י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הבעל קורא של מגילת אסתר

שליחי חב"ד עזבו, הקונסול ימלא את מקומם

מעורר השראה: קונסול ישראל בסין מספר כי עקב כך ששלוחי חב"ד ומשפחותיהם עזבו את סין בעקבות נגיף הקורונה הקטלני, הוא ימלא את מקומם ויקיים את ימי הפורים ליהודים המקומיים והישראלים השוהים במדינה: "נשתדל אנחנו למלא במשהו את מקומם ולקיים קריאת מגילת אסתר לאלה שנמצאים בסין. עכשיו אני גם קונסול וגם בעל-קורא. אם אתם פה – אתם מוזמנים בשמחה"

שליחי חב"ד עזבו, הקונסול ימלא את מקומם
קריאת מגילה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שליחי חב"ד עזבו, הקונסול ימלא את מקומם: אשת התקשורת סיון רהב מאיר מפרסמת מכתב שקיבלה מקונסול ישראל בסין, ובו הוא מספר לה את הדבר הבא:

"שלום סיון, שמי אלי ליפשיץ, סגן קונסול ישראל בגוואנגז'ו, סין (איפה שערן זהבי משחק כדורגל). לאחרונה פורסמו בתקשורת סיפורים נפלאים על שליחי חב"ד בסין וביפן, סביב הטיפול בקורונה. זו אכן קהילה מדהימה של ערבות הדדית ואכפתיות, אבל חסרה לי השלמת התמונה, חסר לי חלקם של שליחי משרד החוץ. זוהי אוכלוסייה נוספת של 'שלוחים'. על אף שזו העבודה שלנו ואנחנו מקבלים משכורת, עדיין יש כאן מסירות נפש, השקעה והקרבה שלנו ושל המשפחות. מניסיוני, ברוב העולם יש שיתוף פעולה מוצלח ופורה בין שליחי חב"ד לשליחי משרד החוץ. גם אצלנו. במקרים רבים שליחי חב"ד יפנו לשליחי משרד החוץ סביב ביקור אסירים, אוכל כשר בכלא, או לא עלינו, טיפול בהעברת גופת נפטר לישראל.

בקרב חסידי חב"ד, שאותם אני מאד אוהב, יש אמירה רווחת: השליח מקבל כוחות מהמשלח. במקרה שלהם – הרבי מלובביץ'. גם אנחנו, שליחי משרד החוץ, מקבלים כוח מהמשלח – מדינת ישראל, מדינת העם היהודי.
אני רוצה לחזק את ידי עמיתיי, שליחי משרד החוץ באסיה, שעוברים כעת ימים לא קלים, רחוק מהמשפחות ולעיתים בבידוד.

בימים אלה, לאחר עזיבת כל משפחות שליחי חב"ד (בצדק) את סין בעקבות נגיף הקורונה, נשתדל אנחנו למלא במשהו את מקומם ולקיים קריאת מגילת אסתר לאלה שנמצאים בסין. עכשיו אני גם קונסול וגם בעל-קורא. אם אתם פה – אתם מוזמנים בשמחה", כך הקונסול.

מגילת אסתר קונסול ישראל קורונה שליחי חבד סיון רהב מאיר מסיבת פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד