י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעל 'עיוני רש"י'

אבל בעולם התורה: הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל ראש ישיבת מיר ברכפלד

אבל בעולם הישיבות עם הסתלקותו של הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל ר"י מיר-ברכפלד שהסתלק לבית עולמו לאחר מחלה קשה. העמיד דורות של תלמידים וחיבר ספרים רבים • 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו ותולדות חייו של אחד מגדולי מרביצי התורה בדור האחרון

אבל בעולם התורה: הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל ראש ישיבת מיר ברכפלד
הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל צילום: שוקי לרר

אבל כבד בעולם הישיבות: מבית החולים בלינסון בפתח תקווה, מגיעה הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד, שנפטר בגיל 74 לאחר מחלה קשה ונוראה.

בשנה האחרונה חלה ל"ע במחלה הקשה ותפילות רבים נישאו לשלומו ולרפואתו, בישיבתו – מיר ברכפלד נערכו תפילות מסביב לשעון וקיבלו קבלות טובות אך היום בבוקר קרסו מערכות גופו והוא עבר החייאה בשעת לילה בליל שישי נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל, נולד לאביו הגאון הצדיק רבי חיים עזרא ברזל זצ"ל, מחשובי עיר התורה בני ברק ומרבני ישיבת 'מקור חיים' בירושלים, שבמשך שנים הרביץ תורה ויראה, ולאימו הרבנית מרת חנה מערא ע"ה.

בבחרותו למד וקנה את תורתו בהיכלה של ישיבת פוניבז' בבני ברק, שם היה לחביבם של ראשי הישיבה והנחיל את תורתם, בבחרותו בישיבה היה לשם דבר בהבנת התורה ובחוכמתו הגדולה. היה תלמיד חביב למרן המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית שתחי', בתו של הגאון רבי אליעזר לופיאן זצ"ל, ראש ישיבת 'תורת אמת' בלונדון ובנו של המשגיח הגאון הצדיק רבי אליהו לופיאן זצ"ל בעל ה'לב אליהו', משגיח ישיבת כנסת חזקיהו רכסים.

לאחר נישואיו התגורר תקופה בגייטסהד שבאנגליה ולאחר מכן עלה שוב לארץ הקודש.

במשך שנים רבות הרביץ תורה ויראה תחילה בישיבת 'נחלת יעקב' בקרית הרצוג בבני ברק, שם עמד בראשות הישיבה קרוב לשני עשורים. לאחר מכן עם הקמתה של ישיבת מיר ברכפלד מונה על ידי ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, לכהן פאר כראש ישיבת בישיבת מיר במודיעין עילית.

בישיבה היה מוסר שיעור כללי כל יום שלישי לצד ועדים והיה ראש הישיבה של סדר בקיאות, בישיבת מיר היה דמות מוערצת ונערצת מאוד בקרב כלל התלמידים.

גם בחורים צעירים מבני הישיבה נהנו לדבר עמו בלימוד, שרבי אברהם יצחק היה פונה אליו שגם אתם הצעירים יכולים לבוא לדבר איתי בלימוד.

קשר מיוחד היה לו עם ראש הישיבה הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל שאהבו וחיבבו בצורה מיוחדת.

בני הישיבה נזכרים בערגה ומספרים ל'בחדרי חרדים' כשהיה ר' אברהם יצחק שר את השיר "הבן יקיר לי אפרים" בשבתות שהיה שוהה בישיבה זה היה מעורר כל לב.

בליל תשעה באב אחרי אמירת הקינות בבית מדרשו בקרית ספר היה מגיע למסור את השיחה המסורתית בהיכל הישיבה של מיר בברכפלד שם היה ממרר בבכי על החורבן ואלפים מתושבי מודיעין עילית היו מגיעים לשמוע את שיחתו.

רבי אברהם יצחק כיבד את ה' מגרונו והיה מגיע בלילה השני של ראש השנה ברגל מרחוב אור החיים למסור שיחה ולשמש חזן בתפילת מעריב, בני הישיבה מספרים שרבי אברהם יצחק היה מכניס את החיות של ראש השנה ביום השני.

הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל חיבר ספרים רבים וקונטרסים על מועדים והתורה באגדה, ספריו הרבים "עיוני רש"י" עיוני אגדה על הגדה של פסח ועוד עשרות ספרים בכל הנושאים. 

בעיר מודיעין עילית כיהן כרב קהילת חניכי הישיבות ברחוב אור החיים בקרית ספר ומהרבנים הבולטים של העיר מודיעין עילית. בכל שבוע היה מוסר מאמרים עמוקים במחשבה עמוקה בצורה מיוחדת.

התלמידים מספרים ל'בחדרי חרדים' על איש אמת ופשוט שדיבר עם כולם בגובה העיניים, היה אחד מגדולי תלמידי החכמים שבדור שהתמסר לכל תלמידיו בצורה מיוחדת.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו הגדולה.

מסע הלוויה היום (שישי) ערב שבת קודש פרשת תצוה - זכור בשעה 9:00 מבית מדרשו חניכי הישיבות ברחוב אור החיים בעיר מודיעין עילית ובשעה 10:45 תצא ההלוויה מישיבת מיר בברכפלד לבית החיים פוניבז' בבני ברק שם ייטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הרב אברהם יצחק ברזל ישיבת מיר ברכפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד