י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שני מקרי מוות בפלורידה

גם בעולם: נגיף הקורונה רק הולך ומתפשט

במקביל להתפשטות בישראל: נגיף הקורונה ממשיך להתפשט גם בעולם ומגיע לעוד ועוד מדינות • 21 נדבקים חדשים בארה"ב, שני מקרי מוות ראשונים בפלורידה, הצעדים של הותיקן ומה קורה באירופה? • סקירה על התפשטות הנגיף בעולם

גם בעולם: נגיף הקורונה רק הולך ומתפשט
שוטר פלסטיני בבית ג'אלא צילום: וייסמן השלמון, פלאש 90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם ומגיע לעוד ועוד מדינות. בתוך כך, מספר החולים והמתים במדינות אליהן הוא כבר הגיע - מזנק, והרשויות חסרות אונים.

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הודיע כי לפחות 21 בני אדם נדבקו בנגיף על ספינת התענוגות "גראנד פרינסס", שעוגנת סמוך לחוף בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. ביממה האחרונה אובחנו בארה"ב יותר מ-100 בני אדם כחולים בנגיף. פנס ציין כי 19 מ-21 הנדבקים הם אנשי צוות, ושניים אחרים הם נוסעים. הספינה סיימה שיט להוואי, אך קיבלה הוראה להמתין ליד החוף ולא בנמל מאחר שנוסע בשיט קודם בחודש שעבר מת מהנגיף.

עוד דווח על שני מקרי מוות ראשונים בפלורידה. מדובר בשני גברים בשנות ה-70 לחייהם שביקרו מחוץ למדינה, אך לא נמסר היכן. אחד מהם סבל מבעיות בריאותיות. בפלורידה התגלו עד כה שבעה מקרי הידבקות. זו המדינה הראשונה בחוף המזרחי שמדווחת על מקרי מוות, והשלישית אחרי מדינות וושינגטון וקליפורניה.

הוותיקן הודיע על צעדים חדשים בתגובה לנגיף הקורונה: האירועים הבאים בהשתתפות האפיפיור, בהם המיסה של יום ראשון, יהיו פרטיים ויועברו בשידור סטרימינג מתוך הוותיקן. בנוסף יוצבו מסכים בכיכר פטרוס שיעבירו את האירועים בשידור חי.

גיאורגיה השעתה את הטיסות הישירות לאיטליה, במטרה למנוע את התפשטות וירוס הקורונה במדינה, כך הכריזה ממשלת גיאורגיה.

הממשלה הוציאה הוראות הן לאזרחי המדינה, והן לזרים הנכנסים למדינה: על החוזרים ממדינות בסיכון, חובת בדיקה במעבר הגבול ובידוד למשך 14 יום, או המצאת תעודה בדיקה ממעבדה, מהמדינה ממנה הגיעו.

מספרם של חולי הקורנה הגיע ל-9, זאת לאחר שאתמול נבדקו 5 איש, שבדיקתם נמצאה חיובית. ראש המרכז הלאומי לחקר מחלות בגיאורגיה, אמר כי כל חמשת החולים נסעו יחד לאיטליה, וחזרו לגיאורגיה ביום ראשון.

בגרמניה אלמונים גנבו משאית עמוסה במסכות מגן מבית החולים שאריטה בברלין. על המשאית היו כ-60 אלף מסכות שנועדו לשמש את עובדי בית החולים.

החשש כעת שמספר מחלקות בבית החולים יישארו ללא מסכות כבר ביום שני.

באיטליה, משרד הבריאות עדכן כי מספר המתים קפץ מ-148 אתמול ל-197 היום. מספר הנדבקים במדינה עלה ל-4,636.

בתוך כך, דיווח שמגיע מרפובליקת טוגו במערב אפריקה, מספר על מקרה ראשון של קורונה במדינה. החולה בת ה-42, המתגוררת בעיר הבירה לומה, ביקרה ב-בניין, צרפת, וטורקיה, בסוף פברואר - תחילת מרץ, מטופלת בבידוד ומצבה יציב, כך דיווחה הממשלה.

שר הבריאות הלבנוני (איש חיזבאללה): לבנון עברה ממצב של הכלה למצב של התפרצות. התגלו חולים שהגיעו ממדינות שבהם לא התפרצה המחלה.
ישנם 4 חולים שמקור המחלה אצלם אינו ברור.

גולשים לבנונים מפנים אצבע מאשימה לקשר של חיזבאללה עם איראן ממנה הגיעו לראשונה חולי קורונה ללבנון. ככל שתתגבר ההתפרצות בלבנון כך תתגבר האשמת הגורם האיראני, הנתפס בצדק, כמקור העיקרי להתפרצות בלבנון.

בסין, קרס מלון שבו שהו בבידוד אזרחים שחזרו למחוז פוג'יין בדרום סין מהאזור שבו התפרץ נגיף הקורונה.

המלון, שבו חמש קומות, קרס בסביבות 19:30 שעון מקומי. שעתיים אחרי הקריסה מסר השלטון במחוז פוג'יין שעד כה חולצו 34 בני אדם. בזמן הקריסה דיווחה התקשורת הממלכתית על כ-70 לכודים בהריסות.

קורונה פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד