י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אבו מאזן הכריז על מצב חירום

בעקבות הקורונה: בנט מטיל סגר על בית לחם

בתיאום עם הרשות הפלסטינית, החליט שר הביטחון להטיל סגר על העיר בית לחם, לאור חשש מהדבקה בנגיף הקורונה • כמו כן, יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס הודיע על מצב חירום במשך חודש בעקבות התפרצות נגיף הקורונה

בעקבות הקורונה: בנט מטיל סגר על בית לחם
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות שבעה פלסטינים שהתגלו כחולים בקורונה, שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה הערב (חמישי) את צה"ל ומתפ"ש, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, להטיל סגר על העיר בית לחם, לאור חשש מהדבקה בנגיף הקורונה.

לפיכך, אסורה תנועת ישראלים ופלסטינים אל העיר וממנה.

החלטת השר התקבלה לאור זיהוי מספר מקרים של הדבקה בנגיף במרחב העיר בית לחם, ובתום התייעצות עם המטה לביטחון לאומי (מל״ל) ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

הסגר ייכנס לתוקפו החל מהערב, יום ה׳, 05 במרץ 2020, ט׳ באדר תש״פ, ועד להודעה חדשה.

בתוך כך, ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע על מצב חירום שימשך חודש בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ברשות הפלסטינית, כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, אבו מאזן הורה על סגירת בתי הספר, מוסדות החינוך ומוסדות הממשל בכל השטחים הפלסטיניים וכמו כן הבהיר כי התנועה בין המחזות השונים תתאפשר רק במצבים דחופים. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, שהקריא את ההוראות מטעמו של אבו מאזן, אמר כי ברשות בוחנים את האפשרות של סגירת כל המעברים והכניסה לשטחים הפלסטיניים.

כמו כן, הוכרז על סגירת אתרי תיירות ואיסור על קיום כנסים בינלאומיים וכל מושל מחוז יקים וועדת מעקב בנושא. הצו ייכנס לתוקפו מחר (שישי) בשמונה בבוקר. כזכור, היום התגלו שבעה מקרים ראשונים של קורונה ברשות הפלסטינית - שבעה פקידים בבית מלון בבית ג'אלא שנדבקו במחלה לאחר שבאו במגע עם חולים ביוון.

מוקדם יותר היום משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שבעה פלסטינים התגלו כחולים בקורונה, אלו המקרים הראשונים של קורונה בשטחי הרשות הפלסטינית. מדובר בפקידים בבית מלון בבית ג'אלא שעלה חשד הבוקר כי נדבקו במחלה מקבוצת תיירים מיוון. שבעת החולים שוהים כרגע בהסגר.

בית לחם נפתלי בנט אבו מאזן הרשות הפלסטינית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד