י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות נגיף הקורונה

הח"כ דורש: הפסיקו את הביקורות בכוללים ובישיבות

בשל החשש הכבד מהתפשטות נגיף הקורונה, בעולם הישיבות חוששים שתלמידים רבים יעדרו מהמוסדות ובשל כך יכשלו בביקורות של משרד החינוך. חבר הכנסת יעקב מרגי שיגר מכתב בהול לשר החינוך

הח"כ דורש: הפסיקו את הביקורות בכוללים ובישיבות
בחורי ישיבות בחדר אוכל צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בעקבות החשש להתפשטות נגיף הקורונה, פנה חבר הכנסת יעקב מרגי לשר החינוך הרב רפי פרץ בדרישה לעצור באופן מיידי את ביקורות מוסדות החינוך בישיבות ובכוללים.

בפנייתו טוען חבר הכנסת מרגי, כי בשלב זה של אי ודאות קצב התפשטות הנגיף ודרכי ההתמודדות, יש חשש כי יהיה חוסר משמעותי של תלמידים המבקשים להימנע מהגעה ללימודים בשל חששות הנובעות מסכנת הידבקות, עובדה אשר תציג מצב שאינו מדוייק על מצבת התלמידים של המוסד.

במכתבו כתב ח"כ מרגי, כי "נתקבלו בלשכתי פניות ממספר מוסדות הנתמכים על ידי משרד החינוך – מוסדות תורניים, אשר בחלקם נתקיימו הבוקר ביקורת נוכחות תלמידים (ביקורת שטח), ולטענתם בשל חשש מהתפשטות מחלת הקורונה, חוסר הוודאות והבהירות בעניין, נעדרו מספר תלמידים אשר לא הגיעו ללימודים כסדרם רק בשל חשש התפשטות הנגיף וחשש כי שהו או ביקרו בקירבת נשאי הנגיף ונדרשים לשהות בבידוד ע"פ הנחיות משרד הבריאות.

מדינת ישראל נערכת בימים אלו להתמודדות לא פשוטה עם נגיף הקורונה במטרה להילחם כמה שיותר בהתפשטות הנגיף, בהוראות המתחדשות מידי יום על בידודם של אזרחים, בהודעות לתקשורת על איתורם של חולים נוספים ובמקביל פרסום מסלול שהייתם בטרם נכנסו לבידוד, כל זאת במטרה לבודד את אותם נשאי הנגיף, לאתר בהקדם חולים נוספים על מנת לצמצם את התפשטות המחלה.

מצב חשיפה זו, זורע חששות גדולים בקרב אזרחי המדינה אשר מתחילים להבין כי הקורונה כבר כאן, אשר אצל חלקם הדבר בא לידי ביטוי בפעילות מונעת ביוזמתם, ביטול השתתפות באירועים המוניים, הפחתה בנסיעות ויציאות שאינן הכרחיות וכד'.

לצערי, בשלב זה יתכן וממצאי ביקורות אלו אינן יכולות להעיד על מצבו האמיתי של מוסד מבלי לקחת בחשבון את מכלול הנסיבות והחששות של תלמידי המוסדות אשר חלקם יבחרו לעת עתה להימנע מהתייצבות מסודרת ללימודים בסך השעות הנדרשות ע"פ מבחני התמיכה, במטרה לקדם בטחון ולמנוע (אפילו לשיטתם) חשש להידבקות בנגיף.

בשל האמור ובשל חוסר הוודאות על תגובות אזרחי המדינה בהתמודדות עם הנגיף בימים הקרובים, אני סבור כי נכון לעת עתה לבטל את כל ביקורות השטח עבור מוסדות תורניים עד להודעה חדשה מצד הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות כי הוסר חשש הקורונה ומקדמי הביטחון הנדרשים למניעת התפשטות הנגיף.

לאור דחיפות הנושא, חוסר הוודאות אצל כלל אזרחי מדינת ישראל ואצל תלמידים נתמכים ומנהלי המוסדות אבקש את התייחסותך בדחיפות לענין, במטרה לסייע למאמצים הגדולים של שירותי הבריאות באתגר העצום של צמצום התפשטות הנגיף ובמטרה להורדת סף הלחץ של מנהלי המוסדות והתלמידים המבקשים לקבל החלטות הנוגעות למצבם הרפואי באופן מושכל ונכון, ללא חשש משיקולים נוספים אשר אינם רלוונטיים בשלב זה של התמודדות המדינה עם
הנגיף".

כזכור, הבוקר פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי גם בעולם הישיבות נערכים מבעוד מועד להגעת הקורונה לפתחם.

במכתב ששיגרו באיגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים למנהלי הישיבות והגיע לידי ׳בחדרי חרדים׳, העבירו הוראות להנהלות הישיבות כיצד להיערך במקרה שתלמיד ישיבה יאלץ לצאת לביתו לבידוד.

במכתב עליו חתום המנכ״ל שלמה ברילנט התבקשו מנהלי הישיבות לעדכן את מנהל האיגוד על כל תלמיד שיוצא לבידוד כדי שהם ידעו לעדכן את משרד החינוך בכך.

המטרה היא למנוע תקלות צפויות בביקורות של משרד החינוך, כאשר מקור הבקשה הגיעה ממנהל אגף בכיר מוסדות תורניים עמוס צייאדה שדרש לקבל את פרטי בחורי הישיבה שנמצאים בבידוד.

קורונה יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד