י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גדולי ישראל קבעו

משבר הקורונה: תפילה עולמית בבתי הכנסת

בעקבות הקרונה: הראש"ל הגרש"מ עמאר וגדולי ישראל קבעו: "יום ראשון ושני - יום תפילה עולמי בכל בתי הכנסיות" • גם בהיכלי הישיבות והכוללים ובבתי הכנסיות יתכנסו לתפילה מיוחדת

משבר הקורונה: תפילה עולמית בבתי הכנסת
שלומי כהן

הראש"ל וגדולי ישראל במכתב מיוחד בעקבות המגפה: "אין מאיתנו יודע על מה ה' עשה דבר זה, חובתנו לפשפש במעשינו"

בעקבות התפשטות מגפת הקורנה ברחבי העולם ובארץ ישראל, יצא הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א בקריאה לציבור בישראל, לעורר רחמי שמיים ולקבוע את יום ראשון כיום תפילה עולמי על כלל ישראל בעקבות המצב.

במקביל, יערוך הראשון לציון מעמד תפילת גדולי ישראל והמקובלים ברחבת הכותל המערבי מחר (ראשון), בשעה 15:00 בצהרים. בתפילה יערכו גדולי ישראל תיקון מיוחד להצלת עם ישראל.

כמו"כ, ביום שני, צפוי הראשון לציון לצאת לטיסה מיוחדת במסוק, יחד עם גדולי התורה לתפילה וזעקה ברחבת ציון הרשב"י במירון וקבר רבי מאיר בעל הנס בטבריה.

בתוך כך, בהיכלי הישיבות והכוללים ובבתי הכנסיות יתכנסו לתפילה מיוחדת בעקבות קריאתם של גדולי ישראל.

במכתב המתפרסם בהיכלי התורה כתב הראשון לציון הגרש"מ עמאר תחת הכותרת "אליך זעקו ונמלטו", כתה הראשל"צ: "תמהנו מרעות תשש כוחנו מצרות, יגענו ולא הונח לנו, וכולנו חרדים על השמועות של התפשטות חולי הקורונה, המתפשט ברחבי העולם, והמומחים אומרים שזו מגפה עולמית, שמתפשטת כאש בשדה קוצים רח"ל, ואנחנו לי-ה ולי-ה עינינו נשואות תלויות, ולחסדיו אנו מצפים כי לא כלו רחמיו, ואין אתנו מי שיודע על מה עשה ה' דבר זה",

במכתבו הוסיף הראשון לציון הגרש"מ עמאר "חובתנו לקיים דברי חז"ל, לפשפש ולמשמש במעשינו, ולהתעורר וגם להתנער מעפר הרפיון ידים בתורה ובעבודת ה', ולשוב אל ה' בכל לבנו, וראינו בנינוה שהגם שנגזרה עליהם גזירה רעה, וכאשר שמעו מפיו של יונה הנביא ע"ה, לא נואשו אלא שברו לבם לפני ה', והתענו ושבו אל ה' בכל לבם, וה' רחום וחנון ניחם על הרעה וביטל הגזרה, ואין ספק שעל ידי שנתעורר ונקבל עלינו לתקן את מעשינו, בודאי שנראה בישועת ה'. ובפרט בשמירת השבת, שהיא שמירת עם ישראל, "כי אשמרה שבת א-ל ישמרני", ששמירתנו על ידי שומר ישראל, תלויה בשמירת השבת על ידינו. וע"כ שובו ונשובה עד ה' א-ל-הינו, והוא ישוב ירחמנו ויצילנו מכל רע".

הראשון לציון במכתבו קורא לכלל ישראל "ואנו קוראים בזה ליחידים אשר ה' קורא להרבות בתעניות של יחידים כדי לעורר רחמים על עם ישראל ועל העולם כולו. ובתענית אסתר שחל ביום שני י"ג אדר, יתכנסו כל בית ישראל בבתי כנסיות בכל רחבי א"י ובעולם, וירבו באמירת סליחות, וישפכו שיחם ומר רוחם, בבכי ובתחנונים, לפני שוכן מעונים, והן א-ל כביר לא ימאס, שאינו מואס בתפילת רבים, ורחמיו קרובים, וחסדיו מרובים.

ואנו קוראים להִקהֵל ולעמוד על נפשנו ביום ראשון י"א אדר בשעה 15:00 ברחבת הכותל המערבי, מקום בית מקדשינו, עם רבנים גדולי תורה, באמירת סליחות בחצוצרות וקול שופר. ועוד קבענו את יום תענית אסתר לתפלה וסליחות בהר מירון בציונו של אדונינו רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו ע"ה, ולאחר מיכן יערכו תפלות וסליחות בציון אדוננו רבי מאיר בעל הנס ותלמידיו סומכוס ור"ש בן רבי אלעזר ע"ה, ועם ישראל יקיימו בנפשם האמור במזמור תהלים של פורים, "בך בטחו אבותינו, בטחו ותפלטמו. אליך זעקו ונמלטו, בך בטחו ולא בושו". ומעשה אבותינו בידינו, לזעוק מעומק ליבנו, בלב נשבר ונדכה, וברוך האֵ-ל המושיע, והוא יושיענו ברחמיו לעיני כל חי, ולא ישמע בזבולנו שוד ושבר, אלא קול ששון וקול שמחה, קול רינה וישועה, עד שנשמע באזנינו קול שופרו של משיח צדקינו שיתגלה לעינינו במהרה בימינו אמן". סיים הראשון לציון את מכתבו כשאיליו מצטרפים גדולי ישראל הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף, זקן הראש"ל הגר"א בקשי דורון, הגר"צ בוארון, הגר"ב שמואלי, ועוד.

קורונה הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד