י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפשטות הנגיף

בעקבות הקורונה: נדחתה הכניסה החודשית לקבר יוסף

בתום הערכת מצב של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מח"ט שומרון שגיב דהן ורב השומרון הרב לבנון הוחלט לדחות את הכניסה הקרובה • יוסי דגן: "יש לנהוג בזהירות ועל פי ההנחיות"

בעקבות הקורונה: נדחתה הכניסה החודשית לקבר יוסף
יוסי דגן בכניסה לקבר יוסף צילום: רועי חדי

בתום הערכת מצב טלפונית שקיימו ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ומח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן ובהתייעצות עם רב השומרון הרב אליקים לבנון, הוחלט לדחות את כניסת האלפים לקבר יוסף, שתוכננה להתקיים אור ליום שני הקרוב (י"ג באדר), ערב תענית אסתר.

אחת לחודש מתקיימת כניסה לקבר יוסף אליה, בה משתתפים אלפי יהודים מהארץ ומחו"ל - דתיים, חרדים וחילונים, וכן רבנים גדולים, שרי ממשלה ובכירים מהארץ מהעולם. הכניסה החודשית לקבר יוסף מאורגנת על ידי המועצה האזורית שומרון, מנהלת המקומות הקדושים במועצה ובאבטחה ובתיאום עם החטיבה המרחבית שומרון בצה"ל.

הערכת המצב התבצעה טלפונית מאחר וראש מועצה אזורית יוסי דגן, שוהה בעצמו בבידוד עד ליום ראשון הקרוב בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ראש המועצה, חזר לפני כשבוע ממסע הסברה וגיוס תרומות בבריסל ובפריז בו קיים פגישות עם חברי פרלמנט האירופי ועם תורמים ידידי השומרון.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הסביר: "בעקבות הערכת המצב שקיימנו עם חטיבת שמרון ופיקוד מרכז ולאור הוראות משרד הבריאות החלטנו לדחות את הכניסה לקבר יוסף ביום י"ג באדר, יום תענית אסתר. לגור בשומרון זוהי זכות. זכות להתיישב בחבל ארץ היפה ביותר, ועמה מחויבות לשמור על המקומות הקדושים, ההיסטוריים והחשובים ביותר של העם היהודי. יש לנו אחריות להביא את הציבור הרחב להתפלל בהם ולהתחבר לשורשים שלהם. אך בימים כאלה חובה עלינו לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולהישמע להוראות משרד הבריאות למען בריאות עמנו. אנו סומכים על צה"ל ומערכת הבריאות. נתאם באופן מיידי עם חטיבת שומרון את התאריך החדש לכניסה לקבר יוסף".

קורונה קבר יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד