י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יצא מגדרו • צפו

הראשל"צ התרגש: "יותר מבית כנסת, זה העתיד של עם ישראל"

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר קובע: העתיד של עם ישראל תלוי במקוואות, ומי שיסייע, יזכה לבנים ובני בנים עוסקים בתורה מתוך בריאות ונחת. 

הראשל"צ התרגש: "יותר מבית כנסת, זה העתיד של עם ישראל"
הרב עמאר בכנס המקוואת צילום: באדיבות המצלם

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר קבע: העתיד של עם ישראל תלוי במקוואות, ומי שיסייע, יזכה לבנים ובני בנים עוסקים בתורה מתוך בריאות ונחת. 

צפו בדבריו:

דבריו המלאים:

"אני שמח לדבר על ארגון 'אורם' שמקיים את המקוואות, בונה מקוואות ומשפץ את המקוואות בכל רחבי ארץ ישראל.

"המעלה של המקווה היא יותר מבית כנסת, וכבר פסקו הפוסקים, שאם יש אפשרות לעשות או מקווה או בית כנסת, צריך קודם כל מקווה, לפני בית כנסת.

"כי יסוד של עם ישראל, יסוד הקיום שלו - זו הטהרה. והטהרה זה המקווה. וגם יסוד כל ילדי ישראל, שהם העתיד של עם ישראל תלוי במקווה.

"תהילות לאל, 'אורם' פועלים גדולות ונצורות. עושים מקוואות בשיא הפאר, כי כך צריך בדורנו כדי שנשים תבאנה לטבול במקווה.

"אבל אפשר לעשות הרבה יותר, רק שאין הקומץ משביע, ואשרי מי שיתרום להם, אשרי מי שיעזור, כי אין מצווה גדולה מזו - לבסס את טהרתן של בנות ישראל ושל עם ישראל. של כל בני ישראל, שיהיו קדושים וטהורים, מיוחדים ומופרשים מכל טומאה. 

"הזוהר הקדוש קובע שאין טומאה חמורה מטומאת הנידה. הזוהר אומר: "ותהי נידתה עליו", שאם חס ושלום אדם נכשל בעוון הזה, כל הטומאה הזו וכל הרוח הרעה שנקראת 'נידה', מתלבשת עליו ועוטפת אותו מכף רגל ועד ראש. זה דבר נורא ואיום. יוצאים מזה דברים הכי חמורים.

"לכן, אשרי מי שנותן יד בעין טובה וברוח נדיבה, כי בוודאי שהוא יזכה לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה מתוך בריאות ורוב נחת, אמן יהי רצון.

 

כנסו וסייעו לבניית מקוואות הטהרה בארץ ישראל

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד