ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לקראת הקמת ממשלת שמאל?

גנץ מתחייב להקים ממשלה; פרץ חוסם את האפשרות לעריקים

גנץ מתריע מפני רצח פוליטי, ומאשים את נתניהו בתדלוק בכוונה תחילה - שיח אלים וקיצוני רק כדי להימנע ממשפט. גנץ אמר כי יעשה הכל כדי להקים ממשלה, והדגיש יש הרבה אופציות על השולחן. בתוך כך מסתמן: בעקבות דבריו של פרץ, האפשרות לעריקת ח"כים משמאל, ירדה מסדר היום

גנץ מתחייב להקים ממשלה; פרץ חוסם את האפשרות לעריקים
גנץ ופרץ צילום: רענן כהן

בתום השבוע הפוליטי הדרמטי שהחל עוד עם חגיגות ניצחון של הימין ומסתיים ככל הנראה עם הקמת ממשלת שמאל-ערבים, יו"ר כחול לבן משרטט את הדרך להקמת ממשלה ומתריע על מלחמת אחים שתביא לרצח פוליטי.

קודם השבת הבהיר גנץ בפוסט ברשת הפיסבוק כי, "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה", והאשים את נתניהו בכך ש"מערכת הבחירות הגדישה מחדש את תהומות השפל והביזוי. אחרי שנכשל כישלון חרוץ בפעם השלישית ברציפות בניסיון להשיג בלוק 61 שייתן לו את חוק ההימלטות, נתניהו ואנשיו מתדלקים בכוונת תחילה שיח אלים וקיצוני תוך רמיזה על שבירת כל המסוכמות - רק כדי להימנע ממשפט".

לדברי גנץ, "נתניהו מתעלם מתוצאות הבחירות, ומוכן לשרוף הכל בדרך להימלטות ממשפט״, שהוא מאשים את כאחראי לרצח רבין באומרו, ״ביבי, ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995. אם אתה חושב שאתה מאיים או מרתיע אתה טועה טעות קשה. אתה רק מוכיח כמה חשוב להחליף אותך- בראש ובראשונה כדי לשנות את הדרך ולהפסיק את השיסוי והפילוג".

בהתייחסו למצב הפוליטי, התחייב יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אני מתכוון למצות את תוצאות הבחירות ולפעול ככל יכולתי כדי להוציא את ישראל ממעגל הבוץ וההסתה שגררת אותנו אליו. נעשה הכל כדי להרכיב ממשלה טובה למדינת ישראל שתוציא אותה לדרך חדשה. יש הרבה אופציות על השולחן ועל כולן תשמעו בזמן הקרוב".

"בכל מצב", מתחייב גנץ, "אנחנו נכבד את כל אזרחי המדינה, אלו שבחרו בי ואלו שלא. כשם שאני מצפה ממדינות העולם לכבד את האזרחים היהודים בארצם, כך לעולם לא נעז להגיד שקולותיהם של 20% מאזרחי ישראל הערבים שווים פחות".

עוד כתב גנץ כי, "הממשלה שלי תשרת את כלל אזרחי ישראל-חרדים, דתיים וחילונים, יהודים, ערבים ודרוזים, מזרחים ואשכנזים. לעולם לא אעודד שנאה. אעשה כל מאמץ כדי להצעיד אותנו סוף סוף לפסים שפויים".

מסתמן: ח"כים בשמאל לא יערקו לטובת הקמת ממשלה ימנית

בתוך כך, יו״ר העבודה-גשר- מרצ, ח״כ עמיר פרץ פרסם ביום שישי, סרטון בטויטר, בו קבר את הסיכויים לעריקתו לצד הימני של המפה הפוליטית.

פרץ אמר: "נפגשתי אתמול עם בני גנץ, וסיכמנו שנעשה הכל בכדי להקים ממשלה חדשה ולמנוע מערכת בחירות רביעית".

‏"בשבוע הבא אכנס את הסיעה החדשה ואמליץ כי נתמוך במועמדותו של בני גנץ לראשות הממשלה וכן אמליץ לתמוך בהצעת החוק שמונעת מח״כ שיש נגדו כתב אישום להקים ממשלה.”

כזכור, חברתו להנהגת המפלגה, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, הודיעה בשבוע שעבר כי לא תערוק לימין, למרות הלחצים שהופעלו עליה. גם ח"כ מירב כהן מכחול לבן דיווחה על לחץ מצד הליכוד לעריקה, וגם היא הודיעה כי אין היתכנות לכך.

עמיר פרץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד