י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ראש הישיבה לבידוד

נגיף הקורונה מגיע לעולם הישיבות: כך נערכים במוסדות

התפשטות נגיף הקורונה לא פוסחת על עולם הישיבות ושם נערכים לבחורי ישיבה רבים ששבו מחו"ל וצריכים לשהות בבידוד • במכתב עליו חתום המנכ"ל שלמה ברילנט התבקשו מנהלי הישיבות לעדכן את מנהל האיגוד על כל תלמיד שיוצא לבידוד

נגיף הקורונה מגיע לעולם הישיבות: כך נערכים במוסדות
אוצר הספרים ישיבת מיר צילום: בחדרי חרדים

נגיף הקורונה מתפשט בישראל כשעד כה חלו כבר 15 ישראלים בנגיף. הערכת משרד הבריאות היא שכ-50 אלף ישראלים ישהו בבידוד בעקבות החמרת ההנחיות. גם בעולם הישיבות נערכים מבעוד מועד להגעת הקורונה לפתחם.

במכתב ששיגרו באיגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים למנהלי הישיבות והגיע לידי 'בחדרי חרדים', העבירו הוראות להנהלות הישיבות כיצד להיערך במקרה שתלמיד ישיבה יאלץ לצאת לביתו לבידוד.

במכתב עליו חתום המנכ"ל שלמה ברילנט התבקשו מנהלי הישיבות לעדכן את מנהל האיגוד על כל תלמיד שיוצא לבידוד כדי שהם ידעו לעדכן את משרד החינוך בכך.

המטרה היא למנוע תקלות צפויות בביקורות של משרד החינוך, כאשר מקור הבקשה הגיעה ממנהל אגף בכיר מוסדות תורניים עמוס צייאדה שדרש לקבל את פרטי בחורי הישיבה שנמצאים בבידוד.

אמש (רביעי) פרסמנו ב'בחדרי חרדים' שבימים האחרונים חזרו ארצה מספר בחורים הלומדים בישיבת מיר ששהו בביתם בצרפת, איטליה, גרמניה ושוויץ, וכעת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות שעל החוזרים ממדינות אלו להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום - הם נמצאים בבעיה משום שאין להם איפה לשהות.

אחד מהם עמו שוחחנו תיאר לנו את המצב המורכב. לדבריו, הוא גר בדירה יחד עם עוד בחורים מהישיבה, ואיתו בחדר ישנים עוד שלושה בחורים. משפחתו גרה בחו"ל ואין לו בני משפחה בארץ, כך שהוא לא יודע איפה הוא יעשה את הבידוד.

"הבנתי שיש עוד כמה בחורים כאלה", הוא אמר, "וכנראה שנחפש יחד דירה שנוכל לשהות בה בבידוד. בינתיים אני נמצא לבד בחדר, וחברי החדר שלי הלכו לדירות אחרות".

"אבל יש בחורים שמן הסתם אין להם כלל איפה לשהות", הוא הוסיף.

כמו כן, ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשרות בחורים שרצו לחזור הביתה לפסח והזמינו בשבועות האחרונים טיסה דרך חברה איטלקית שתעשה קונקשן באיטליה - ביטלו את הטיסה.

בנוסף, ראש הישיבה הרב אליעזר יהודה פינקל שוהה בימים אלו בצרפת, וייאלץ להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום כשיחזור. אולם, מקורביו אמרו ל'בחדרי חרדים' כי ככל הנראה הוא ימשיך משם לארה"ב ולא יחזור לארץ.

נתון נוסף שמדאיג את הנהלת הישיבה, הוא הנחיות משרד הבריאות האוסרות על מי שאינו תושב הארץ ומגיע ממדינות אלו להיכנס לארץ. כיום ישנם לא מעט בחורים השוהים כעת בביתם בחו"ל, והם לא יוכלו לשוב לישיבה עד להודעה חדשה.

מידע נוסף שהגיע לידנו צריך להדאיג כל אחד ואחד מאיתנו. על פי הדיווח שקיבלנו, ישנם בישיבה כמה וכמה בחורים שחזרו מאיטליה ולא נכנסו לבידוד. חלקם תושבי הארץ וחלקם תושבי חו"ל. בחור שאיתו שוחחנו אמר לנו כי בישיבה ממש חוששים מכך, ויש בחורים שלא נכנסים לבית המדרש המרכזי בגלל זה, והולכים ללמוד בבתי כנסת מרוחקים.

קורונה מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד