י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נמצא בהיסטריה

רה"מ נתניהו התחייב: אשאר יו"ר האופוזיציה

על רקע החשש בימין מהקמת ממשלת שמאל: ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך לפני שעה קלה כנס חירום - במהלכו הבטיח להישאר יו"ר האופוזיציה במידה ותרחיש כזה יצא לפועל • ישראל ביתנו: נתניהו נמצא בהיסטריה

רה"מ נתניהו התחייב: אשאר יו"ר האופוזיציה
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדרך להקמת ממשלת שמאל: הערב (מוצאי שבת) מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו כינוס חירום, במהלכו הוא מתריע מפני תרחיש שכזה ומפעיל לחץ על הסמנים הימניים בכחול לבן.

בכינוס, שהתקיים בפתח תקווה, אמר נתניהו, "זהו כנס חירום למנוע את גניבת בחירת הציבור על ידי שקרים וחקיקה אנטי דמוקרטית". לדברי ראש הממשלה, "הציבור נתן לליכוד בהנהגתי ניצחון מזהיר, מספר שיא של קולות שקיבלנו מאז נוסדה הליכוד - ואילו כחול לבן לא עלתה אפילו לא קול אחד".

נתניהו ציין כי בזמן שהוא עלה במספר הקולות, "הם (גוש מרכז-שמאל א.ק.) ירדו מ-52 מדנטים ל-47 מנדטים - זהו ניצחון מזהיר לגוש הימין. ברור לגמרי מה המצביעים שלנו רצו וברור מה המצביעים שלהם רצו".

נתניהו תקף עוד ואמר, "גנץ וליברמן מנסים לבטל את הכרעת הבוחר שנתינה על סמך הבטחות". ראש הממשלה חשף גם מה גרם למכשול בפני פרישתו של בן גביר, "יכול להיות מאיד שהיינו מנצחים באופן מוחץ, כי בן גביר אמר לי דרך שליח שהוא מוכן לפרוש ולתמוך בליכוד. מה שהכריע את הכף, זה התנאי שהציב: ביקש לקיים תפילות יהודים בהר הביתץ אבל אמרתי לו שיש גבול. כי זה יחמם את המזרח התיכון. אני אשמור על מדינת ישראל. אבל לכחול לבן אין אחריות", סיכם.

נתניהו פנה בנאומו לחברי הכנסת המזוהים עם הציונות הדתית ברשימה - יועז הנדל, צבי האוזר חילי טרופר ואורית פרקש הכהן. "אין גבול לציניות שלכם?" נזף. "אתם תתנו לממשלה שלכם להיות תלויה בערבים? לא בגלל שהם ערבים, אלא בגלל המצע שלהם נגד מדינת ישראל. אתם תתנו לזה יד? איך אתם מצדיקים את כל זה?", אמר בזעם.

נתניהו התחייב במהלך דבריו כי יישאר גם כיושב ראש האופוזיציה במידה ווגנץ ירכיב ממשלה. "אני לא הולך לשום מקום, אני נשאר בגוש הימין ומנהיג את גוש הימין. אבל יש פה בעיה קשה. כל מצביעי הליכוד בחרו בי דווקא".

התגובות לנאום נתניהו

יו"ר רשימת עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב לנתניהו: "אם נתניהו סירב להיעתר אפילו לתנאי אחד ולמינימום של המינימום שהצבתי ולשיטת נתניהו תפילת יהודים בהר הבית- צעד אנטי נגד המדיניות הגזענית כלפי יהודים במקום הכי חשוב לנו - או פתיחת הר הבית בשבת "מבעירות את המזרח התיכון" או מניעת פרוטקשן לחמאס "מבעירה את המזרח התיכון או פינוי חאן אל אחמר "מבעיר את המזרח התיכון" ואפילו אמירה נגד מדינה פלשתינית "מבעירה את המזרח התיכון" הרי שזו הסיבה שחייבים עוצמה יהודית וכפי שאמרנו כל השנה - בלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית!".

ישראל ביתנו: ראינו עכשיו את רה"מ שנמצא בהיסטריה, מתחנן על נפשו וזועק שתו לי אכלו לי. גם נתניהו מבין שתם זמנו. אגב, היחידה שמנהלת כרגע מגעים עם הרשימה המשותפת היא מפלגת הליכוד.

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, 'כחול לבן', כתב בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "ביבי, גררת את מדינת ישראל לשלוש מערכות בחירות, כדי להמלט מספסל הנאשמים, ונכשלת. במקום להודות בהפסד, אתה מסית וממריד את תומכיך, תוך הפצת שקרים, וקורא למלחמת אחים. דם המפגין שנשפך בסוף השבוע, על ידיך. הברירה בידך: ללכת לאופוזיציה, או לעשות את מה שהיית צריך לעשות מזמן - להתפטר, ולתת למישהו אחר להוביל את הליכוד. עצור, בטרם פורענות!".

בנימין נתניהו כנס חירום איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד