י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ללא בושה > "צריך לדאוג לדור הבא"

ראש העיר התרברב: כך נמנע את התרבות החרדים

בכנס איגוד המתכננים בשדרות חשף ר"ע נתיבות כיצד הוא משתמש במדיניות להתרבות האוכלוסיה החרדית בעירו וזאת באמצעות בניית בנייני מגורים גבוהים: "קלטנו אלפי חרדים והיינו בדרך להיות בית שמש. צריך לחשוב על עתיד העיר", אמר

ראש העיר התרברב: כך נמנע את התרבות החרדים
בנייני מגורים בבניה, אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, חשף כי הוא משתמש במדיניות התכנון בעירו כדי לצמצם כניסת אוכלוסייה חרדית, המהווה כבר כיום שיעור משמעותי מתושבי העיר.

בדברים שנשא במהלך הכנס השנתי של איגוד המתכננים המתקיים בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב, תחת הכותרת "תכנון עניין של איזון", אמר זוהר: "קלטנו אלפי חרדים והיינו בדרך להיות בית שמש. צריך לחשוב על עתיד העיר, אז החלטנו להשתמש בתכנון באופן פוליטי. החלטנו שלא תהיה בנייה נמוכה - אלא רק עשר קומות ומעלה. לא קראנו לזה 'אין כניסה לחרדים', אלא בנייה גבוהה. משפחות חרדיות רוכשות בדרך כלל את הדירות בקומה הראשונה או השנייה, ושאר הדירות נרכשות על ידי הציבור הלא חרדי". כך דווח ב-themarker.

יחיאל זוהר עם הנשיא ריבלין בעת ביקור בעירו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

את הסיבה למניעת כניסת חרדים הוא תירץ בכך שמקומות של חרדים הינם בעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך.

לדבריו, "היינו בדרך ליהפך לבית שמש. אנחנו עיר דתית עם הנהגה חילונית מזה 30 שנה. זו הדוגמה היחידה לכך בארץ. קלטנו לאורך השנים אלפי תושבים חרדים, ואנחנו מדורגים באשכול סוציו-אקונומי שלוש (מתוך עשר). הדאגה שלי היא איך לשנות את תמהיל התושבים ולהביא אוכלוסייה חזקה יותר. עיר שרוצה להתפתח צריכה לעשות מעשה תכנוני לצד המעשה הכלכלי. ילדיי חיים בעיר וצריך לדאוג לדור הבא".

נתיבות יחיאל זוהר הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד