ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עבירה חמורה

אגודת השומרים הפרה את זכויות עובדיה ורישיונה נשלל

משרד העבודה והרווחה הגיש כתב אישום כנגד חברת 'אגודת השומרים', שהפרה זכויות עובדים ושלל את רישיונה מיידית להעסיק עובדים • החברה הפרה זכויות עובדים ובמקביל הפרה את תנאי הרישיון שניתן לה מאגף ההסדרה, לעסוק בתחום, מה שהביא לשלילתו  

אגודת השומרים הפרה את זכויות עובדיה ורישיונה נשלל
עורך דין בבית משפט העליון. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בעקבות פעילות אכיפה של מינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה, במשרד העבודה והרווחה, התובעת הראשית במשרד הגישה כתב אישום כנגד חברת השמירה "אגודת השומרים", שסיפקה שירותי אבטחה וניקיון וכנגד בעליה, יעקב ונפתלי גיטלמן.

מדובר בחברה שהפרה זכויות עובדים ובמקביל הפרה את תנאי הרישיון שניתן לה מאגף ההסדרה לעסוק בתחום, מה שהביא לשלילתו. כיום נמצאת החברה בפירוק.

כתב האישום הוגש על ידי הלשכה המשפטית, לאחר חקירה מאומצת של האגף לאכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה, שהעלתה כי החברה ניכתה סכומי כסף משכר העובדים, מבלי להעביר את הניכוי ליעדו או העבירו באיחור בניגוד להוראות חוק הגנת השכר. המדובר בסכומים שיועדו לקרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות.

עבירה זו של ניכוי כספים ואי העברתם ליעדם, משולה לשליחת ידו של המעסיק לכיסו של העובד; היא טומנת בחובה הטעיית עובדים, המסתמכים על הרישום בתלוש השכר שלהם ואינם יודעים שלמעשה, הסכומים שנוכו משכרם לא הועברו בפועל לקופה שבה אמורים הכספים להיצבר לטובתם. כתוצאה מכך עלול להיגרם לעובדים נזק מהותי ובכלל זה פגיעה בזכויותיהם הפנסיוניות.

בנוסף להגשת כתב האישום, נעשו פעולות במסגרת אגף ההסדרה במינהל, והוחלט על שלילת רישיונה של החברה להעסקת עובדים בתחום השמירה. כמו כן, חולטה הערבות על סך כ-730,000 ש"ח, שהופקדה במשרדינו על ידי בעלי החברה לצורך הבטחת זכויות עובדיה, והכספים שחולטו הועברו לקופת הפירוק לתשלום חובות שכר לעובדים. נוסף על כך, ניתנה התחייבות מאת המפרק כי כספי הערובה ישמשו רק לתשלום זכויותיהם של עובדי החברה. יש לציין כי מתן הערבות הינו אחד הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבל רישיון לספק שירותי שמירה וניקיון מאגף ההסדרה שבמינהל. רישיון הנדרש על פי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם.

מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, הגב' יפה סולימני מסרה כי "מדובר בעבירות שהמשמעות הישירה שלהם הנה פגיעה בוטה בשכר העובדים ובתנאי עבודתם, פגיעה שהיא חמורה אף יותר כאשר המדובר בעובדים המשויכים לאוכלוסיות מוחלשות, בעלי כח מיקוח נמוך. על פי חוק, מעסיק חייב להפריש לפנסיה עבור כל עובד. מעסיקים שלא יפעלו בהתאם להוראות החוק יהיו חשופים לעיצומים כספיים גבוהים. במקרים המתאימים שקיימת חומרה חלף עיצומים כספיים יינקטו הליכים פליליים ויוגשו כתבי אישום". 

עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית בזרוע העבודה, מסרה: "עבירות של ניכוי משכר עובדים ואי העברת הניכויים ליעד היא עבירה חמורה בתחום דיני העבודה והמחוקק קבע ענישה בגינה של מאסר שנתיים או קנס של 226,000 שקלים. אנו פועלים בנחישות על מנת להוציא לפועל את כוונת המחוקק ושמירה על הוראות החוק באמצעות כלי האכיפה שניתנו למשרדנו ובכלל זה הכלי הפלילי שנועד להוביל לענישה משמעותית, בכדי למנוע ביצוען של עבירות חמורות, סדרתיות ורוחביות ולהוביל את שוק העבודה להנהיג נורמות התואמות את הוראות החוק".

אגודת השומרים זכויות עובדים כתב אישום שלילת רישיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד