י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבטלים מנהג חסידים

הרבי המומחה ברפואה: אין בעיה לתת יד אחד לשני

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים נשא דברים בטיש בליל שבת ותהה על פשר האיסור לתת יד אחד לשני בגלל הקורונה • לדבריו - דיבר עם הרופאים הגדולים שטענו שאין לתת יד

הרבי המומחה ברפואה: אין בעיה לתת יד אחד לשני
האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים- לייקווד צילום: א. גפן -די וואך

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים, הידוע כמומחה גדול בענייני רפואה, דיבר בליל שבת בעריכת הטיש נגד אלו שהחליטו לא לתת יד אחד לשני בעקבות נגיף הקורונה.

כפי שפורסם בחצרות חסידים ובמקומות נוספים, התבקשו חסידים לא לתת יד לאדמו"ר עקב התפשטות נגיף הקורונה. 

במהלך הטיש בליל שבת האחרון בבית מדרשו בשכונת בורו פארק בברוקלין, טען הרבי שדיבר עם הרופאים הבכירים ואין שום בעיה לתת יד אחד לשני. לדבריו, אצל החסידים זה היה אחד הדברים החשובים - לתת יד אחד לשני ולברך אחד את השני. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי דיבר בחריפות נגד אלו המבטלים מנהג חסידים ואין לזה שום בעיה רפואית. הרבי מויז'ניץ ירושלים, שהינו גדול היועצים הרפואיים בארה"ב, מנהיג את בני קהילתו בירושלים ובלייקווד, לאחר הסתלקותו של אביו האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי זצ"ל. 

עם זאת, בחצר חסידות ויז'ניץ בקריה בבני ברק במהלך שירת 'לכה דודי' בליל שבת, כשהרבי רוקד עם החתנים - נאלצו כל החתנים לשטוף ידיים עם חומר חיטוי מיוחד, קודם שנתנו את היד לריקוד עם הרבי.

כך גם בחצר חסידות קרלין-סטולין, גם שם ביקש הרבי מהחסידים למלא אחר הוראות הזהירות מהקורונה. "זו חובה ולא המלצה", אמר הרבי. במהלך הטיש שטף האדמו"ר מקרלין את ידיו בחומר חיטוי כדי להראות דוגמא לציבור.

כמו כן בחצר חסידות שומרי אמונים ברחוב שפת אמת בבני ברק ניתנה הוראה שלא לתת יד לאדמו"ר במהלך השבת. בליל שבת ישנו מנהג בחסידות שהרבי מחלק תפוחים לחסידים במהלך הטיש, השבת לראשונה האדמו"ר זרק לחסידים את התפוחים, ולא חילקם בידיים כנהוג ולא לחץ את ידי המחותנים והחתן בשבת שבע ברכות שנערכה בחצר החסידות. 

קורונה ויז'ניץ ירושלים לחיצת יד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד