כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

כי בא עורך

'קו עיתונות דתית' משדרגת את העיתון הירושלמי ומכריזה על מינוי חדש בהנהלת העיתון: העיתונאי שלמה קוק קודם השבוע למשרת העורך של עיתון 'השבוע בירושלים'. קוק: "אחבר בין הקהילות"

העורך הטרי בהתיעצות עם הגרי''ש. צילום: יוסי שחר
העורך הטרי בהתיעצות עם הגרי''ש. צילום: יוסי שחר

מכנה משותף יש לרבנות העיר ירושלים ולמקומון החרדי שלה, 'השבוע בירושלים', מבית רשת 'קו עיתונות דתית': זה למעלה מחמש שנים שאין מי שאוחז בשתי המשרות האלה. ובעוד ברבנות זה קורה מאז נפטרו רבני ירושלים, הגר"י קוליץ והגר"ש משאש, ב'השבוע בירושלים' אין עורך מאז ערק העיתונאי יעקב ריבלין, ששימש כעורך 'השבוע בירושלים', ל'בקהילה'.

ברשת מורגש זה זמן רב החיסרון בעורך ל'השבוע בירושלים'. כברירת מחדל, ערכו עורך הרשת, אבי רוזן, וסגנו, ינון פלח, את המקומון. אך במערכת ומחוצה לה הודו כי זה לא מספיק והצורך בעורך מקצועי, המתגורר בירושלים ומתמצא בסמטאותיה, חדשותיה ועסקניה, היה רב. בעיקר בימיה הבוערים של הבירה.

לאחרונה הוחלט לקדם את כתב הרשת, העיתונאי שלמה קוק, למשרה. הבוקר, זה הפך רשמי כשלראשונה, הופיע שמו ברשימת הקרדיטים כעורך 'השבוע בירושלים'.

שלמה קוק נולד וגר בירושלים. הוא החל את מלאכתו העיתונאית בגיל 16 בעיתון 'בקהילה', תחת שרביטו של דוד רוטנברג, כיום העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים'. הוא למד תקשורת במכללת הדסה ועוסק בין לבין גם ביחסי-ציבור במגזר. בשלוש השנים האחרונות הוא כותב ברשת 'קו עיתונות דתית' ומתמקד בעיקר בכתיבה מגזינית.

הוא הביא למערכת כמה הישגים עיתונאיים, כמו גם ראיונות עם ראשי ישיבות ורבנים מהעולם. הוא בנו של הגאון רבי בן ציון קוק, תלמידו-חביבו של הגרי"ש אלישיב, המוציא-לאור את פסקיו, וככזה, קוק הבן אף הוא נחשב למקורב מאוד בבית ברחוב חנן. כך, למשל, שמחת הוורט שלו בחורף האחרון התקיימה בקודש פנימה.

קוק עוסק בימים אלו בכתיבת ספר על גדולי ישראל, ועורך בנושא זה פגישות עם רבים ממקורביהם. הספר יראה אור ככל הנראה כבר בשנה הבאה.

בתגובה למינוי אומר שלמה קוק, כי לצד העריכה ימשיך את מלאכתו ככתב מגזין. "האתגר הראשון שלי הוא לחבר את כל בני הקהילות בירושלים לעיתון ולאפשר לכל ירושלמי לשלוח ידיעות לעיתון - בתנאי שהן מעניינות - ולראות בעיתוננו את הבית הטבעי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד