב לייבל'ה את התפילין שלו לצלם האגדי יעקב נחומי (בוגר 'בחדרי חרדים'). נחומי שבתיקו לא היה מקום גם לעדשות וגם לתפילין הסכים להניח את התפילין המהודרות של לייבל'ה.

לייבל'ה גם ראה היסטוריה במטוס כאשר כל הנוכחים ישבו במחלקת תיירים, כמו גם ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שנסע באוטובוס ממותג ונרחב.

ביציאה מבית העלמין בלונדון ראה לייבל'ה את אחד מאדמו"רי בית ליעזש שממשיך את דרכו של אביו זצ"ל. הרבי עצמו נוהג ברכב ואף לקח לצידו את הרבנית לתפילה. 

בהונגריה ראה לייבל'ה את כלל חסידי קאליב ששרדו את הסתלקותו של האדמו"ר זצ"ל והמריאו עם ממשיך דרכו הרבי שליט"א למסע קברים גדול בציון של ר' ישעיהל'ה ובציונים נוספים של מייסדי השושלת. בסיום הצטלמו כל החסידים בתמונה אחת לייבל'ה מברך על התרחבות החסידות.

בארה"ב ראה לייבל'ה בחנות הספרים של אייכלר'ס את המשפיע הבנש"ק רבי מנחם מנדל מוסקוביץ מצפת שהוא מעיין בספר קודש.

את ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל ראה לייבל'ה בצל הקורונה בשבע ברכות לבן הנגיד ר' משה מנחם גולד, מי שערך את השבע ברכות היה שותפו הנגיד ר' יידל מנדל שזכה לברכה מראש הישיבה.

גם הנגיד הצעיר ביותר שכבר לא כל כך צעיר ר' אברומי זופניק זכה לברכה מיוחדת מראש הישיבה.

בחתונה עצמה של בן הנגיד לייבל'ה ראה את ראש ישיבת אורייתא הרב דוד שפר יחד עם הזמר בערי ועבעק ותלמידי הישיבה שבאו לשמוח ולשמח.

ואפרופו נגיד צעיר. המלחין הצעיר בנצי שטיין חבש לראשונה כובע אחרי כשהוריד את הצעיף ועלה לבתי גדולי ישראל להתברך. תחילה כחסיד ויז'ניץ הגיע לביתו של הרבי שם הודלפה תמונות מהקודש פנימה בעת שבנצי ישב כחסיד בפני רבו באימה וביראה וזכה לברכת מזל טוב.

לאחר מכן עלה לבית ברשב"ם, שם זכה גם לברכה מיוחדת ורגע לפני הפחת לחיצת היד הורשה שטיין לתת יד ולהתברך בחמימות.

את עוזרו ויד ימינו של הראשון לציון הגר"א בקשי דורון הרב ישראל יצחק תורג'מן ראה לייבל'ה מתברך מפיו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שישב על כס הסנדק בשמחת הברית לנכדו בן לחתנו רוני דהן מנהל סיעת ש"ס בעיריית ירושלים. השר דרעי הניח את ידיו על הרב תורג'מן שבמשך השנה כולה מכניס את השר להתברך אצל זקן הראשונים לציון.

ומי שלא הפסיק להפעיל את מערכת הבחירות ולנהל את קבוצות 'זירה פוליטית' ביד רמה, הוא העיתונאי המוכשר והצעיר יוסף ברגמן שלמרות שלפעמים קם מאוחר, הוא נותן את כל הציוצים וכל המידעים בזמן. ביום הבחירות ראה אותו לייבל'ה יושב מחובר לחמצן. 

השבוע לייבל'ה שם לב למשהו מעניין, עדיין לא התחילה הנהירה של גדולי ישראל למאפיית המצות טיב המצות של ר' ארי קורניצר והעסקן החשאי אברומי לוי (זה שעושה מעשי חסד מאחורי הקלעים) הגיע במפתיע עם בנו למאפיית המצות כדי לרכוש מצות לחג הקרב. 

פינת המזל טובים

לייבל'ה השתתף השבוע בברית לבנו של מוישי רוט מהמנגנים, שם ראה את קריאת השם שנאמר בדחילו ורחימו. מדובר בבן ראשון אחרי שתי בנות למוישי רוט ויקרא שמו בישראל מיכאל. נכד הרב אפרים רוט מבכירי לב לאחים היה גם סנדק, לייבל'ה שולח מזל טוב.

ברכת מזל טוב לראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין לרגל אירוסי בנו מבחירי ישיבת פוניבז' עם בת הגאון רבי נפתלי קופשיץ מראשי ישיבת בית מדרש עליון ורב קהילת חניכי הישיבות רוממה בירושלים. 

ברכת מזל טוב לר' שמעון וולף קליין משב"ק ונאמן ביתו של האדמו"ר מבעלזא לרגל נישואי הנכדה, בת לבנו סנדר מלונדון.

מזל טוב לחבר הנהלת העיר בני ברק ומנכ"ל תודעה הרב ישראל משה פרידמן לרגל שמחת אירוסי נכדתו בת לבנו אהרן.

מזל טוב להרב יצחק רייך, סגן ראש מועצת רכסים וחבר הנהלת דגל התורה ולרבה של אוסם הרב רפי מנת, להולדת הנכד המשותף בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב שרגי לוין מבחירי ישיבת 'נתיבות חכמה' וולפסון, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה בטוח שזכות הכתבים העתיקים של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר עמדו לו בשידוך.

‏ברכת מזל טוב למנהל מטה 'דגל התורה' בעיר אלעד, העסקן רפאל אלבז, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ולסיום, ברכת מזל טוב לעסקן הרב שמיכעל הלר יו"ר ארגון "שמחת הרשב"י ומחשובי העסקנים והקמבצי"ם בתולדות אהרן, לרגל שמחת נישואי בנו. ביום רביעי חגגו שבע ברכות בביתו של איש החסד יקי הרשקופ בעיר ביתר עילית שם ראה את יענקלה קורנבליט בחלוקת לחיים לפנחס ביכלר - מנצח מקהלת 'מלכות'.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד