י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זכה לתמיכתם של גדולי ישראל

הלך לעולמו ראש עיריית פתח תקווה לשעבר איציק אוחיון

בשבת הלך לעולמו ר"ע פתח תקווה לשעבר יצחק אוחיון • זכה לתמיכת גדולי ישראל במספר התמודדויות על כס ראש העיר • מ"מ ראש העיר אוריאל בוסו ל'בחדרי': "היה ראש עיר אהוב ואהוד - היה אכפת לו ממש מכל תושב ותושב"

הלך לעולמו ראש עיריית פתח תקווה לשעבר איציק אוחיון
אוחיון במעונו של הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: יצחק (איציק) אוחיון ראש עיריית פתח תקווה לשעבר, הלך לעולמו בליל שבת בגיל 74. אוחיון נולד במרוקו ועלה לישראל בגיל 11. הוא החל את דרכו בעיריית פתח תקווה כמדריך במחלקת הנוער, ובהמשך אף ניהל את המחלקה. בהמשך מונה לנהל את אגף הגנים.

בשנת 1998 התמודד לראשות העיר מול גיורא בר לב וניצח אותו. בהמשך התמודד מול אורי אוהד וניצח גם אותו.

כשהתמודד מול אוהד, גדולי ישראל שליט"א וזצ"ל, יחד עם המרא דאתרא הגרב"ש סלמון זצ"ל, הביעו בו את תמיכתם הבלתי מסויגת, וזאת למרות רצונו של הרב יגאל רוזן לתמוך בשעתו דווקא באורי אוהד, אך לאור הוראתו של המרא דאתרא זצ"ל,  הוביל תמיכה חסרת תקדים של הגר"ח קנייבסקי, והרב אלישיב עם הגר"ש אוירבך באוחיון, מה שהסתבר בסוף כהצלה ליהדות החרדית בעיר, כך על פי תושב העיר ששוחח עם 'בחדרי'.

במעונו של הגרי"ש אלישיב זצוק"ל עם המרא דאתרא      צילום:באדיבות המצלם

עם הגר"ש אוירבך זצוק"ל והרב יגאל רוזן       צילום:באדיבות המצלם

הוא כיהן בתפקיד עד לשנת 2013, אז מחלה קשה אילצה אותו לפרוש מתפקידו והוא עבר לבית זהב - שם, כאמור, החזיר את נשמתו לבוראה בליל שבת פרשת תצווה. תושבי העיר מספרים על ראש עיר שהיה קשוב לרגשות התושבים, וששמר בכל תוקף על הסטטוס קוו בעיר.

לפחות פעם בחודש היה נוסע איציק ז"ל יחד עם ממלא מקומו אוריאל בוסו להתפלל תפילת שחרית אצל הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שאהבו וחיבבו ממש. לאחר התפילה היו השניים שואלים את מרן שאלות שהתעוררו בענייני העיר, ולאחר מכן היה מרן מברכם. בני הבית ידעו שלאיציק תמיד יש דלת פתוחה בביתו של מרן.

עם מרן הגר"ע זצוק"ל. צילום: באדיבות המצלם

אוריאל בוסו, מ״מ רה״ע פ"ת, שהיה ממלא מקומו כמה שנים, אומר ל'בחדרי חרדים', כי "איציק היה ראש עיר אהוב ואהוד, אדם עם רגש. היה אכפת לו ממש מכל תושב ותושב, הוא היה קשוב לאוכלוסיות החלשות. הורגש אצלו שהגיע ממשפחה גדולה וקשת יום, וזה הוקרן בסיוע שלו ובעזרה לתושבים. בתקופתו נקלטו לעבודה אנשים שהיכולות שלהם להיכנס למעגל העבודה במקומות אחרים שאפו לאפס, ואצלו מצאו אוזן קשבת ופתיחת צוהר חדש לחיים. הוא כיבד את השותפים שלו ונתן מענה לכלל הציבוריים איש מסורת וערכים אמיתי שאישיותו היתה דוגמא לכלל אנשיי הציבור".

אוחיון יובא למנוחות מחר, יום ראשון י"ב באדר, ה-8.3, בשעה 15:00 בבית העלמין סגולה. המשפחה תשב שבעה בחצר הבית ברחוב מייזנר 14.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

פתח תקווה איציק אוחיון אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד